xZyph Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 La oss si at du har et hovedkort med 1 x PCI-Express 3.0 Slot og 1 x PCI-Express 2.0 Slot. Kan man da ta 2 x PCI-Express 3.0 skjermkort og sette dem i SLi eller Crossfire mellom disse? Jeg vet at 3.0 Slot'en har støtte for 2.0, men fungerer dette også omvendt bare med ytelsestap? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Ja, det vil gå. Ja, kortene vil kjøre med forskjellig PCIe-båndbredde. Hvis du ikke visste det er PCIe designet for å være bakoverkompatibel, så du kan ha enhver miks av revisjoner på grensesnitt mellom hovedkort og utvidelseskort, overføringshastigheten vil settes til høyeste støttet hastighet på begge sider. Dessuten finnes det ikke et hovedkort med både PCIe 2.0 + PCIe 3.0 med mindre du leker i BIOS på et LGA2011-hovedkort. 1 Lenke til kommentar
xZyph Skrevet 25. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Ja, det vil gå. Ja, kortene vil kjøre med forskjellig PCIe-båndbredde. Hvis du ikke visste det er PCIe designet for å være bakoverkompatibel, så du kan ha enhver miks av revisjoner på grensesnitt mellom hovedkort og utvidelseskort, overføringshastigheten vil settes til høyeste støttet hastighet på begge sider. Det visste jeg ikke! :-) Men da har jeg enda et spørsmål, hvis hastigheten blir satt til det høyeste støttet på begge sider, vil det da i det hele tatt lønne seg å sette det opp på denne måten? Dessuten finnes det ikke et hovedkort med både PCIe 2.0 + PCIe 3.0 med mindre du leker i BIOS på et LGA2011-hovedkort. Her har du et hovedkort som har både PCI-E 2.0 og PCI-E 3.0 :-) http://www.norek.no/...aspx?sku=746688 Endret 25. mai 2012 av xZyph Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Å kjøre CFX med et slikt hovedkort er totalt bortkastet, det vil heller senke ytelsen. Igår snakket jeg med en kompis som prøvde dette med 6990+6970, han gikk fra 20-30 fps på low med x16/x4 til 90 fps på Ultra med x16/x16. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå