barentshavet Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 (endret) Fant 60 EUR som jeg ønsker å veksle til norske kroner. Jeg bor i Oslo, men har Sparebank Sør så jeg regner med at uansett hvor jeg går blir det gebyrer? Finnes det automater som gjør dette enkelt og greit? Om det er noen som kjenner Oslo og har peiling på hvor jeg kan gjøre dette tar jeg gjerne i mot tips. Også gjerne hva det vil koste. Endret 26. mai 2012 av winter2012 Lenke til kommentar
nls Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Tror jeg bare ville gått til Forex, koster deg 45kr. evt beholdt de til neste tur, eller solgt/vekslet de med en venn som skulle på tur, er ikke store beløpet. Lenke til kommentar
barentshavet Skrevet 26. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2012 Tror jeg bare ville gått til Forex, koster deg 45kr. evt beholdt de til neste tur, eller solgt/vekslet de med en venn som skulle på tur, er ikke store beløpet. Ja, det hørtes egentlig smart ut. Da får jeg gjøre det. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 (endret) Eh, sjekk valutakursene til FOREX kontra banken. Regn med opp til 6% dårligere valutakurs om du bruker FOREX. Dog er det gebyrfritt å selge utenlandsk valuta i FOREX, så på mindre beløp kan det lønne seg. Endret 26. mai 2012 av Nik0 Lenke til kommentar
nls Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Har tilgode å se en bank som ikke tar gebyr på valutakjøp, så på et så lite beløp der gebyret vil utgjøre ~10% blir det ikke store forskjellen etter min mening, men kan selvfølgelig gå til Nordea/DnB/Sparebanken etc filial som kjøper valuta. Trodde dog Forex tar betalt for å kjøpe valuta, men ikke for å selge til deg ? ikke omvendt, ser sånn ut på priselisten deres. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Kommer vel an på hvordan man skal tolke prislisten. Når det står "Kjøp av utenlandsk valuta kr 45", skal man tolke det som om Forex kjøper eller kunden kjøper? Lenke til kommentar
nls Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Alle banker jeg har sett opererer med den terminologien, der Kjøp betyr "vi kjøper". Lenke til kommentar
barentshavet Skrevet 26. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2012 Prislisten til Forex var litt utydelig. Men må jeg medbringe 50 kroner da, for eksempel, eller kan jeg betale med pengene jeg veksler ut? (Ikke at det er et stort problem, men liker å vite det.) Lenke til kommentar
nls Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Jeg kan ikke skjønne det skulle være et problem å trekke det fra beløpet du skal få. Lenke til kommentar
Investorman Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 (endret) Slettet Endret 8. desember 2012 av Investorman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå