Gå til innhold

Førsteinntrykk: The Secret World (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fult klar over det, men det bryter litt med realismen i spillet. Det er ikke god design å sende spilleren ned en mørk korridor og forvente at spilleren skal skru opp gamma for å se, for å ta ett tenkt eksempel. For de som er RP tilhengere, noe jeg ikke bryr meg spesielt mye om, så er nok dette enda viktigere.

 

Det er nok noe relatert til monitoren / TVen din som skaper dette problemet. Har aldri hørt om noen med lignende problemer.

Lenke til kommentar

Det er nok noe relatert til monitoren / TVen din som skaper dette problemet. Har aldri hørt om noen med lignende problemer.

Vennligst les det som blir skrevet. Rådhuset var mørkere om natta enn dagen, og klokka man må finne er ikke stor. Jeg var der om natta når jeg gjorde dette oppdraget, derfor var ikke klokka den enkleste å oppdage.

Lenke til kommentar

Quest-relaterte ting blir vanligvis markert med et rødfarget omriss når man er i nærheten (innenfor 10-15 meter inne i spillet). Mulig at Funcom vil endre dette til en mer markert farge hvis de får klager fra fargeblinde osv.

Lenke til kommentar

Jeg begynte å gråte da jeg så character creatoren i spillet. Jeg gråt nerdetårer. Førsteinntrykkene er ofte de som blir sittende.

 

Så den er dårlig?

 

Nerdetårer = veldig positivt.

 

Tviler sterkt han mener det positivt, charactereditoren i secret world er blant det verste jeg har sett.

Lenke til kommentar

Du mener characteredition i beta med nesten ingen valg i forhold til hva som kommer på release? Og blandt de verste du har sett? Hvilke mmo har du spillt egentligt? Jeg har spillt over 20, og fordi om dette var beta, med reduserte valg var det fortsatt bedre enn mesteparten av de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er FANTASTISK BRA at klasser og nivåer er vekk - det er noe av det kjedeligste og mest hemmende som finnes i spill. Heller få følelsen av at man gjør ting og blir bedre med de tingene, enn å vente på et pling etter x antall fiender og være låst i et mønster.Betaen har vist meg at SW og GW2 er de beste MMO'ene på markedet og det veldig langt forbi sine konkurrenter.

 

Spennende at de går vekk fra nivåer, og heller mot systemet som var brukt i bl.a. Dungeon Siege. Men å si at SW:TOR er "best på markedet" er å ta hardt i. Personlig synes jeg SW:TOR er noe av det verste makkverket jeg noen gang har hatt på harddisken.

 

Stiller meg veldig kritisk til hvor "døde" byene er i TSW, og animasjonene er så langt forferdelige. Dette blir nok ett tilfelle av ett makkverk av ett mmo er jeg redd.

Lenke til kommentar

Spennende at de går vekk fra nivåer, og heller mot systemet som var brukt i bl.a. Dungeon Siege. Men å si at SW:TOR er "best på markedet" er å ta hardt i. Personlig synes jeg SW:TOR er noe av det verste makkverket jeg noen gang har hatt på harddisken.

 

Stiller meg veldig kritisk til hvor "døde" byene er i TSW, og animasjonene er så langt forferdelige. Dette blir nok ett tilfelle av ett makkverk av ett mmo er jeg redd.

Test betaen helgen den 15. juni, så får du nok mer svar på hvordan spillet blir nærmere lanseringen. Gjentatt ganger har Funcom gått ut og sagt at animasjonene så langt i åpen beta har vært hovedsaklig placeholders.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har riktignok ikke spillt beta, men jeg så livestream av Totabiscuit som kjørte gjennom litt av starten. Det imponerte på ingen måte. Og dette er en mann som har fått meg supergira på spill tidligere...

 

Det ser middelmådig ut, karakteren står jo bare der som en stum dukke gjennom cutscenes. ingenting/lite blir forklart, virker som man bare godtar ting sånn uten videre..Mulig jeg er blitt for vandt med den ypperlige storymoden i TOR.

 

Combat så ikke ut som det var noe spesiellt i det heltatt. Mulig jeg bare lider av MMO fatigue og ikke klarer den type spill lengre. Ellers så er det at jeg forventer at jeg har ett nærere forhold til moderne våpen og forventer at de skal oppføre seg på en viss måte, som gjør at de aller fleste MMOer med sin mekanik faller utenfor forventingene..

 

At de bare har voice acting i første del av spillet skriker jo AoC "all over again" Jeg håper seriøst de ikke skriker for høyt om voice acting denne gangen. For slik de holdt på før AoC så var det heelt på grensen til falsk reklame imho.

 

Nei jeg får bare smøre meg med tålmod, hoppe glatt over dette med mindre det viser seg å være sykt mye bedre ved launch, og vente på Planetside 2...

Lenke til kommentar

Ikke glem at dette er beta, dvs. at det ikke er vits å klage på verken grafikk, animasjoner eller character editor før fullversjonen kommer ut i juli. Har lagt merke til noen problemer med grafikken og animasjoner samt diverse bugs, men som sagt, dette er en beta, det er for tidlig å dømme spillet. En annen sak er at man ikke si at et spill er dårlig før man har prøvd det, men om man ikke liker stilen er jo det en annen sak..

Lenke til kommentar

Helt ærlig synes jeg dette spillet var rett og slett crappy. Deltok i den seneste betatesten og i velkjent funcom-stil så var jo ikke produktet halvferdig engang når det var rundt en måned til planlagt lansering...

 

Må innrømme at jeg ikke var spesielt overrasket, dette er jo samme utgiver som omtaler det GODE MMO-selskaper kaller "hotfixes" som "kneejerk reactions", altså fikse ting som er forferdelig borked og som ødelegger spillopplevelsen for alle og enhver. Funcom har noen få veldig talentfulle medarbeidere og en haug med folk som jeg ikke ville ha latt vaske toalettet mitt om de så hadde betalt meg for det. Hvordan disse menneskene fortsatt har jobb i spillbransjen etter konstante failures er virkelig urovekkende.

 

Dette MMO-systemet har nå vært i bruk i 10 gode år, på tide å finne på noe nytt? Greit nok, de har en bitteliten vri på levels, men rent spillmessig, er dette så annerledes enn det vi spilte for 5 år siden? Og er det i nærheten av å være like underholdende? Dette er opp til hver og enkelt, men min mening er at denne stilen begynner å bli litt sliten, dette her er jo "repackaging" på høyt nivå av ting som har eksistert i lange tider...

Endret av Tilbaketilsteinaldern
Lenke til kommentar

Jeg har riktignok ikke spillt beta, men jeg så livestream av Totabiscuit som kjørte gjennom litt av starten. Det imponerte på ingen måte. Og dette er en mann som har fått meg supergira på spill tidligere...

 

Det ser middelmådig ut, karakteren står jo bare der som en stum dukke gjennom cutscenes. ingenting/lite blir forklart, virker som man bare godtar ting sånn uten videre..Mulig jeg er blitt for vandt med den ypperlige storymoden i TOR.

 

Combat så ikke ut som det var noe spesiellt i det heltatt. Mulig jeg bare lider av MMO fatigue og ikke klarer den type spill lengre. Ellers så er det at jeg forventer at jeg har ett nærere forhold til moderne våpen og forventer at de skal oppføre seg på en viss måte, som gjør at de aller fleste MMOer med sin mekanik faller utenfor forventingene..

 

At de bare har voice acting i første del av spillet skriker jo AoC "all over again" Jeg håper seriøst de ikke skriker for høyt om voice acting denne gangen. For slik de holdt på før AoC så var det heelt på grensen til falsk reklame imho.

 

Nei jeg får bare smøre meg med tålmod, hoppe glatt over dette med mindre det viser seg å være sykt mye bedre ved launch, og vente på Planetside 2...

Totalbiscuit fikk meg til å mislike spillet også, og jeg har kjøpt meg grandmasterpakken, så du burde kanskje prøve spillet først, dette var tydligvis ikke hans type spill. ;)

 

Characteren din står riktignok stille når NPC-ene snakker, men det er ikke fordi han samtykker. Det gjør characteren selv når han utfører oppdraget, for det er vanligvis ikke NPC-en som spør deg om å gjøre noe, det er characteren din som finner ut hva som må gjøres. Unntaket til dette er når du tar investigation missions, da er det DU som må finne ut hva som må gjøres.

 

Jeg kan forstå hva du mener angående combat, men jeg kan ihvertfall si at det funker bedre når du har laget en skikkelig build og ikke bare har kastet sammen abilitiene som du får på starten. Abilitiene du får på starten er rimelig enkle, men kraftige. De du får senere gjør mere moro og gjør at svært mange forskjellige kampstiler fungerer. F.eks har jeg seg Joel bruke en Assault-rifle build sentrert rundt å holde seg unna fienden via jump-backs osv.

 

Hvor har du det fra at de bare har voice-acting i starten? Det er voice acting gjennom hele spillet.

 

Personlig så likte jeg spillet bare sånn halvveis etter 5 timer og mye bedre etter 15 timer spilling. Kan hende de har bommet litt der, men det er utrolig mye nytt å lære seg i forhold til andre MMO-er. (quest-modellen, investigation quests, sabotage quests osv). De har jobbet hardt med å gjøre det så spillet ikke holder deg i hånda når du spiller og lar deg prøve ut ting selv.

 

Anyway, eneste grunnen til å droppe det i mine øyne er hvis du er så griselei tab-targeted combat og må ha noe FPS-aktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...