ingunnm Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Heisann! Jeg og noen andre i klassen vipper mellom 4 og 5 i naturfag. VI går på vg1, studiespesialiserende og har læreboka Naturfag 5. Læreren vår sier at vi skal ha en vippeprøve med pensum fra HELE boka, altså rundt 400 sider.. Er det noen som har noen erfaringer med en sånn type prøve? Hva tror dere er lurt, å ta en muntlig prøve, eller en skriftelig prøve? Noen som har noen gode studieteknikker? Prøven er om 1 uke. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Hadde også en slik da jeg gikk 1. året. Jeg fikk dog ikke så lang forberedelsestid; fikk vite det etter eksamen på en onsdag og skulle ha prøven første time dagen etter. Det jeg tror er lurt, er å se på læringsmålene for hvert kapittel og være sikker på at du klarer å oppfylle disse. Prøven jeg fikk var av typen multiple choice og jeg mener at det var pensumsforfatters forslag til eksamensoppgaver (eller noe i den duren). Det skal sies at alle som tok den prøven gikk ned. Hvorvidt det lønner seg å ta en muntlig versjon kan ikke jeg spekulere i. Det avhenger i stor grad av hvor flink du er til å på sparket trekke fram det du har lært i løpet av skoleåret samt hvor kjip lærern din ønsker å være. Lenke til kommentar
ingunnm Skrevet 25. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2012 Se på læringsmålene - smart! Vi skal også ha en flervalgsprøve/multiple choice. Uansett om det går kjempedårlig er vi sikra 4, det er bare om det går bra at vi kan få 5, så det er egentlig ingenting å tape på å ta prøven. Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Siden dere skal ha flervalgsprøve, er det en god idé å se på tidligere eksamensoppgaver. Det er vel også en mulighet for at læreren deres henter inspirasjon derfra. 1 Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Siden dere skal ha flervalgsprøve, er det en god idé å se på tidligere eksamensoppgaver. Det er vel også en mulighet for at læreren deres henter inspirasjon derfra. Det var en slik vi fikk ja! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå