Mannen med ljåen Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Hei. Jeg har en ScanSonic R4 internettradio i stua. Dessuten har jeg en Mac med OSX Lion. Begge er koblet til mitt trådløse nettverk. Det er så skingrende lyd i Macen, mens nettradioen er koblet til stueanlegget. Tanken min er om Macen kan sende lyden til nettradioen, så jeg kan få alle lyder fra Macen i skikkelige høyttalere. Har googlet en del, men finner bare programmer som integreres med iTunes for å spille av mediabiblioteket mitt. Det er ikke noe slikt jeg ser etter. Jeg vil ha YouTube i stueanlegget når jeg bruker laptopen. Noen ideer? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Det du kan gjøre er å kjøpe en Airport Express (AE fra nå av) og bruke et program som heter Airfoil som vil la deg spille av alle lyder fra Macen trådløst til AE. Anbefaler at du benytter deg av en TOSLINK optisk kabel ut av AE, og ikke en jack, da den innebygde DACen ikke er spesielt god. Med digital kabel er lyden derimot fortreffelig. edit: Sjekket nå hva slags utstyr ScanSonic R4 var, og jeg vil tro du kan greie deg med den lydkvaliteten Bluetooth gir deg hvis ikke avstanden ut til stua er veldig lang. Denne fra Hifi-klubben er sikkert mer enn godt nok. Endret 31. mai 2012 av Dassen Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Takk for linken til HiFi-klubben. Det apparatet skal vurderes. Men vet du om dekningsutfall pleier å bli et stort problem? Hver gang jeg prøver å overføre en fil mellom mobiltelefoner, mac, laptop eller nettbrett, går det skeis. Har aldri opplevd at blåtann funker stabilt på første forsøk. Har egentlig fått blåtann langt opp i halsen, og bruker 3G for å overføre bilder fra mobilen... Dessuten er stueanlegget mitt fra søttitallet. (Tandberg Sølvsuper) Dersom ScanSonic sin nettverksfunksjonalitet ikke kan brukes, ønsker jeg egentlig ikke å koble til så altfor mange duppeditter til en sliten radio. Kan du anbefale en passe rimelig alt-i-ett-løsning som har både internettradio via wifi, blåtann og optiske innganger så jeg kan koble den til TVen? Altså, et stueanlegg som takler alt dette? Kan gi noen lapper for det, men har ikke satt noe budsjett ennå. Er det noe spesiellt jeg bør se etter for at det skal funke med Mac? Jeg har Windows og Ubuntu også, men Macen vil sannsynligvis bli brukt mest sammen med stueanlegget. Endret 31. mai 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Jeg har gode erfaringer med Bluetooth. Har en bluetooth høyttaler på soverommet som jeg bruker mot en Mac, PC og mobiltelefon og det fungerer ypperlig. Aldri opplevd at signalet brytes, men som du sier kan det være litt kronglete å koble til enheten av og til når man bytter kilde fra Mac til Pc eller omvendt. Det finnes nok billigere alternativer enn den jeg lenket til fra HiFi-klubben, som denne fra Elkjøp. Vet ikke hvordan forskjellen er mtp. lydkvalitet, men det er nok ikke dumt å legge litt penger i den mottakeren mtp. at den konverterer digitalt lydsignal til analogt, en prosess som krever gode komponenter. Det beste du kan kjøpe av trådløs Hi-Fi er utvilsomt et Sonos-system. Du kjøper en Sonos Connect som du kan koble til ditt nåværende anlegg og som vil la deg koble til det fra Mac/PC/iPhone. Siden kan du bygge det ut etterhvert enten med Sonos egne trådløse høyttalere eller koble den til et annet anlegg du har lyst på. Det finnes også receivere med innebygget Airplay og Bluetooth, men det tvinger deg til å velge visse receiver-modeller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå