gulnisse Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 (endret) Hei, hei! Har prøvd meg på en sort-hvitt konvertering av et bilde jeg tok for en stund siden. Har endt opp med tre ganske like versjoner, men nå føler har jeg kommet til det stadiet hvor jeg har sett meg blind på bildene, og jeg klarer ikke å se hvem jeg liker best. Så håper på å kunne få noen innspill av andre her! Har ikke prøvd meg mye på sort-hvitt konvertering tidligere, så tar gjerne imot generelle innspill på hva dere synes om konvertering, og utrykket på bildene Det første av disse er redigert i lightroom, mens det andre har vært innom silver efex 2. Det siste programmet har jeg nettopp gått til anskaffelse av, da jeg ønsker å prøve meg mer på sort-hvitt, men er enda ikke helt komfortabel med det, og er usikker på om det er noe å hente kontra å kun bruke lightoom. Nesten identisk som det første bildet, men kvinnen ser ikke lenger mot kameraet. Har heller ikke lagt til støy på dette. Så, hva tror dere? Hvilken versjon liker dere best (eller misliker minst)? Hva burde jeg gjort annerledes? Er motivet spennende, eller er det bare jeg som har sett meg blind på det? Alle innspill og forslag taes imot med glede Endret 26. mai 2012 av gulnisse Lenke til kommentar
Alori Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Jeg likte veldig godt det første og det siste. Det andre bildet du postet har ikke den samme intensiteten i mine øyne, og da mest fordi forgrunnen ikke er såpass mørk som de to andre. Kontrastene, etter min mening, er utrolig fine på de førstnevnte. Etter nærmere ettertanke må jeg beslutte at det første er desidert best. Liker treet meget godt og at fjellene er såpass tydelig markert. Flott! Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Likte det første best. Ellers syntes jeg dessverre disse bildene ikke gav meg så mye. Følte de ikke er komponert skikkelig men heller tatt litt sånn tilfeldig. Her tar jeg sikkert feil, men det er slik jeg oppfatter det. I tillegg har du lagt på alt for mye vignettering. Men dette er bare min mening God innsats alikevel, det kan jeg se at du har hatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå