wacie Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Hei, jeg lurte på om det gikk an å få til sånn at man skrev inn et tall i en textbox og et annent i en anne og så fan programmet ut alle kombinisasjonene av de to tallene.. f.eks At text1.text = 1 og text2.text = 10 så fant programmet ut at: 1 og 2 2 og 1 3 og 1 1 og 3 osv. Er det mulig?? -wacie- Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Det er nok mulig, men siden jeg ikke fatter hva du mener (smartere enn meg?) så er det ikke lett for meg å si noe som helst. En god regel: Ingenting er umulig. Lenke til kommentar
wacie Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Det jeg mener er: Hvordan lager man et program som man setter in et tall i text1.text og et annent i text2.text så finner programmet alle kombinasjonene av de to tallene sånn at den finner f.eks Hvis text1.text = 1 og text2.text = 3 Så finner programmet: 1 og 2 2 og 1 3 og 2 2 og 3 3 og 1 1 og 3 -wacie- Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Du mener alle kombinasjonene av de tallene OG DE MELLOMLIGGENDE (i dette tilfellet 2)? Altså alle ulike kombinasjoner av {1,2,3} i bestemt rekkefølge uten tilbakelegging. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Dim v1 As Long Dim v2 As Long Dim v3 Dim x As Long Dim count As Long Dim out As Collection Dim like As Boolean v1 = text1.text v2 = text2.text If v1 > v2 Then v3 = v1 v1 = v2 v2 = v3 End If count = v2 - v1 count = 2 ^ count - 1 For Y = v1 To v2 For X = v1 To v2 If Not Like And X = Y Then Like = True out.Add X & " og " & Y Elseif X <> Y out.Add X & " og " & Y End If Next Next MsgBox "Det var " & count & " mulige løsninger.", vbInformation Tror jeg... Out gir tilbake en string verdi med alle løsninger, verre er det ikke.[/code] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå