Gå til innhold

Ny PC til pappa

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger hjelp med å finne PC til pappa, bygd eller i deler.

Skal brukast til normale ting (surfe på internett, skrive dokument, film/musikk osv.).

Budsjettet er 4000,-

Har sett på både ivy bridge og amds apu-ar, men veit ikkje kva eg skal ta.

Størrelsen må vere m-atx, pga. dårlig plass under skrivebordet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Oppsett i denne prisklassen er ikke hva jeg vanligvis leker med, men jeg har nå laget et forslag til deg.

Når det gjelder Intel vs AMD på dette nivået blir det forskjellen mellom hakket raskere prosessor (Intel i3) mot noen hakk kvassere grafikkraft (AMD APU).

Jeg har valgt en i3 i dette oppsettet. Videre har jeg valgt en 128GB SSD fremfor en tradisjonell harddisk med mye lagringsplass. Om dette ikke er kurant velger jo du/dere det selv.

Utover det må det sies at jeg har ingen erfaring med kabinettet, jeg har heller ikke tid til å lese meg frem på noen tester, men all logikk vil tilsi at det er begrenset hva man får fra nederste hylle, bortsett fra at det er fungerende.

post-158996-0-55129100-1338053692_thumb.png

Håper det hjalp deg litt.

-Deluze

Lenke til kommentar

Bruk PC-BSD eller Elementary OS så sparer du 1000kr på Windows lisens =)

Er en Chromebook et mulig alternativ? Ikke noen klager på oppsettet til Deluze. Men mulig faren din vil foretrekke lagringsplass. Eventuelt en kjempeliten SSD for OS og en større HD for lagring.

Lenke til kommentar

OS ja, det glemte jeg bort. Trenger du/dere det, TS?

Jeg sto og vippet mellom HDD og SSD. Til 4000,- er det vanskelig å få begge, men med noen få hundrelapper over skal det la seg gjøre å få en 60/64GB SSD og en 500/750/1000GB HDD.

-Deluze

Lenke til kommentar

Såg litt på dette her:

AMD X4 A8-3870K

ASUS F1A75-M PRO

SEAGATE BARRACUDA 500GB 7200RPM

OCZ ZT SERIES 550 WATT

WINDOWS 7 HOME PREM SP1 64-BIT

CORSAIR 4GB XMS3 1600MHZ ...

COOLER MASTER ELITE 341

til 4023,- på dustinhome (4122,- med frakt)

Trur me går for apu oppsett.

Endret av Stian838
Lenke til kommentar

Win7 HP 64-bit OEM

Seagate Barracuda 250GB

Seagate Barracuda 500GB

Hvis du tar bort SSD og legger til OS og en av HDD'ene blir summen på 4221,- eller 4296,-

Dere kan spare inn litt (ca. 50-100,-) ved å velge 1x4GB minnebrikke i stedet for 2x2.

Det lar seg vel gjøre å finne en alternativ PSU som holder mye av den samme kvaliteten også, det kan jeg sikkert kikke etter hvis dere ikke kan strekke dere 2-300,- over budsjett.

-Deluze

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...