Gå til innhold

Hvilken gruppe identifiserer du deg sterkest med? (II - Klasseskille)

57 stemmer

1. 1. Hvilken klasse identifiserer du deg mest med

• Herskerne
      29
    • Undersåttene
      28

Anbefalte innlegg

Du selv, gjennom dine handlinger. Domstolen kun bekrefter hva som har skjedd.

Hvem velger ut domstolen

Partene

, hvem betaler domstolen
Partene, dog vanligvis den tapende part om ikke annet er avtalt.

, hvem sjekker opp om at domstolen forblir ukkorrupt?
Partene og alle potensielle kunder (altså markedet). Hvor mange tror du vil kjøpe dommertjenester hos en dommer som er velkjent som korrupt (dvs han får betalt av en av partene for å gi denne fordeler, omtrent som Staten idag betaler dommerne?)

Du selv, akkurat som idag. Hvem hindret ABB i å gjøre det han ønsket?

Politiet forsøkte(staten)

Nei, da de kom frem var ABB ferdig med "jobben"

, hvem skulle forsøkt om vi allerede levde i ditt samfunn?
Vel, alle ville kunne gå bevepnet så de som ønsket å forsvare seg selv eller andre ville kunne gripe inn på stedet. Videre er det mulig de ville ha kjøpt sikkerhetstjenester av en leverandør som da var pliktet til å gripe inn.

Hva om det hadde vært ABB og hans 10 andre venner som jobbet organisert, hvem skulle NÅ forsøkt?
Idem

Hva om hele verdenen ser lyset ditt og konverterer, hva om noe ala den mongolske horden blir opprettet, hvem organiserer forsvar etc?
Idem

Skal kun de frivillige måtte forsvare?
Hvilken rett har jeg til å tvinge deg til å forsvare mitt liv, og muligens tape ditt eget i kampen?

Her innser jo også du at det vil bli nødvendig med større samlinger av mennesker for å kjempe imot, hvem leder disse?
Hvem disse frivillig vil følge

hvem passer på at de klarer seg økonomisk når de kommer tilbake?
De selv

Hvem sikrer at ikke gårdene deres eller lignende er blitt tatt av noen nye som nå bor der?
Hvordan kom "nye" til gården? Om de har overtatt gården på ulovlig vis er det bare å kaste dem ut, samt kreve erstattning.

Jeg har aldri hørt om noen Stat med likhet for loven, ikke engang i teorien. Kan du vennligst forklare hvordan en slik Stat ville se ut?

Vennligst spesifiser, med fare for å komme med "ridicule" så har jeg ikke lyst å skrive en 10siders innlegg om hvordan en slik stat skal se ut, men jeg svarer gjerne på spesifiserte spørsmål.

Si at du lever i mitt Anarki, hvordan kan du opprette ett voldsmonopol uten å bryte grunnloven?

Ca 6000 år uten å lykkes, og uten noen teori om hvordan en rettferdig Stat skal kunne bygges, og vi bør ikke forkaste ideen fordi .....?

Fordi ingen har sett noe bedre fungere heller, i hvert fall ikke jeg.

Så Norge har VERDENS BESTE styresett?

Staten er bra, det er kun menneskene det er noe galt med? Minner meg om Kommunismens unnskyldninger for sine "feil": Kommunismen er perfekt, det er KUN de forvrengte undersåttene som ikke oppfører seg som de skal. De er nemlig egoistiske og ikke altruistiske. Vi må endre det onde mennesket, og skape ...

Merk det er IKKE tilfeldig at dine argumenter stemmer overens med Kommunismens. ;)

vel det burde vært opplagt at dette kom frem men: http://en.wikipedia....ciation_fallacy

Ingen kritikk mot Kommunismen fra meg, jeg bare påpeker at de bygger på samme prinsipp som Etatistene og derved er det naturlig at de tyr til samme argumenter. Dette svekker ikke argumentet per se, men argumentet er dog allerede funnet feil i den kritikk som Vesten har ført mot nettopp Komunismen.

så til saken:

Jeg har aldri nektet for dette, jeg har stor tro på at et kommunistisk samfunn kan fungere, men jeg tror det er noe folket må virkelig ville ha før det skal fungere og.

Jeg tror ikke det var kommunismen som idee som var problemet, heller utførelsen av dette.

Jeg har ingen tro på at mennesket fanget fisk på første kast :)

Tja det bekrefter vel min overstående observasjon.

Og ettersom Staten lager loven har den rett til å kaste hvem den måtte ønske i fengsel, på det påskudd den skulle finne best i øyeblikket.

Derfor er det viktig med en grunnlov(er) som kun kan endres på folkets kommando.

Det har vi ikke.

Og også viktig at folket har innsikt i politikken, for å best mulig hindre korrupsjon.
Det har vi heller ikke.

Hvor had du det fra at Staten "fungerer"? Tvert imot, det vi ser rundt oss overalt er ett Kaos som er forårsaket av Staten ettersom man ikke langer vet hva som er rett og galt, ei heller hva som er lov eller ikke lov siden lovene (og reglene) er selvmotsigende og spriker til alle sider i forskjellige tekster.

Jeg opplever ikke dette kaoset, nå er jeg bare 20 og ikke våt bak ørene ennå, så du må gjerne utdype dette kaoset for meg :)

Selvmotsigende lovverk = Staten kan gjøre hva den vil, noe som fører til kaos ettersom ingen lenger vet hva som er forbudt eller påbudt.

Men ja, det skulle vært strengere rammer rundt lovverk og endring/skaping av lover, nok en forbedring som kunne blitt gjort til staten, ser fortsatt ingen grunn til å fjerne den for det om.
Nei, ikke i seg selv.

Mayoriteten vil da aldri avskaffe beskattningen av de rike, disse er jo i mindretall og har dermed intet å ha sagt!

Helt klart et problem, her må man nesten appellere til moral, vi har tross alt ikke så altfor stort problem med dette i dag? (i hvert fall ikke på verdensomspennende basis)

Hvordan? Om folk ikke lenger kjenner forskjellen mellom rett og galt?
Og jeg snakket også om hvordan målet for en stat alltid skal være rettferdighet.
Nei, fordi du underordnett dette andre mål du har innen likhet

Resten senere

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt brensel til ære for Skatteflykning: Jeg stemte herskerne, fordi jeg bor i et demokrati.

Vil du være en hersker, da?

Om jeg er en hersker, ser jeg i hvert fall ikke på det som noe positivt. Det er ganske kjipt å vite at man kontrollerer andres liv.

Endret av Magnusjs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...