SoberLobster Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Hei Tenker på å kjøpe ny gamer pc og lurte litt på om dette var noe: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744416 Fint om noen har noe å si om eventuelle endringer osv. Budsjettet mitt er rundt 12-15k. Så bare kom med forslag om du har noen. På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
okwepeokwe Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 (endret) Min pc som jeg skal kjøpe straks: http://www.prisjakt.no/list.php?l=23769&view=m dette koster 15000 uten operativsystem. Hvorfor er den bedre? 1. 6 kjerner i prosessoren 2. Generelt bedre hovedkort. 3. Bedre graffikkort. 4. Større kabinett. 5. Dobbelt så stor SSD. 6. En veldig god prosessorkjøler. Edit: prisen er forut at du kjøper komponentene på andre nettbutikker enn komplett. Endret 26. mai 2012 av okwepeokwe Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Min pc som jeg skal kjøpe straks: http://www.prisjakt....?l=23769&view=m dette koster 15000 uten operativsystem. Hvorfor er den bedre? 1. 6 kjerner i prosessoren 2. Generelt bedre hovedkort. 3. Bedre graffikkort. 4. Større kabinett. 5. Dobbelt så stor SSD. 6. En veldig god prosessorkjøler. Det der er jo bare shit hvis du bare skal game, trenger ikke 6core, unødvendig dyrt hovedkort, teit valg av grafikkkort, kjøp heller 680 og gå ned på det andre teite tingene du har kjøpt, stort kabinett er bare smak og behag og til slutt ssd du kan velge en mer stabil en + 240/128 gb er også smak og behag. Vil heller oppfordre TS til å få hjelp av flinke folk på forumet til og velge deler. Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Det der er jo bare shit hvis du bare skal game, trenger ikke 6core, unødvendig dyrt hovedkort, teit valg av grafikkkort, kjøp heller 680 og gå ned på det andre teite tingene du har kjøpt, stort kabinett er bare smak og behag og til slutt ssd du kan velge en mer stabil en + 240/128 gb er også smak og behag. Vil heller oppfordre TS til å få hjelp av flinke folk på forumet til og velge deler. Støtter faktisk valget av 670. Det er et ekstremt godt skjermkort på høyde med 680. Sparer 1000 kroner på å gå ned 7% ytelse på stock, og da igjen kan du klokke dette kortet godt. (Kilde) Er enig i at 3930k er overkill til gaming. Ser bort i fra tri/quad SLI. Burde velge for eksempel en intel 330 eller 520 som SSD, ja. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 (endret) Det der er jo bare shit hvis du bare skal game, trenger ikke 6core, unødvendig dyrt hovedkort, teit valg av grafikkkort, kjøp heller 680 og gå ned på det andre teite tingene du har kjøpt, stort kabinett er bare smak og behag og til slutt ssd du kan velge en mer stabil en + 240/128 gb er også smak og behag. Vil heller oppfordre TS til å få hjelp av flinke folk på forumet til og velge deler. Støtter faktisk valget av 670. Det er et ekstremt godt skjermkort på høyde med 680. Sparer 1000 kroner på å gå ned 7% ytelse på stock, og da igjen kan du klokke dette kortet godt. (Kilde) Er enig i at 3930k er overkill til gaming. Ser bort i fra tri/quad SLI. Burde velge for eksempel en intel 330 eller 520 som SSD, ja. Ett 680 koster ca 4k, http://www.prisjakt....t.php?p=1240391 Trykk på den linken, han skal jo ikke kjøpe 670 hos deal og alle delene fra forskjellige steder? Så det blir faktisk ikke mer enn 600 kr forskjell ca Endret 26. mai 2012 av Wizzlee Lenke til kommentar
GrinJe Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Ett 680 koster ca 4k, http://www.prisjakt....t.php?p=1240391 Trykk på den linken, han skal jo ikke kjøpe 670 hos deal og alle delene fra forskjellige steder? Så det blir faktisk ikke mer enn 600 kr forskjell ca Om du skal ha et skjermkort med samme kjølingsløsning som GTX 670 kortet som ble linket, må du kjøpe for eksempel dette og det koster 4300 kr. Da er det snakk om nærmere 1000 kr igjen. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Hvis du nødvendigvis skal ha asus sin kjøler, men jeg ville gått for 680 siden han har råd, må bare kutte ned på alt det teite han har valgt. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Først og fremst: Dette er ikke tråden for å diskutere okwepeokwe sitt oppsett. Til TS: Den pakken du linker til benytter seg av 2011-plattformen som er i all hovedsak tenkt til det profesjonelle markedet. LGA-1155 plattformen er billigere og leverer mer enn nok ytelse for en spillemaskin. Denne pakken er mer riktig, men siden du har tenkt til å bygge selv vil jeg råde deg til å handle deler løst, da vil du få en bedre maskin for en gitt sum. Dette oppsettet vil gi deg en god maskin med gode komponenter og et støydempende kabinett. Husk å legge til operativsystem om du trenger det. -Deluze Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Jeg støtter Deluze sin anbefaling. De komponentene som han har valgt er veldig bra for gaming da TS hovedsakelig skal bygge en gaming PC. i5-3570K er perfekt for gaming hvorav i7 er for dem som trenger HyperThreading noe spill ikke utnytter. Du taper penger dersom du kjøper en i7 kun for gaming. Jeg har en eldre i7 selv og har aldri sett noen spill utnytte de ekstra trådene som man får av HyperThreading. Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 (endret) Støttes Jeg ville muligens gått for en annen PSU. Tror det var Malvado her på forumet som hadde to stykker som døde iløpet av kort tid. XFX XXX Edition 750W er en glimrende PSU og koster vel 100kr ekstra. Ellers fører Dustin også NZXT Hale som er solide strømforsyninger. Endret 26. mai 2012 av pølsehund Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Å? Det har jeg ikke fått med meg. Dog vil det jo alltid være enkelttilfeller (x2 i dette tilfellet), jeg kjenner jo de som har kjørt disse i flere år uten problemer. En annen PSU er jo ikke umulig å finne. NZXT Hale 90 650W og XFX XXX 750W er ikke på lager, men om TS ikke skal kjøpe en av de første dagene kan det være at de kommer på plass. NZXT Hale 90 550W -Deluze Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Jo, selv den beste PSU kan jo plutselig dø, men jeg reagerte litt på dette tilfellet der to stykker døde iløpet av relativt kort tid. Her er tråden hans fra Corsair Support Forum. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Ja det er klart, og jeg forstår skepsisen. Tusen takk for linken, forresten. Representanten fra Corsair tok det hele svært godt synes jeg, det liker jeg å se. Siste off-topic fra meg i dag: Kjenner du/dere til en god side med tanke på testing av PSU'er? PSU-lesing er et av sommerens gjøremål -Deluze Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 (endret) Jo, selv den beste PSU kan jo plutselig dø, men jeg reagerte litt på dette tilfellet der to stykker døde iløpet av relativt kort tid. Her er tråden hans fra Corsair Support Forum. Hvis man vil ha PSUer med best kvalitet og levetid så burde man satse på Corsair til tross for slike utrolige enkelttilfeller. Endret 26. mai 2012 av Symmetrical Lenke til kommentar
Loefthal Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 (endret) De fleste av de beste Corsair-enhetene er laget av Seasonic som igjen er OEM for mange andre merker, deriblant XFX, SilverPower og Antec. Derfor kan man nok si at man kan velge et av disse merkene hvis man vil ha PSU'er med best kvalitet og levetid. Dog så er det variabel kvalitet på det Seasonic lager også så litt research lønner seg. Jonnyguru.com er forresten en av de bedre PSU-testsidene Deluze Endret 26. mai 2012 av pølsehund Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 De produserer for SilverPower og XFX også, det visste jeg ikke. Takk skal du ha for linken! /Deluze off-topic -Deluze Lenke til kommentar
Storm Truck Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Jo, selv den beste PSU kan jo plutselig dø, men jeg reagerte litt på dette tilfellet der to stykker døde iløpet av relativt kort tid. Her er tråden hans fra Corsair Support Forum. Hvis man vil ha PSUer med best kvalitet og levetid så burde man satse på Corsair til tross for slike utrolige enkelttilfeller. Det beste med Corsair PSU er at AX og HX serien har 7 år garanti! Lenke til kommentar
SoberLobster Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2012 Hvis man skal spille og samtidig ta opp alt man gjør, vil man da få bruk for de ekstra trådene som i7 tilbyr i forhold til en i5 cpu? Lenke til kommentar
SoberLobster Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2012 Har også en kompis som vil kjøpe ny gaming pc. Han har ett budsjett på 7k. Noen som har noen tips om hva han bør kjøpe? Takker alle svar. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 For 7200,- kan han kjøpe dette: Her er det holdt igjen en del på kabinettet, om han er villig til å spytte inn 300,- til er Fractal Design Define R3 et lydisolert og godt kabinett. Når det kommer til i5 vs i7 når det gjelder spilling og opptak ved jeg ikke, jeg har aldri drevet med slikt, men jeg stiller meg delvis skeptisk. De ekstra trådene er fine hvis programmene kan utnytte dem, hvorvidt de ulike programmene for opptak kan dette er jeg usikker på. Det kan være at det er en forbedring, men spørsmålet er om det er verdt en 50% dyrere prosessor. -Deluze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå