vickers Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Hei! Jeg er ganske ny her på forumet. Dvs jeg har vært aktiv leser av innlegg, men ikke på skrive fronten. Som mange andre her på forumet er jeg en Abit fan. Men jeg er tydeligvis ikke "venner" med mitt BX133 Raid kort!! Jeg hadde en Celeron 600 MHz prosessor på dette kortet og da funket alt fint. Men da jeg skulle bytte til en Celeron 900 MHz prosesser skar det seg litt. Samme da jeg prøvde en P3 733 MHz. Når jeg prøver å legge inn Win2k eller WinXP får jeg opp "hardware failure system halted" på blå skjerm. Har oppgradert til nyeste Bios. Har prøvd kortet sammen med forskjellige HD, lydkort, kabinett, minne etc. Men alltid samme melding. Derimot med Celeron 600 MHz funker alt fint, samme med en Celeron 450 MHz som jeg har prøvd. Er det noen som kjenner til problem med dette HK'et? Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Har du original Windows XP Lisens, da går det GALT, du må trykke F8 FØR win-boot, og velg sikkermodus, og restart Pc etter alt er klart på sikkermodus. Lenke til kommentar
vickers Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Dette skjer før du har installert Win. Når du booter med WinXP cd'en i cdrom'en, laster den div drivere i begynnelsen. Så rett før du skal velge hvilke disk XP skal installeres på kommer meldingen. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Er vel ikke overbevist om at jeg helt skjønner hva Qwseyvnd her prøver å si, men den biten med original lisens eller ikke er totalt skudd i mørket. Jeg regner med at du har flashet til nyeste tilgjengelige BIOS? I og med at det funker med en CPU og ikke med en annen, så skal det ikke ha noe med disker å gjøre, heller. Hva med minnet? Har du sjekket det? Prøvd med annet minne? På Celeron 600 bruker du PC100 minne, med PIII CPUen trenger du PC133... Qwseyvnd's tips om safemode hjelper vel heller lite i og med at du ikke får lagt det inn i første runde. -KJ Lenke til kommentar
vickers Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Jeg har prøvd forskjellig minne. Enkelte PC133 ram brikker fungere ikke mot BX Chip. Så jeg bruker minne som fungerer på BX. Kan også nevne at jeg i dag kjører P3 733 MHz prosessoren på et annet hovedkort med samme komponenter. Der fungerer det. Men skulle gjerne hatt B133 kortet til å fungere også. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Har du flashet BIOS? -KJ Lenke til kommentar
vickers Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Har du flashet BIOS? -KJ Ja, jeg har flashet til nyeste Bios. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå