Gå til innhold

Ny bærbar pc. Trenger tips

Anbefalte innlegg

Heisann! Ståa er sånn at jeg har nå funnet ut at jeg må ha meg ny bærbar pc. Jeg har fra før en stasjonær, som jeg tenker å selge. Bærbaren jeg har idag er en urgammel HP 6715b som jeg har byttet ut typ alt. til og med hovedkortet pga havari :p

Nå har jeg vært ute av gamet en stund, men har fått med meg at Ivy Bridge og Keppler er det nye store.

Hva bruker jeg pcen til: Jeg spiller, og surfer. Enkelt og greit. Har ingen spesielle andre vaner jeg bruker den til. Men såklart bør den være litt kraftig siden jeg skal erstatte stasjonæren min.

Hva jeg spiller: For øyeblikket: World of Warcraft.

Jeg har også BF3, Diablo3 og en drøss med spill på steam. Men hvor ofte spiller jeg disse? Sjeldent. Derfor er det ikke noe must for meg med full grafikkytelse i BF3, så lenge jeg får til å spille det :)

Mine "krav": Dedikert skjermkort, matt skjerm, tastaturbelysning 14'' eller 15''. Ellers er jeg åpen for det meste.

Jeg har sett på ASUS G55VW, men tykkelsen skremmer meg. Alienware er det bare å glemme :)

Jeg er ikke nødvendigvis ute etter en DESIGNPERLE men jeg vil gjerne ha noe som er litt tynt og godt å ha med å gjøre.

Jeg vil bruke mellom 8-10 000 kroner.

EDIT: Grunnen til at jeg lager posten, er at jeg aldri har kjøpt meg en bærbar selv før. Har kun bygd meg stasjonære i den tiden jeg var hardcore gamer :p

Endret av Hofern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann! Ståa er sånn at jeg har nå funnet ut at jeg må ha meg ny bærbar pc. Jeg har fra før en stasjonær, som jeg tenker å selge. Bærbaren jeg har idag er en urgammel HP 6715b som jeg har byttet ut typ alt. til og med hovedkortet pga havari :p

Nå har jeg vært ute av gamet en stund, men har fått med meg at Ivy Bridge og Keppler er det nye store.

Hva bruker jeg pcen til: Jeg spiller, og surfer. Enkelt og greit. Har ingen spesielle andre vaner jeg bruker den til. Men såklart bør den være litt kraftig siden jeg skal erstatte stasjonæren min.

Hva jeg spiller: For øyeblikket: World of Warcraft.

Jeg har også BF3, Diablo3 og en drøss med spill på steam. Men hvor ofte spiller jeg disse? Sjeldent. Derfor er det ikke noe must for meg med full grafikkytelse i BF3, så lenge jeg får til å spille det :)

Mine "krav": Dedikert skjermkort, matt skjerm, tastaturbelysning 14'' eller 15''. Ellers er jeg åpen for det meste.

Jeg har sett på ASUS G55VW, men tykkelsen skremmer meg. Alienware er det bare å glemme :)

Jeg er ikke nødvendigvis ute etter en DESIGNPERLE men jeg vil gjerne ha noe som er litt tynt og godt å ha med å gjøre.

Jeg vil bruke mellom 8-10 000 kroner.

å si kepler er det nye store er litt å ta i.. på bærbar fronten er AMD 7970m foreløpig konge

Lenke til kommentar

Kjør på en pc fra multicom!

Jeg har nylig bestilt http://www.multicom....3009-10604163-1

Den har ivy bridge, GDDR5 skjermkort, SSD disk (pcen holder lenger), 8 gb ram og du kan selv velge hva slags design du vil ha bak skjermen.

Koster 9800, men du kan konfigurere selv om du vil ha med eller uten OS, hvor mye ram eller om du vil ha en annen harddisk en SSD (altså HDD), og mer.

Eneste som er dritt er vel at de skal ha en helvettes latterlig lang leveringstid... Jeg fikk mail igår om at grunnmodellen ikke kom inn på lager før i midten av juni. Noe jeg mener er latterlig med tanke på at de reklamerer for pcen på forsiden av hjemmesida.

Pcene du har linka, Asus og MSI, er ikke verdt det. MSI har en HDD med 5400 rpm. Hvis du SKAL ha HDD, som igjen holder mye kortere og gjør pcen generelt treigere, så burde du minst ha 7200 rpm. Som sagt gå for SSD, du gamer ikke mye som du selv sier og har du planer om å ha pcen lenger så ville jeg tatt SSD gaming eller ikke.

Asusen har lik pris som pcen fra multicom men har mye sterkere skjermkort selv om det er 1gb med tanke på GRDD5. I tillegg til at den har bedre speks generelt.

Multicom pcen kom også på markedet for bare noen uker siden, så den har sterkeste speks for den prisen på markedet akkurat nå.

Så om du har litt tolmodighet så gå for linken jeg ga deg :)

Endret av KroenenKarl
Lenke til kommentar

Hvordan er det med størrelse, og støynivå på denne? Og har den bakbelyst tastatur? Kjøling? Hvordan er skjermen i forhold til Asusen?

Hvor stor forskjell vil det være på ytelsen til 650 med 1gb GDDR5 kontra det med 2gb DDR3

Lenke til kommentar

Litt tidligere ville jeg anbefalt deg Asus N56VZ, men det var før Multicom Xishan W150E kom. Mange gode grunner til å velge en W150E - veldig god skjermkvalitet, skjermkortet yter så det holder til det meste (BF3 på medium, f.eks.), fri for alskens crapware, egen knapp for å overstyre Optimus-systemet ... kraftig allrounder som kan spilles på med godt resultat i alle spill, god byggekvalitet, god pris. Den har ikke lys i tastaturet.

Test hos Notebookcheck.nethttp://www.notebookc...ok.74595.0.html

Står plenty om støy der også. Under spilling; yes, det høres - under nettsurfing; lite.

Her kan du lese om GT 650M. I avsnittet "performance" står det noe om forskjellen på versjonene (DDR3 vs DDR5)

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Størrelsen er helt som normal for en 15,6-tommer, tykkelsen er større enn på de tynne ultrabook'ene, selvfølgelig. Og vekt. Tykkelsen på bærbare bestemmes av hva som er inni. Større ytelse = tykkere. Tommelfinger-regel. Samme innmat i en tynn ultrabook = smelting.

Edit: Hvis du har egen Win 7 allerede, så skal du jo også være oppmerksom på at du kan handle uten medfølgende OS hos Multicom, på disse maskinene.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Jeg skjønner jo det samme at større betyr bedre. Men jeg tenker på bærbarhet, plass i sekker osv, med tanke på tykkelsen.

Men jeg skal vurdere hvilken av de to det blir. :) Takk for alle tips.

Noen som HAR og vil anbefale G55 forresten?

Lenke til kommentar

Har en kompis som har den og den yter veldig bra !

Mitt eneste tips er egentlig bare å unngå HP, fordi de har møkkdårlige varmeløsninger og kvalitet. Sitter selv på en DV6 akkurat nå som har 60 grader på HK og CPU selv om alt står på strømsparing.

Det du også burde vurdere hvis du skal spille på den er en Cooling Pad, type Cooler Master U2 f.eks.

http://www.multicom.no/Notepal-U2-Black-COOLERMASTER/cat-p/c0/p2590688

Det fjerner ikke varmen, men kjøler ivertfall varmemonsteret mitt med 10-15 grader, og får 200 kr er det helt verd det :)

Endret av Ekuahx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...