Gå til innhold

Skjermen blir rosa og pc-en klikker.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv å bytt skjerm, evt. koble til eksternskjerm hvis det er en laptop du har(kunne ikke helt se dette i klippet). Blir den rosa på den andre skjermen også er det grafikkkortet som ikke fungerer.

Du kan også måle temperaturene på skjermkortet og se hva den ligger på når den går fra funksjonell til rosa.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om du hadde sett på signaturen min så står det der :) Tror ikke det er farlig varmt når det skjer, har ikke noe stort varmeproblem.

Er dette noe jeg bør kontakte komplett for der jeg kjøpte det og be om at de tar det tilbake ? Halvt år ca siden jeg kjøpte det.

Prøv å bytt skjerm, evt. koble til eksternskjerm hvis det er en laptop du har(kunne ikke helt se dette i klippet). Blir den rosa på den andre skjermen også er det grafikkkortet som ikke fungerer.

Du kan også måle temperaturene på skjermkortet og se hva den ligger på når den går fra funksjonell til rosa.

Har kun en skjerm så får ikke testet det. Kan heller ikke måle tempen akkurat når det skjer da pc-en klikker da.

Lenke til kommentar

Men bygde du det selv? Hvis det er tilfelle har du nok garanti på hvert enkelt komponent, ikke på maskinen som helhet. Da kan du like greit teste med 9800GTX, og hvis problemet vedvarer vet du at skjermkortet sannsynligvis funker som det skal.

Om garantien er utløpt har man fortsatt 5 års reklamasjonsrett, så dette skal nok løse seg for Übertec

Lenke til kommentar

Hvor ofte skjer dette? En gang i måneden? En gang i uka? Daglig?

Men er nok garantert skjermkortet ditt som synger på siste verset ja, eneste du må ha i bakhodet er hvor ofte det skjer, en gang i måneden vil ikke gi Komplett.no noe skikkelig testgrunnlag og oddsen for at de ikke finner noe er da stor.

Da får du kortet i retur, med testgebyr og fraktkrav og du er tilbake der hvor du startet, skjer dette ukentlig eller daglig er det bare å fyre ivei, da vil de finne feilen og du får enten nytt kort eller penga tilbake.

Lenke til kommentar

Er bygget selv ja. Skjer ikke daglig, kanskje ukentlig, ihvertfall flere ganger per måned. Har hvertfall sendt mail til komplett med link til denne tråden så får jeg se hva de sier.

Om garantien er utløpt har man fortsatt 5 års reklamasjonsrett, så dette skal nok løse seg for Übertec

Om du hadde lest hele tråden så står det følgende:

Halvt år ca siden jeg kjøpte det.

:)

Men bygde du det selv? Hvis det er tilfelle har du nok garanti på hvert enkelt komponent, ikke på maskinen som helhet. Da kan du like greit teste med 9800GTX, og hvis problemet vedvarer vet du at skjermkortet sannsynligvis funker som det skal.

Vil helst ikke teste med det da det fort kan ta over en uke før problemet skjer og 9800GTX er for svakt for spilling,

Men tviler på at det er skjermen, for lyden klikker etter noen sekunder og pcen henger seg.

Endret av ÜberTec
Lenke til kommentar

Bra du leser svarene til folk og tar det til deg. De brukerne som har svart, og som jeg før har sett har gitt fornuftige svar, sier det er skjermkortet ditt. For å sjekke dette ekstra godt, last ned noen testprogrammer som belaster skjermkortet og gjør at det går opp mot topptemperatur. Hvis denne testen fremkaller feilen hver gang, har mest sannsynlig gpu eller minne lidd under varmemigrasjon og du har krav på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...