NilsJohan Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Hei, jeg har problemer med at når jeg spiller spill og beveger synspunktet mitt fort, e.g snur 180 grader så ser jeg etterbilder av ting. Hvis jeg står og ser på en mann foran meg og snur 90 grader så ser jeg et etterbilde som er gjennomsiktig, ofte rødt, grønt eller blått, men andre ganger bare gjennomsiktig. Det er selvfølgelig veldig irriterende når jeg spiller action spill som Enemy Territories.. Min PC har følgende konfigurasjon: 3.06 P4 HT prosessor Big Asylum Geforce FX 5800 Ultra (Mistenker at dette kan være problemet, men har helt nye drivere til kortet..) Formac Gallery 2010 (LCD skjerm, kan det være denne? Den har responstid på 15-25ms) Soundblaster Audigy 2 Platinum Maxtor 160 GB HD Windows XP Spør om det er noe dere lurer på/noe jeg har forklart dårlig. Setter pris på all hjelp Takk for at dere tar dere tid. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 du lider av ghosting det er nok lcd'en din på lørdag poster jeg en dyptgående post om lcd-skjermer, teknologi etc. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 lcd skjermer er noe dritt og spille på Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 lcd skjermer er noe dritt og spille på he he, sorry mac der tar du feil. Vent å se min post på lørdag. Men det er veldig få lcd skjermer som takler hardcore gaming, det er riktig. Men det finnes de som gjør dette Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Høres ut som ghosting på LCD skjermen din Lenke til kommentar
andesam Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 jeg har aldri sett noen LCD skjermer som takler heawy gaming. ser sett de som ikke en gang er gode å surfe på internett med men de som koster over 6-7000 kr burde jo være ok til gaming... Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Bah, så jeg kjøpte en LCD til 14000 som ikke går an å spille på... Det er gøy.. Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Har ikke Slabbedasken samme skjermen da? Har definitivt ikke hørt han klage. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Har ikke Slabbedasken samme skjermen da? Har definitivt ikke hørt han klage. Det er veldig individuelt hvordan forskjellige personer opplever ghosting på LCD skjermer. Noen synes f.eks 30ms er helt supert, mens andre merker ghosting på 16ms Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Sant nok, men når man kjøper en LCD til 14 store høvdinger, så ville jeg tro at det var mulig å spille på den, uten de større problemene? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Sant nok, men når man kjøper en LCD til 14 store høvdinger, så ville jeg tro at det var mulig å spille på den, uten de større problemene? Du må ikke tro at selv om en skjerm koster 14.000kr (eller mer), at den har bra resonstid. Pris og responstid henger ikke alltid sammen. Mange dyre skjermer har elendig responstid, og mange billige har meget god responstid. Nå har ikke jeg prøvd Formac 2010 skjermen, så jeg har ikke noe grunnlag til å utale meg om akkurat den Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Vel, noen har uttalt seg svært så godt angående denne skjermen, og jeg har ikke sett annet enn anbefalinger her på forumet iallefall. Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Så vidt jeg har sett er ghosting ganske ille på wolfenstein: enemy territories. Tror Quake hadde gått heller dårlig.. Kan selvfølgelig prøve en dag. For dere som tviler på responstid: 15-25ms var den på i følge den offisielle siden. Fins det noen måte å "hjelpe" på ghostingen? Eller er det ubehjelpelig? Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Kanskje det kan hjelpe litt å sitte i et veldig lyst rom? Bare en tanke altså. Lenke til kommentar
Dazem Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Hvis man skal spille Bør man ha vanlig CRT skjerm alså!!! Det er for tidlig å ha LCD skjerm til spill fordi dette da ikke er perfeksjonert helt enda!! Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Skjønner ikke hvorfor folk i det hele tatt gidder å bruke masse penger på en skjerm som er flat bak. skal ikke lagre noe bak skjermen alikevel. Dessuten er det helt "løent" å se på syntes jeg. Det er iallefall MIN mening. Edit: forslag til løsning av problemene dine. Prøv å slå v-sync av og på, og juster refresh rateene dine, og se hva som skjer. Lenke til kommentar
NilsJohan Skrevet 29. august 2003 Forfatter Del Skrevet 29. august 2003 Innen grafikkort instillinger er jeg definitivt ikke helt på hjemmebane... v-sync, hvor skrur jeg av og på dette? og hvordan er det hensiktsmessig å justere refresh rates? Grunnen til at jeg kjøpte flatskjerm forresten var fordi denne skjermen var anbefalt på det varmeste av de fleste og jeg regnet med at det ikke var ghosting.. Og, den er definitivt den beste skjermen jeg noensinne har sett på kontrast osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå