toy_man Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Hei Er det noen er som har brukt datamaskin under eksamen de siste årene? Skal opp som privatist i norsk (både bokmål og nynorsk) i slutten av Mai. Og lurer derfor på om det er noen som vet hvordan det fungerer. Var ikke så veldig beskrivende på hjemmesiden til eksamenskontoret. Som jeg har skjønt så logger man seg på et trådløst nettverk og leverer oppgaven på en bestemt internettside. Men kan man bruke office word hvis man har det installert på dataen? Eller skriver du rett inn på internett siden ? Hadde jo vært bra hvis man kunne ha brukt word med rettskrivning. Tviler på at eksamensvaktene har så mye greie på å slå av det. Vurderer å bruke datamaskin ettersom jeg tror at jeg vil spare tid. Ved at jeg slipper å skrive førsteutkast + innlevering. Og jeg kan lagre forskjellige viktig dokumenter på dataen, så jeg slipper å skrive de ut. Lenke til kommentar
Alori Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Jeg er ikke privatist, men på skolen min har vi fullstendig lov til å bruke PC på eksamen. Jeg hadde matteeksamen i går (fre 25.05), og da brukte jeg bl.a. Geogebra. Måtte selvfølgelig skrive ut det jeg gjorde der. For to år siden hadde jeg engelsk skriftlig eksamen, og da skrev vi på Word og leverte det på nettet. Husker ikke helt hvordan det var lenger, men skal ikke være noe problem. Sats på datamaskin du, for med penn og papir er det ikke lett å redigere. Da kan det til og med hende du må skrive alt på nytt. Lykke til på eksamen! Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Tips til norskeksamen: - Privatisteksamen er ett ord, ikke to. - Hilsner avsluttes med komma. - Ukedager og måneder skrives ikke med stor forbokstav. - Office Word er egennavn, og skrives derfor med stor forbokstav. - Internettsiden er ikke to ord. - Ikke bruk matematiske tegn som + og -. - Husk også på subjekts- og objektsformene av pronomner. Det heter ikke "skrive de ut", men "skrive dem ut". Pass på sånt Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Hvor bor du? Du skal kunne skrive for på datamakskin, men i alle fall i mitt fylke, Hordaland, må man krysse av for dette ved oppmelding. Jeg glemte å gjøre det ved en anledning, men brukte uten problemer datamaskin. Du bør ikke satse på dette, så ta med penn i tilfelle. Om du skriver på PC, skal du sannsynligvis ikke levere elektronisk. Dette fordi ikke alle kandidatene kommer til å levere elektronisk, i tillegg til at det er mer kluss med gamle, lite datakyndige eksamensvakter. Alt peker mot at du skal skrive ut, og dette pleier ikke å være noe problem. I Hordaland skriver du ut via en nettside etter at du har koblet deg til det trådløse nettverket. Husk sidetall på arkene dine, og lykke til! Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2012 Hvor bor du? Du skal kunne skrive for på datamakskin, men i alle fall i mitt fylke, Hordaland, må man krysse av for dette ved oppmelding. Jeg glemte å gjøre det ved en anledning, men brukte uten problemer datamaskin. Du bør ikke satse på dette, så ta med penn i tilfelle. Om du skriver på PC, skal du sannsynligvis ikke levere elektronisk. Dette fordi ikke alle kandidatene kommer til å levere elektronisk, i tillegg til at det er mer kluss med gamle, lite datakyndige eksamensvakter. Alt peker mot at du skal skrive ut, og dette pleier ikke å være noe problem. I Hordaland skriver du ut via en nettside etter at du har koblet deg til det trådløse nettverket. Husk sidetall på arkene dine, og lykke til! Bor i Trondheim. Utifra hva jeg har skjønt så skal vi levere elektronisk. Så lenge det ikke er noe tull med det. Fant også ut at at jeg selv kan velge hvilket program jeg vil skrive i. Men noe som vet hvordan det fungerer? Er det klipp og lim? Eller legger man til selve filen? Men tenker jeg skal gå for datamaskin uansett. Tror det er det letteste. Lenke til kommentar
Alori Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Når du leverer det elektronisk er det mest sannsynlig at du skal laste opp filen på siden. Tviler på at du må klippe og lime for å si det sånn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå