Wooperoo Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Vet ikke om dette er den rette plassen å plassere en slik post men prøver likevel. Jeg vil gjerne finne et program eller en måte å konvertere musikk fra en youtube side til mp3/wave. Jeg har sett litt rundt på nettet, men mange av siden som sier de har en slik tjeneste virker suspekte at best, så lurer på om noen vet om et trygt og velidert program jeg kan bruke. Håper noen har erfaring med dette og vil hjelpe. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Hei. De fleste youtube-filmene har lydtrack i AAC format. Dersom du absolutt skal konvertere til mp3 så vil du måtte konvertere lyden en gang til og dermed miste kvalitet. Forøvrig så synes jeg at musikk fra youtube er kodet i mild sagt elendig kvalitet. Man kan høre hvilken låt det er, men aldi i verden om man kan nyte musikken. For minst mulig tap av kvalitet/omkoding så kan du benytte følgende programmer/plugins: Complete YouTube Saver - PLugins til Firefox for nedlasting av hele videofiler. FLV Extract - Program som splitter lydspor fra FLV-filer i egen fil uten tap eller omkoding. Pazera Free Audio Extractor - Fungerer på samme måte som over, men for andre typer videofiler (avi/mpeg, etc) Lenke til kommentar
JohnsonJr Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 (endret) Jeg skulle hatt et program som kunne laste ned mp3 filer fra youtube. Jeg er litt kravstor og vil ha 1080p kvalitet til 320 kbps kvalitet mp3 filer. Har ikke funnet noen legit måte å få disse programmene. Edit: 320 kbps er kanskje litt mye å be om. Jeg får nok gå tilbake til gamlemåten å skaffe låtene på. Endret 26. mai 2012 av JohnsonJr Lenke til kommentar
Wooperoo Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2012 Hei. De fleste youtube-filmene har lydtrack i AAC format. Dersom du absolutt skal konvertere til mp3 så vil du måtte konvertere lyden en gang til og dermed miste kvalitet. Forøvrig så synes jeg at musikk fra youtube er kodet i mild sagt elendig kvalitet. Man kan høre hvilken låt det er, men aldi i verden om man kan nyte musikken. For minst mulig tap av kvalitet/omkoding så kan du benytte følgende programmer/plugins: Complete YouTube Saver - PLugins til Firefox for nedlasting av hele videofiler. FLV Extract - Program som splitter lydspor fra FLV-filer i egen fil uten tap eller omkoding. Pazera Free Audio Extractor - Fungerer på samme måte som over, men for andre typer videofiler (avi/mpeg, etc) Vet hva du mener men noen sanger kan verken kjøpes eller lastes ned så da blir gode råd dyre. Takk for svar, skal prøve ut disse senere i dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå