Gå til innhold

Fiske fra land, tips for å få fisk?

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har nylig fått meg ny kastestang. Har prøvd den en del ganger nå, men fangsten har vært mildt sagt beskjeden.

Jeg har fått vite at fisken biter best nå sjøen går mot flo. Dette har jeg tatt hensyn til.

Andre ting man bør tenke på når man fisker fra land?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

muligens ikke så spennende fiske, men jeg får alltid fisk på det når jeg først gjør det.

Sleng på ett søkke nederst (en sluk uten krok på funker utmerket, en meter opp fra søkket setter du en krok, og to til med 30cm mellomrom, en reke på hver an krokene. kast uti og vent på napp :-)

fungerer også på de fleste underlag men opplever best "beite" der hvor det går ganske brått ned til en 10-15 meter, gjerne med litt tang også. bare vær obs på at det blir endel berggylte og mye småtorsk, men en gang i ny og ne får man en fin sei eller torsk =)

Lenke til kommentar

Vilken fisk är det du vill fånga? Vill du få torsk, sej, kolja med mera så funkar bottenmete med räka alldeles utmärkt.

Använd ett blysänke på cirka 30-40 gram och knyt fast 2 krokar ovanför blysänket. Krokarna kan du agna både med räkor och fiskbitar.

Är det stenbotten där du tänker bottenmeta så var beredd på att fastna i botten. Bottenmete lämpar sig alltså bäst på sandbotten och liknande.

Annars så brukar det funka bra med jiggar, Stingsilda, Möresilda och liknande. Låt dom sjunka till botten och veva in. Får du inget så testa på olika djup.

Lenke til kommentar

Har akkurat startet med fisking selv og har generelt lite peiling, men hvordan reker er det du bruker ? Er det eventuelt andre ting man kan bruke ?

Brukar använda helt vanliga räkor som man köper i frysdisken. Oskalade räkor funkar bäst, men du måste skala dom innan du agnar på kroken.

Färdigskalade räkor är inte bra, dom är för svaga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...