Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan fjerne blokkeringer?

Anbefalte innlegg

Hei, boren min blokkerte en spillside fordi han mente jeg var spillegal fordi jeg spilte 3 timer i strekk en dag, derfor blokkerte han nettsiden, og nå er det gått 2 uker.

Nesten alle klassekamerater spiller spillet, og snakker om det i friminuttet, bortsett fra meg. :(

Så jeg lurte på, hvordan kan jeg få fjernet blokkeringen?

han har gjort sånn at når jeg skriver inn siden så kommer jeg bare på wikipedia, er det noen der ute som har peiling på dette?

Taker for hjelp på forhånd ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enten så ligger det en sperring i noe slags foreldrekonktroll instillinger i nettleseren. Eller så har han sperra tilgangen via routeren deres (brannmur innstilling, foreldrekontroll, osv).

Han kan vel strengt tatt ha endret DNS-server også til en OpenDNS-server, men det virker noe overdrevet.

Er vel sannsynligvis en sperring i ruteren basert på MAC-adresse?

Lenke til kommentar

Om du ikke har brukernavn / passord til routeren kan du gå og holde inne reset knappen på den i 10 sec da skal alle sperringer osv bli fjernet.

Men du sletter også andre bruker innstillinger så er ikke sikkert bror din blir så glad :p

Resett modemet manuelt

Slå på modemet. Trykk inn

Reset-knappen ved hjelp av en binders. Hold knappen inne i 10 sekunder til lampene slukker.

Modemet vil starte på nytt, og du har nå gjenopprettet fabrikkinnstillingene.

Etter du har nullstilt modemet, må trådløst nettverksnavn og sikkerhetsnøkkel endres .

Endret av Handl3vogn
Lenke til kommentar

Jeg prøvde, men det funka ikke :(

Det er runescape jeg snakker om og han har fått det blokka hele tiden utenom kl. 8 til kl. 12 på kvelden hvis det er til hjelp

Prøv å gå inn i ruter instilliger,hva slags ruter har du?De fleste jeg har vært borti bruker 192.168.1.1eller 192.168.11.1 ,skriv det i nettleseren så se etter foreldrekontroll.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...