tilstad Skrevet 10. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2002 Og dere bruker Win98Se da eller? Siden dere gjør det så ofte? Lenke til kommentar
Nissen Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Ca 1 gang i månen Mvh Nissen Lenke til kommentar
BBC Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Quote: On 2002-02-10 18:08, house skrev:jeg formaterer sånn ca 1 til 3 ganger i uka, depends, jeg liker rene installasjoner... hater at PC'n min er fyllt til randen med møkk!! Hvordan klarer du å fylle opp pc'n med "møkk" på 2-3 dager? Forhåpentligvis bruker du ghost-image eller noe slikt? Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 aldri -jo, en gang. når jeg laga partisjoner til linux. nei! det er jo partisjonering.... -nei, jeg har aldri formatert. -men har levert inn to disker til reperasjon. har brukt ghost for noen år siden, men det var sjeldent.... Lenke til kommentar
Jeez Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Prøver å klare et halvt år a gangen, men det er ikkje greit etter LAN :smile: Jeez Lenke til kommentar
Lantador Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 vell standrad ca 1 gang i måneden, 1 gang før og etter LAN, hvis jeg har fucka mye med pc'en og jeg får error her og der så blir det nokk format ja Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Jeg formaterer veldig ofte, fordi jeg blir aldri helt fornøyd med systemkonfigurasjonen min. liker veldig godt å prøve ut nye ting. Jeg formaterer egentlig svært sjeldent, fordi norton ghost gjør jo susen, men det er ikke så farlig, for d tar jo bare 2o minutter å innstallere windows me, og så innstallerer jeg 2k. da har ma den perfekte dual-boot. stabil kjerne til alt annet enn spil, uten all d drittet fra xp, og me kun til spilling... Lenke til kommentar
oleunder Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Sies at man burde formatere minst en gang i halvåret. Ellers er det lurt å bruke avinstalering isstedenfor å slette fra Min Datamaskin. Eller kan man formatere etter behov. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Formaterer aldri! Har oppgradert samme konfigurasjon fra 286/10 - Cyrix/166 - Pentium III/500 på DOS - Win 3.1 - Win 95 - Win 98 SE - Win 2k. Har selvfølgelig skiftet disk noen ganger. Da bruker jeg Partition Magic og kopierer partisjonene. Har hatt svært stabile systemer, selv om jeg har testet MYE SW. Et godt råd kan være å ikke være for tidlig ute med å ta i bruk nye Windows utgaver. Installerte ikke Win 98 før SE kom, og Win 2k før SP2 kom. Ligger også unna all OS/SW på norsk. Har sett et par tilfeller av stygge mikser av norsk OS og engelsk SW. Ellers bruker jeg å kjøre defragmentering, og Norton Utilities et par ganger i året for å rydde i registry (NB. Manuelt, aldri automatisk). Jeg tar backup til DAT 3-4 ganger i året slik at jeg ikke mister formye hvis jeg skulle få diskhavari (har ikke skjedd til nå, takk IBM). Oppsummering, jeg har ikke formatert/nyinstallert systemet siden jeg kjøpte 286 maskinen i 1989!!! (XT-en jeg kjøpte i 1986 hadde ikke harddisk) Lenke til kommentar
Ebola2782 Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Formaterer 1 gang i måneden ca... Lenke til kommentar
Odden Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 jeg formaterte ca 1 gang i mnd før jeg fikk winXP rett etter sommeren... siden den gang har jeg ikke formatert... vurderer å gjøre det før TG Lenke til kommentar
jonarnes Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Jeg formaterer sånn ca. 4-5 ganger i året. Som regel pga. at jeg skifter OS. Måtte en gang formatere pga. at et virus fucket opp hele systemet :wink: (beklager språket) Lenke til kommentar
Ghostrider Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Formaterer stort sett aldri harddisken. Jeg bruker PowerQuest Drive Image, og har laget et helt clean image med alt jeg trenger. Dersom noe går ad dundas etter game demos, hacks eller tweaks legger jeg inn imaget fra en CD på 5 minutter, og da er alt ferdig konfigurert :smile: Xlnt software. Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Er du litt kritisk til hva du legger inn så trenger du ikke reinstallere for ofte, men så er det jo masse som skal prøves da! Har hatt noen installasjoner som har vart veldig lenge og andre som bare har holdt en måned. Hadde en utrolig vellykket Win98FE installasjon i lenge over 1 år. I det siste, etter at jeg har begynt å bruke win2k har det vært ca. 1-2 ganger årlig. Lenke til kommentar
andyp Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Etter at jeg la inn XP i oktober har jeg ikke formatert maskinen en gang! Makinen har ikke blitt tregere så ser ingen vits. Lenke til kommentar
teaspoon Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Elsker å formatere så formaterer 2 ganger i måneden Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Hei! Formaterer ikkje så ofte..Blir som regel noen få ganger i året.Sjølv om at det blir annbefalt 1 gang i mndén..:wink: Foresten minner det meg på at eg må få brennt ut det imaget av systemet mitt....(greit å sleppe å bruke noen timer på å legge inn igjenn os+softwaren..) Kører no win98 og Mandrake..(Red Hat distroen hadde mora mi rota vekk.. ;( ) Det fungerer bra..Lite problemer.. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Blir fort at jeg formaterer ihvertfall hver 3. mnd. Installerer endel programmer og slik. Blir endel bugs da... :wink: I helga for 3 uker siden installerte jeg Windows 2000 og XP 5 ganger. Fikk ikke bestemt meg. :smile: Nå bruker jeg XP. Men nå har jeg lyst på 2000 igjen. Får se hva det blir til..... _________________ <br><span class="sig"></span><br><b>M.v.h.<br>Jarle</b><p> <p align="left"><embedsrc="http://home.online.no/~hoffgbil/pctechs4.swf" [ Denne Melding var redigert av: JarleW på 2002-02-11 13:08 ] Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 11. februar 2002 Del Skrevet 11. februar 2002 Quote: I helga for 3 uker siden installerte jeg Windows 2000 og XP 5 ganger. Fikk ikke bestemt meg. :smile:Nå bruker jeg XP. Men nå har jeg lyst på 2000 igjen. Får se hva det blir til..... Hørt om dual-boot? til dere som formaterer ofte fordi dere installerer masse software og shit, så er et heftig tips å installere OS'et to ganger i dual boot. En partisjon der du bare tester all mulig software og slikt, og hvis det funker bra/du liker det/det er nødvendig installerer du det på "hoved partisjonen" Hvis du gjør det kan du nok få windows'en til å holde en god stund... Lenke til kommentar
Methcal Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Ligger nok på en formatering hver mnd eller hver 2mnd. Digg med lite rot på hd en :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå