Gå til innhold

PS3 klarer ikke spille av DVD

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en PS3-slim maskin som jeg har koblet til en Samsung 22'' Flatskjerm TV. Før dette var den koblet til en BenQ 24'' PC-skjerm.

Mitt problem er at PS3-maskinen ikke klarer å spille av DVD'er. Bare Bluerays og spill. Når jeg putter inn en DVD klarer ikke lenger noen av skjermene å kommunisere med PS3'en. BenQ'en blir blå, og Samsung'en blir svart.

Dette gjelder god ikke alle DVD'er. Jeg har opplevd at den klarte å spille av Madagaskar, men ingen andre. Hva kan dette komme av?

PS3'en er innstilt på å sende HD-signal til TV'ene. Og ja, de klarer å ta i mot signal fra PS3'en helt til en DVD blir puttet inn. Merkelige greier...

Takk på forhånd for hjelp.

PS: BenQ'en er rundt 4 år gammel, Samsung'en er rundt tre dager gammel og PS3'en er rundt et år gammel. Ser ingen grunn til at det er tekniske problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke hva du mener. Tenker du på sone som i hvilken region DVD'ene ble kjøpt i?

Det burde jo heller ikke spille noen rolle, da flere av DVD'ene jeg har prøvd med har vært norske.

Lenke til kommentar

Du kan prøve en ting meg og en kompis måtte gjøre med en universal bluray som ps3 ikke ville spille av... sett i nett kabelen :dremel: da funka bdn med wifi funka den ikke :nei: utrolig irriterende

Ja siste firmware var lastet ned ..

Lenke til kommentar

Jeg er fullstendig klar over det, og det er antagelig derfor den bare spiller av BlueRays...

Kan du ikke bidra med hjelp istedenfor en liten nedlatende setning innimellom?

Lenke til kommentar

Jeg kan gi en liten forklaring på hvorfor dette kan skje :

Måten PS3'ens Blu-ray spiller leser plater på er via flere dioder, en for cd , en annen for Dvd og en tredje for Blu-ray enheten , blir en av disse diodene utslitt eller tar kvelden vil du merke at det blir vanskeligere å lese platene i en periode for å så til slutt stoppe å virke i det hele tatt.

Sannsynligvis så har du vært såpass uheldig at det er det som har skjedd hos deg og da er det kun et tidsspørsmål før enheten tar kvelden og kan ikke lese plater i det hele tatt.

Alternativt om du er heldig så er det kun pga litt støv som gjør at enheten ikke greier å lese akkurat på det området hvor dataen er lagret på dvd'en, i såfall kan det hjelpe med en renseplate.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg har for høye innstillinger. Det kan hende :)

DVD'ene mine er rene og pene, de blir tatt godt vare på :D

Nå var det ikke platene jeg mente du skulle rense da, men selve spilleren. Cd/dvd/bd spillere skal renses MINST en gang vært halvår, men det er det omtrent ingen som gjør/vet ;)

Lenke til kommentar

Kanskje jeg har for høye innstillinger. Det kan hende :)

DVD'ene mine er rene og pene, de blir tatt godt vare på :D

Nå var det ikke platene jeg mente du skulle rense da, men selve spilleren. Cd/dvd/bd spillere skal renses MINST en gang vært halvår, men det er det omtrent ingen som gjør/vet ;)

Nei, dette har jeg aldri hørt om. Men er det nødvendig da den fint spiller bluerays?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...