tilstad Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Har nettopp bytta ut min gamle pc og tenkte litt over at den ikke hadde vært reformattert på 3 år, eller siden jeg fikk den. Kjørte først winNT og deretter Win2000 på den, brukt den i jobben og installert ALT av ting man kan klare å laste ned..alikevel streia den aldri...Ganske imponerende egentlig. Er like fin den dag idag. Hører at noen formaterer maskinen jevnlig. Hvordan er det? [ Denne Melding var redigert av: tilstad på 2002-02-10 07:42 ] Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Hvor ofte det formateres er noe avhengig av hardware konfig. Etter det jeg har erfart er det installering/avinstallering som skaper problemer til slutt. Min arbeidsmaskin har vært slik den er siden jeg installerte Win2000 for 9-10 mnd siden. Hadde Win98se før da var det sånn 5-6 ganger i året. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Jeg mekker å klomser så mye at jeg formaterer 2-3 ganger hvert halvår. Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Hvis du noen gang har lagt merke til hvor mye smoothere maskinen går når det er helt fresh etter en installasjon vil du finne dette tipset interresant: Installere Windows Installere de programmene du vet du vil bruke Brennne cd imager av harddisken Så tar du å reinstallerer fra imagene hver 3-4 uke. Mon tro om man ikke ut fra dette kan trekke paraleller til andre ting her i libet? Damer f.eks? Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Med Win9x/ME var det formatering annenhver måned, men med XP har det rusla og gått siden november. Og jeg har nettopp skifta hk, cpu og nettverkskort uten at XP mista noe ytelse. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Vel, jeg har hatt samme WinMe&Win2kPro-installasjon veldig lenge, nå... Lengre enn jeg bruker å ha noe som helst... Enkelte hardware-configs&OS'er samarbeider så fiiint sammen at det er nesten utrolig... Jeg er en av de få som greier å kjøre WinMe ekstrem-stabilt... Lenke til kommentar
negerhenriksen Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Fra to til fire ganger i året ! Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Har selv måttet installere windows på nytt en del ganger det siste halve året, men av en enkel grunn; HDD krasj (can we say I B M...) Venter å nye WD disker fra Komplett, håper d blir bedre... Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Formatering ? Hva er det ? Formaterte hardisken min før jeg la inn win98se for 3 år siden :smile: Gjorde det samme før jeg innstalerte win 2000 her i fjor. Man trenger da ikke formatere vis man bruker ghost, ett program som tar backup av hele systemet i tilfelle man får feil. Lenge leve Norton ghost ! Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Jeg pleier å formatere minst en gang i måneden, avhengig av hvor mye jeg kødder til PC... (tester mye SW og slikt ) Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Formaterer ca to ggr. i året. Lenke til kommentar
t3p0s3 Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Hver gang jeg er på LAN. (hver ferie) Lenke til kommentar
jfkleven Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 By the way, hvordan tar man et image av hardisken? Lenke til kommentar
styx Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Ytterst skjeldent. Kan ikke huske sist gang jeg formaterte en disk pga. ytelse, stabilitet eller liknende. BTW, jeg kjører Linux og er veldig fornøyd med det. Lenke til kommentar
auduuun Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Norton Ghost, genialt program. Gjør den samme jobben som du bruker 1-2 timer på, iløpet av 5 minutter.. (ihvertfall på min) mvh, Audun Løvdahl Lenke til kommentar
Petitzo Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Før hadde jeg windows 98se og formaterte cirka hver tredje måned ! Nå har jeg XP og maskinen blir bedre og bedre i stedet for dårligere :smile: Lenke til kommentar
H.E.E. Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 Man trenger da ikke formatere vis man bruker ghost, ett program som tar backup av hele systemet i tilfelle man får feil. Lenge leve Norton ghost Helt enig med ZAN jeg bruker det selv funker bra!!! Lenke til kommentar
house Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 jeg formaterer sånn ca 1 til 3 ganger i uka, depends, jeg liker rene installasjoner... hater at PC'n min er fyllt til randen med møkk!! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 10. februar 2002 Del Skrevet 10. februar 2002 formaterer ca annenhver måned. Trenger ikke være pga av at det klikker, men ofte gjør jeg det bare for å få den clean og rask igjen... Hadde bare Ghost funket så hadde det sikkert vært bra.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå