kjelle392 Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Hei Prøver å sette opp min TP-Link WR1043ND som en repeater. Det jeg har gjort, er å legge inn dd-wrt-firmware på den, og følge denne oppskrifta: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Repeater_Bridge Problemet er at når jeg skal reboote for å starte routeren i "repeater-modus", så får jeg ikke lenger kontakt med den! Selv ikke med kabel mellom så får jeg kontakt. Den gitte IP-adressen til repeater-routeren svarer ikke engang på ping. Hva er det jeg gjør galt? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Hvis alt skjærer seg, så lønner det seg å resette NVRAM og flashe firmware på nytt. Sjekk oppskriften i "peacock-tråden" i DD-WRT-forumet. Før du gjør alt dette, så kan du prøve med en reset av routeren og sette den opp på nytt. Lenke til kommentar
kjelle392 Skrevet 26. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2012 (endret) Nå har jeg prøvd med både å resette og flashe på nytt, samt fulgt oppskriften ovenfor - men det samme skjer; etter at jeg rebooter routeren så får jeg ikke lenger kontakt med den. Nettverksforbindelsen prøver å koble til, står noen sekunder, før jeg får beskjed om at det ikke er mulig å koble til. Deretter forsøker maskina på nytt og på nytt å koble til uten at det går. Eneste veien ut nå er å foreta en ny 30-30-30-reset. Skal legge til at jeg har forsøkt å reboote f.eks. etter at jeg gir routeren en ny IP, og da blir det kontakt - slik at tydeligvis er noe annet i oppskrifta den ikke klarer å hanskes med. Endret 26. mai 2012 av kjelle392 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Se her: http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?p=604628 Lenke til kommentar
kjelle392 Skrevet 26. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2012 Takk for svar. Imidlertid får jeg det enda ikke til å virke. Maskina vil rett og slett ikke koble til routeren når jeg rebooter. Det er nok bare å konkludere med at dette ble for vidløftig/at routeren ikke er 100% kompitabel med dd-wrt. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 (endret) Det er faktisk enkelte routere og builds av DD-WRT som er vanskelig å få til å fungere som repeater. Skal du ha en rimelig og stabil repeater med dd-wrt, så er Netgear WNR2000 tilgjengelig for kun 261kr. Har selv satt opp denne som repeater hos flere. Uansett så kan det være en ide (om mulig) å prøve routeren som client bridge før man går videre til repeater. Repeater er egentlig bare en klient + virtuell AP. Endret 26. mai 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå