perelj Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Er det noen som kan fortelle meg hvilke(t) program(mer) jeg kan benytte for å sende meldinger i et lokalt nettverk. Og hvor jeg kan skaffe det?? Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Hvis du bruker Windows kan du alltids bruke den innebygde message servicen. Trykk på kjør fra startmenyen og skriv følgende: net send [maskin navn] [beskjed] og trykk enter (uten klammene). Hvis du vil sende en beskjed til alle i nettverket kan du bruke kommandoen; net send * [beskjed] Et alternativ er å bruke DirectX sin nettverkstest til å chatte i. For å gjøre dette, skriv dxtool i "kjør" fra startmenyen, gå inn på nettverk og trykk på "Test DirectPlay" Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Bruk net send, ja, men med LANTalkXP. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Etter å ha testet de fleste (alle?) LAN chat programmene har jeg stoppet på ProChat: http://prochat.hypermart.net/ (websiden var nede når jeg postet). Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Stig_W skrev:Et alternativ er å bruke DirectX sin nettverkstest til å chatte i. For å gjøre dette, skriv dxtool i "kjør" fra startmenyen, gå inn på nettverk og trykk på "Test DirectPlay" Du mener vel dxdiag og ikke dxtool Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå