Gå til innhold

Er tømrer. Vil offshore. Hvordan?

JFM

Anbefalte innlegg

Hei.

Er en gutt på 21 år. Har fagbrev som tømrer (3 års erfaring)

Har da to år på VGS; Bygg- og anleggsteknikk og Byggteknikk.

Men tømrer-yrket er ikke noe jag ser at jeg har lyst å drive med så veldig lenge. Jeg trives jo i yrket. Men har nå lyst å satse videre! Tror at det er et veldig lurt valg å gå offshore

I grunn har jeg litt feilt utgangspunkt for å komme offshore. Hva vil være enklest måte for meg å komme meg ut på havet?

Har egentlig ikke så lyst å sette meg på skolebenken i lang tid. Så derfor har jeg sett litt på ulike kurs på http://www.offshoreutdanning.no

Dette synes jeg så greit ut, siden jeg kan kombinere studeringa med den jobben jeg allerede har i dag. Hva tror dere om det?

Hvilke kurs vil jeg trenge for å først få meg en slik jobb og hvor mye vil det koste?

Kom med innspill og meninger :)

-Jørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

alle vil offshore, men det er trangt for å komme ut. få får muligheten. begynn i firmaer som blir leid inn av firmaer som går offshore. start onshore. er du vant til at ting skal gå flere dager før du får lov til å gjøre en liten jobb så er offshore stedet for det. liker du at du jobber lite for mye lønn så er dette plassen for deg. liker du å stå på for å få ting gjort så HOLD DEG UNNA OFFSHORE. det går så seint at du blir deppa. det er ei lang papirmølla som du ikke vil igjennom. stig heller i gradene i ditt yrke.

Lenke til kommentar

Det du skriver Sopps, tviler jeg på er gjennomgående for Offshorearbeid. Ja, det er stort fokus på HMS og en del papirarbeid, men de sender ikke ut folk for å drive dank.

Ellers ville jeg sjekket rundt, tatt telefoner og stukket meg frem. Sikkerhetskurset må du uansett ha. Finnes en rekke aktører som tilbyr dette. Ellers er det etter hva jeg har hørt trangt om plassene,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...