maggiepie Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Jeg er en tante, og har herlige tanteunger. Men liker ikke at broren min og dama hans kommer uanmeldt over på besøk også overnatter de. Da må jeg sove sammen med niesen min som våkner opp kl 06 og forlanger at jeg står opp sammen med henne, for jeg er hennes favoritt tante. VET jeg burde være glad for det, men jeg klarer ikke å sette grenser for meg selv. Jeg skal nemlig i et utdrikningslag på lørdagen, og har ennå ikke fått bakt en litt avansert kake. Har dessuten jobbet tidligvakter hele uken, og har fått dårlig med søvn hele uka. Hadde planlagt å få sove ut på lørdag, også konsentrere meg om forberedelsene til utdrikningslaget. Men nå vil niesen min mase og mase og mase. Jeg tenker STRESS!! Hva hadde du gjort? Glad for svar Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Kjøpt henne en Nintendo DS... 2 Lenke til kommentar
;_; Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Jeg ville tatt det opp med broren din, si at du foretrekker å bli spurt først? 2 Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Hadde vel enkelt og greit sagt at det ikke passer. Unger maser, du er voksen og setter grenser. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Skjønner dette veldig godt.. Altfor godt, faktisk. Det å ha besøk tar på, og dette er noe din bror og dama hans burde ha forståelse for. Neste gang de kommer uanmeldt på besøk så kan du si at du heller foretrekker at de sier ifra i forveien, da du faktisk har ett stressende liv selv om du ikke har barn selv og at de skal respektere dette (vet ikke om du har barn eller ei, bare antar det). Si også at det er uaktuelt at de sover over, siden du må ha tid til å slappe av selv. Din fritid er også hellig. Respekterer ikke broren din dette så er han en utakknemlig dritt, og hvis han blir fornærmet så får han bare bli det. Du får kanskje da litt ''fri'' fra han og hans familie, og du har ikke gjort noe som helst galt overhode! Du må kunne prioritere deg selv og ditt uten å måtte være redd for å tråkke på folks tær, for for meg så virker det som om de ikke har noe problem overhode med å tråkke deg på tærne! 1 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Takelesere eksisterer ikke. Snakk med broren din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå