Gå til innhold

dd-wrt og oppsett av repeater - Problemer med å logge inn på klientrouter

Anbefalte innlegg

Hei

Prøver å sette opp min TP-Link WR1043ND som en repeater. Det jeg har gjort, er å legge inn dd-wrt-firmware på den, og følge denne oppskrifta: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Repeater_Bridge

Problemet er at når jeg skal reboote for å starte routeren i "repeater-modus", så får jeg ikke lenger kontakt med den! Selv ikke med kabel mellom så får jeg kontakt. Den gitte IP-adressen til repeater-routeren svarer ikke engang på ping.

Hva er det jeg gjør galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg prøvd med både å resette og flashe på nytt, samt fulgt oppskriften ovenfor - men det samme skjer; etter at jeg rebooter routeren så får jeg ikke lenger kontakt med den. Nettverksforbindelsen prøver å koble til, står noen sekunder, før jeg får beskjed om at det ikke er mulig å koble til. Deretter forsøker maskina på nytt og på nytt å koble til uten at det går. Eneste veien ut nå er å foreta en ny 30-30-30-reset.

Skal legge til at jeg har forsøkt å reboote f.eks. etter at jeg gir routeren en ny IP, og da blir det kontakt - slik at tydeligvis er noe annet i oppskrifta den ikke klarer å hanskes med.

Endret av kjelle392
Lenke til kommentar

Takk for svar. Imidlertid får jeg det enda ikke til å virke. Maskina vil rett og slett ikke koble til routeren når jeg rebooter. Det er nok bare å konkludere med at dette ble for vidløftig/at routeren ikke er 100% kompitabel med dd-wrt.

Lenke til kommentar

Det er faktisk enkelte routere og builds av DD-WRT som er vanskelig å få til å fungere som repeater. Skal du ha en rimelig og stabil repeater med dd-wrt, så er Netgear WNR2000 tilgjengelig for kun 261kr.

Har selv satt opp denne som repeater hos flere.

Uansett så kan det være en ide (om mulig) å prøve routeren som client bridge før man går videre til repeater.

Repeater er egentlig bare en klient + virtuell AP.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...