cavumo Skrevet 28. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2012 (endret) Se eksemplene i samlingen av elevtekster. Finnes i førstepost. Endret 29. mai 2012 av nypis Lenke til kommentar
scv93 Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Hmm...litt av hvert her folkens ...håååååper det er til nytte for noen av dere Men hvordan skal man oppgi kildene på pdf filer??? er jo ikke noen link .. Lenke til kommentar
DanielTorgersen Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Hei Det er allerede noen som har spurt om det samme, men jeg fant ingen svar. Hvordan skal vi føre ned pdf-filene i førsteposten som kilder? Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 28. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2012 Hvorfor skal dere i det hele tatt oppgi de? De er kurs for å skrive, ikke for innhold. I min kildeliste har jeg kilder som går på innhold, ikke på oppsett. 2 Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Jeg syns dere er heldige som får lov å skrive på PC. Mitt årskull var det siste som avla eksamen i norsk hovedmål (bokmål) med penn og papir. For noe dritt. :nei2: Og: Lykke til i morgen alle sammen! Lenke til kommentar
pezettell Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Jeg bare lurer, si om vi laster ned Wikipedia, hvordan gir en da opp URLen til fila som kilde man sitter med den lokalt på PCen? Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 (endret) http://no.wikipedia.org/wiki/navn_på_emnet Endret 28. mai 2012 av zaqqoZeq Lenke til kommentar
Mariapakkiz Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Hmm...litt av hvert her folkens ...håååååper det er til nytte for noen av dere Men hvordan skal man oppgi kildene på pdf filer??? er jo ikke noen link .. Hadde aldri oppgitt kilder til noe som dette!..det er jo i utgangspunkt bare et kurs/veiledning..er selv litt usikker på kilden, men har fått filen fra læreren, og er ganske sikker på at den er hentet fra norskboka "Panorama" eller "Grip teksten"... Håper det var godt nok forklart! Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Noen som vet når siste aard-database ble lastet ned? Trenger nedlastningsdato til til kildene ... Lenke til kommentar
Mariapakkiz Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Lykke til med eksamen, folkens! 1 Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 For dere som ikke har lagt merke til det enda: Det en knapp med Wikipedia-symbol oppe i høyre hjørne av WikiTaxi. Trykker man på denne åpnes artikkelen i nettleseren, og dermed kommer URL-en opp i adressefeltet, selv om du ikke har internettilgang. Lykke til alle sammen! 1 Lenke til kommentar
Kakkki Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Da er jeg ferdig. Føler jeg var jææævla tidlig ferdig i forhold til mange andre, men følte egentlig ikke noe grunn til å sitte der mer. Følte jeg hadde svart greit på oppgaven og fått med meg alt, så satt egentlig bare å så på klokka. Tok oppg3, tolk novelle Lenke til kommentar
Bluth Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Ja, du var meget tidlig ferdig! Hvor mange ord skrev du? Jeg valgte også oppgaven der man skulle tolke novellen. Hva fokuserte du mest på? Jeg fokuserte ganske hardt på usikkerheten til gutten. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 (endret) Likte virkelig ikke oppgavene. Jeg tok den med muntlig og skriftlig språk, føler det er den eneste jeg hadde noen forutsetning for å klare. Hater tolkning. Men den oppgaven var ganske rar ... Begynte å skrive rundt kl. 10 og ble ferdig 12. Ble bare 890 ord, er det litt lite? Endret 29. mai 2012 av Henrik B Lenke til kommentar
JanFr Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Likte oppgave 2. Ble egentlig ferdig ca. kl. 11.00, men satt til 13.30 og fikk forbedret teksten betraktelig ved å se over flere ganger. Skrev ca 1250 ord. Lenke til kommentar
pat0rres Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Da er jeg ferdig. Føler jeg var jææævla tidlig ferdig i forhold til mange andre, men følte egentlig ikke noe grunn til å sitte der mer. Følte jeg hadde svart greit på oppgaven og fått med meg alt, så satt egentlig bare å så på klokka. Tok oppg3, tolk novelle Var vell oppgave 4 den "dansar du?" av Frode Grytten, var det ikke? Hvor mange ord skrev dere? Skrev rundt 1700 tror jeg. Glemte den kommentaren om det var viktig å nevne form og innhold, så ble en stressende siste time Men følte det gikk ganske bra, bedre enn de fleste andre sånne novelletolkninger Lenke til kommentar
Mys1 Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Da er jeg ferdig. Føler jeg var jææævla tidlig ferdig i forhold til mange andre, men følte egentlig ikke noe grunn til å sitte der mer. Følte jeg hadde svart greit på oppgaven og fått med meg alt, så satt egentlig bare å så på klokka. Tok oppg3, tolk novelle Var vell oppgave 4 den "dansar du?" av Frode Grytten, var det ikke? Hvor mange ord skrev dere? Skrev rundt 1700 tror jeg. Glemte den kommentaren om det var viktig å nevne form og innhold, så ble en stressende siste time Men følte det gikk ganske bra, bedre enn de fleste andre sånne novelletolkninger 1700 var mye, er det ikke 1200 som lissom er "fasiten". Står ikke om noe ordbegrensing på eksamen, men 1700 er ganske mye. Har hørt et sted at en utfordring når en skriver data er å ikke skrive for mye. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 29. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2012 Var vell oppgave 4 den "dansar du?" av Frode Grytten, var det ikke? Stemmer. Det var i alle fall mange artikkeloppgaver! Endte opp med oppgave 3 selv, tror det gikk sånn noenlunde greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå