Gå til innhold

[Løst] Ny harddisk til HP nx6325

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har en HP nx6325 med Win7 på det er en hardisk på 55,7 gb. Det som er, er at jeg vil ha en som er litt større en 55,7. Og da lurer jeg på om noen vet om hvilke harddisker som passer til denne maskinen? som jeg kan legge inn på maskinen.

Systemspesifikasjoner:

Den har: Installert minne (RAM) 3,00 GB (2,87 GB kan brukes)

32-biters operativsystem

AMD Turion 64 X2 Mobile Technology TL-52 1.60 GHz

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg går for å overføre alt på en eksternharddisk som jeg har 1tb. Office har jeg på cd, men Win7 var det en venn av meg som installerte, så jeg kan bare spørre han :)

Men jeg får se :)

Men jeg tror jeg går for ssd sata: http://www.clasohlson.com/no/Kingston-V+200-Series-120-GB-SSD-harddisk/Pr384700000 Men er det bare å ta ut Harddisken på hp maskinen og putte inn SSD ? man installerer den på samme måte som om man skulle legge inn ekstra ram?

Lenke til kommentar

Harddisken ligger under eget lokk som er festet med to stjerneskruer. Deretter løsner du en stjerneskrue som fester harddisk "rammen" i PC'en. Skru ut fire stjerneskruer i harddisk "rammen" for å ta ut harddisken. Gjør så alt i motsatt rekkefølge med SSD'en. Jobben tar mindre enn 10 minutter. Så er det bare å installere Windows 7 og aktuelle programmer på nytt. NX 6325 har ikke AHCI mode i BIOS, så det er bare "tut og kjør". Mangel på AHCI mode medfører at du ikke får maks hastighet fra disken, men den er fortsatt vesentlig raskere enn disken du har nå.

Lenke til kommentar

Disken settes inn på samme måte. SSD er raskere enn "snurredisk". Du får bare ikke utnyttet SSD'en maksimalt. Du må nesten veie hastighet mot størrelse selv. Når det gjelder levetid så er det så mange faktorer som spiller inn at det er vanskelig å si noe veldig fornuftig uten å lage en lengre avhandling. Det som er sikkert er at SSD tåler støt / slag mye bedre.

Lenke til kommentar

Min mor har en HP Pavilion DV 6000 som hun ikke bruker lenger, og jeg lurer på om man kan bruke den harddisken som sitter i den på HP nx6325 ?

Den kan du fint bruke. På den maskinen sitter harddisken under lokket som er helt i hjørmet i forkant (på undersiden) på maskinen. Samme prosedyre som NX6325.

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd, men den fra dv6000 passa ikke :( harddisken til dv var av merket seagate120 GB .

Den fra Nx var Fujitsu. Model MHV2060BH PL

SATA-150/ SATA-150.

Jeg satte den på plass tilbake igjen og Win7 er fortsatt på plass office også ingenting er borte heldighvis :) Det var dumt det da men men, jeg skal nok få finnet en ny :) nå har jeg i alle fall prøvd :)

Lenke til kommentar

Disken skal passe den, men "rammene" er ikke like. Hvis du skrur diskene ut av "rammene" og bytter om på "rammene", så skal alt gå fint. Du mister ingen data på diskene ved å skru dem ut.

Edit:

Husk å se hvilken vei disken sitter i rammen, så du ikke setter den "opp / ned". Det er ikke farlig om du gjør det, men da vil den heller ikke passe inn. Du kan også godt installere den uten "ramme" bare for å forsøke.

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Når du har skrudd av "lokket" på undersiden kan du ta ut "harddisk med ramme". Hvis du studerer "harddisk med ramme" ser du at det er to skruer på hver side som kan løsne harddisk fra "ramme". Se side 5-10 i denne linken så skjønner du http://h10032.www1.h...l/c01035677.pdf

Edit:

Når jeg tenker meg om, så er det mulig det er en "overgangskontakt" på DV6000 som du også må flytte over. Den skal i så fall løsne greit fra harddisken, etter at den er ute av rammen (svart "plastdings").

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Skal prøve og se om jeg får det til :) skal jeg ta ut rammene på nx6325 også og legge de inn på disken til dv slik at den passer i hakkene når jeg skal putte disken i maskinen? er det en eller annen youtube video som viser hvordan man gjør dette eventuelt?

Endret av Flight-sim
Lenke til kommentar

Tusen tusen takk Omnithunder you are my hero :) har nå 106 gb isteden for 55,7 eneste minus er at jeg måtte installere Win7 på nytt. Men min bestevenn har Win7 Ultimate, så nå er det bare å installere Office har tatt backup av alt som jeg hadde på en eksternharddisk så jeg er redda :grin: tusen takk for all hjelp :) det eneste som jeg ikke liker med Win7 Ultimate er (språkpakke)

Endret av Flight-sim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...