Pallantir Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Sønnen min har et problem med skole-pc-en. Han må justere strøminnstillingene, for å endre handlingen når skjermen blir lukket og aktivere hvilemodus, som er sperret, men systemansvarlig har låst innstillingene for strømstyring, også i administratorkontoen (som jeg selvsagt har kommet meg inn i ved å nullstille passordet). Jeg trodde sånt var gjort i gruppepolicy, men det er ingen endringer der som jeg kan se at sperrer noe som helst. Hvor er sånt egentlig sperret da? Jeg trodde det var grupppolicy som ble brukt til det. På forhånd takk! Endret 25. mai 2012 av Pallantir Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Dette er styrt ved hjelp av en gruppepolicy på maskinobjektet i domenet. Det vil si at du trenger en domeneadministratorkonto for å kunne vise og oppheve disse. En lokal administrator vil ikke nødvendigvis ha denne tilgangen (tror jeg trall-a-la). Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 25. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2012 Ouch. Jeg trodde at det kunne endres lokalt, selv om det ville bli endret tilbake når maskinen koblet seg til domenet igjen. Altså at det kunne gjøres noe med så lenge maskinen ikke var koblet til domenet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 (endret) -=TOMT=- Endret 28. mai 2012 av Slettet-t8fn5F 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå