Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc fryser sist i oppstarten

Anbefalte innlegg

Har en pc som har kjørt knirkefritt i et halvår nå, siden den var ny.

For et par dager siden skulle jeg starte den, og den gikk i blåskjerm rett før bildet hvor jeg skriver passord kommer opp.

Når jeg restarta den, fryste den rett etter passordbildet kom opp, og det har den gjort hver gang etterpå også. Jeg resatte bios så jeg fikk stock clock på prosessor og ram, men fortsatt samme problem.

Kommer helt fint inn i sikker modus, og merker ingen feil der, så regner med at det er en driver som skaper problemene. Synes det er rart, da jeg ikke har installert noe nytt i det siste.

Har prøvd å slå av alt som er fornuftig å slå av i oppstarten, slik som lyd og skjermdrivere, men fortsatt ingen forskjell.

Noen som har noen forslag til ting jeg kan prøve så jeg slipper å formatere og installere windows på nytt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står det noe info fra "pålitelighetsovervåkning" fra handlingssenteret?

Er det noe driver tull så er det no mulig å ta en kjapp gjenoppretting. Hvis ikke så var det første jeg tenkte på at det sikkert ville vært smart å tatt en minne test.

Lenke til kommentar

Står ingenting i pålitelighetsovervåkingen...

Finner heller ingen gjenopprettingsdata, så det er ingen mulighet.

Kjørte en minnetest i går, og den kom ut med 0 feil, så er nok ikke det.

Edit: Fant ut at vannpumpa er gåen, så er nok derfor... prosessoren kjører på ca 55 grader idle, men med en gang jeg gjør noe som tar litt cpu, fryser den, eventuelt blåskjerm. Får ordne med ny pumpe, og ta det derfra :)

Endret av Louigi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...