Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til kjøp av anlegg til russebil

Anbefalte innlegg

Ja, da skal jeg og noen kompiser rotte oss sammen for å lage litt stemning i russetida :)

Interessert i et anlegg som kan spille flott og kanskje litt høyt også. Vi satser nok ikke på å være bilen med best anlegg, men det hadde vært morsomt.

Jeg har ikke peiling, men forstått det sånn at det går ann å bygge tradisjonell bilstereo med store gode elementer og sånt, men det går også ann å satse på PA-utstyr. Hva har dere å anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

budsjett? biltype? viktig å vite hva dere har, vil ha og hva dere MÅ ha når dere skal ha anlegg.

dere kan jo satse på et rent PA som er sykt gøy på alle vors dere har før russetiden, noe vi satsa på i år.

eller så kan dere gå for 50/50 med PA og bilstereo, noe jeg heller vil anbefale, da med 2 fulltonekasser på forsterker og aggregat dere henger på døra eller taket når dere kjører. eller så kan dere gå for et sykt bilstereo som er dritgøy når dere ruller med vill bass og alt, men de har en tendens til å dø fort og måtte lades ofte om dere ikke legger inn gode 10.000+ inn i batterier (kommer så klart an på hvor stort anlegg dere har)

men som sagt, budsjett kan fort gi en restriksjon på hva dere kan kjøpe. om dere hørte om The Lounge 2012, så la de inn godt over 100.000 på anlegg i bilen, men det var et voldsomt bra gjennomført anlegg også! men de får nok ikke 170.000 når de selger den, evt må de selge anlegg separat.

kan fort si det samme om Beats 2012, tror ikke en gruppe på 9 mann vil legge inn 20000 hver inn i en van de ikke kan gjøre stort med. sats heller på buss etter min mening om 20000 er budsjettet pr. pers!

Lenke til kommentar

Lounge og Beats er jo Hønefoss-biler jo! Du er ikke fra distriktet vel? :)

Beats hadde i alle fall ikke mye å stille opp med, de ble fraspilt av The Lounge med en gang.

Ja, vi har vel en liten idee om å bruke ca 20.000, kanskje 25 på anlegg. Artig med mye bass i alle fall og at det kan spille høyt. Ene på gruppen mener vi burde klinke til med 4 solide 15" og resten diskant eller noe slikt. Føler meg ganske enig, har opplevd to solide 12" og det spilte som FAEN inne på et gutterom.

Grunnen til at jeg nevner PA er fordi vi kanskje kunne hatt et par høyttalere på taket av bilen bare sånn for å spille høyt. Jeg vet ikek om det er en god i idé?

Lenke til kommentar

nei jeg er nok ikke fra distriktet, men møtte dem på kongeparken. gutta på TL kan det med anlegg, men litt drøyt for en russebil etter min mening.

selv hadde vi et anlegg vi ga ca 40 for, men hadde en verdi på ca 60. stilte ikke stort opp mot TL, men vi fikk nok mer bruk for anlegget enn de fikk da de tydeligvis drev å spilte det inn på vei til kongeparken med øreklokker på inne i bilen... da mister det litt sin mening.

burde gå for det andre forslaget mitt, kjøp dere 2 brukte PA fulltonekasser med en forsterker på Finn, da kan dere fort få mye for pengene om dere leter godt nok. så kjøper dere evt noe ala 2 av denne, spesifiser at de skal være 2x4ohm så dere kan koble de i 1 ohm, og driv de med en av denne. spiller stygghøyt i personbiler, og er slettes ikke ille i en russebil om kassa er riktig proposjonert. og etter ca 10 min leting finner jeg disse! vi hadde nesten de samme i vår bil og de er grove å bruke selv uten ekstra subber! nydelige å ha på vors hvor dere trenger litt liv og røre!

Lenke til kommentar

Bassen dere trenger får dere fra DDsubbene, men tror ikke du skal undervurdere de CV fulltonene. de spiller ned til 36 hz ved -10dB, og det er nok det til hjemmefester. selv brukte vi som sagt 2 fulltoner fra CV, riktig nok var det CVP 2153, på en hjemmefest rundt nyttår, og det var egentlig nok, men utover dette hadde vi 2 CVA 18" subber, og da begynte bare ting å falle ned fra hyller og greier...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...