Gå til innhold

Diablo 3: Wizardtråden - spørsmål, svar, tips og triks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er i samme dilemma, jeg leiter mest etter en god 2 hander, de gir jo so mye høyere dmg.

Men igjen så er det kanskje ikkje så bra med tanke på ray of frost, og primary skills som er greit å få kastet så mange av som mulig, og som muligens trenger litt IAS for å fungere greit.

Men jeg tror man bør komme best ut av det med en god 2 hander hvis man kjører endel store spells. Som arcane orb, Blizzard, poison hydra etc. Med høyere base dmg får du mere dmg ut av hver arcane power hvis du ser det slikt.

Kjenner jeg gleder meg til patchen! Kom, kom =)

Lenke til kommentar

Ray of Frost funker i mine øyne best uten for mye attackspeed(arcane power forsvinner fort), så en treig 2H er god der. De fleste andre attacks (orb/missile) får ekkelt lange pauser som nesten gjør at det føles som lag når man kiter(orb-animasjonen er jo ekstra ille) med for lav attack speed, og hydra blir direkte påvirket av attack speed. Jeg har derfor en 1H og en 2H som jeg veksler mellom etter hvilken build jeg bruker.

Endret av HiHat
Lenke til kommentar

Jeg må prøve den Ray of Frost builden som ble postet på forrige side når jeg får roet meg litt i kveld. Selv bruker jeg Piercing Orb og Arcane Orb (Tap The Source) for å skade når jeg tar Seigebreaker runs. Sliter med at gearet mitt er veldig dårlig, så alt untatt spydkasterne oneshotter meg til og med når jeg har på Force Armor. Nå skal det sies at det eneste jeg har kjøpt fra Auction House er en amulett med +106 Int og + 15% Attack Speed da jeg solgte den jeg brukte på den tiden for en god slump.

Lenke til kommentar

har en lvl 56 wizard nå på slutten av A3 hell. Har 8,2k dps, 18k hp 1,9k armor

litt skuffa over at wizarden ikke har mer dmg enn det til nå, spiller ilag med en kompis som er monk i samme lvl med samme dmg og dobbel armor ^^ burde jeg hatt mye mer dmg nå? isåfall noen tips?

Lenke til kommentar

Hva fåreslår dere av stats etter patchen?

Tenker på hva vi bør se etter av 2 hander eller main hand og offhand og stats på disse?

Så er det på items. Hva bør vi se etter slags stats der da? Er det smart å få endel IAS fortsatt?

Lenke til kommentar

Jeg gikk selv for ren crit chance%+int på ringer/gloves og amulet, så jeg critter 30% av attackene mine. Jeg har ikke funnet noen bra og billig 1H/2H med crit dmg(+socket)+dps, så crit DMG min er fortsatt kun på 50%.

Føler at jeg dreper like raskt med RoF som prepatch uten så høy attack per minute. En kombo av høy crit%+attack speed er nok det beste, men igjen vil det jo være det dyreste gearet. Uten høy attack speed føles det dessverre som om man kiter med 400MSEC, så høy IAS kan være bra for å ikke fly i flint av de treige attackanimasjonene.

For meg er det viktigste med 2H høy DPS, høy +dmg og veldig viktig med crit dmg. Jeg leter etter en 1H med 900 DPS, +40% dmg og over 90% crit dmg. Off hand bruker jeg et skjold som gir vit+int+ veldig høy crit chance.

Lenke til kommentar

Diablo Inferno død med 30k hp, 44k damage og 320~ all ress :)

Jeg gjør tydligvis noe feil!!

Jeg har 36k HP, 51k DPS, og mer all ress enn deg, men jeg kommer meg ikke videre fra starten av act 3- også problemer med mye på act 2!

Tips til en noe kjei Wizard?

Lenke til kommentar

Hm, fant fort ut at +12 % move speed på boots var ett must ihvertfall, og etter nerfen i Inferno har jeg egentlig ikke noe problem med flesteparten av mobs, spiller group som oftest da.

Med Energy armor(force), magic wep(force), blizzard(stark winter), magic missile(seeker), teleport(fractured) og venom hydra. Byttet ut blizzard med diamond skin på diablo, men thats it :) Har vell faktisk 39k dps unbuffed så diablo burde være mulig for deg ihvertfall! Phase2 som var hell :b

Lenke til kommentar

Jeg spiller mest solo, så kan være det.. men har prøvd med en annen på starten av act 3, og det hjalp lite!!

Jeg er sikkert bare dårlig, men det begynner å bli ganske kjett at man bare dør, og jeg er allerede kjei farming av act 1 og 2!!

Hvis man bare spiller med andre kan man jo bare stå i bakgrunnen og caste! Iallefall om man spiller med Barb..

Prøvd endel med blizzard, men syns ikke det passer inn i spillestilen min, så jeg bruker shock pulse og arcan orb på venstre og høyre musetast!! Jeg må vel kanskje prøve meg på blizzard igjen..

Hva har du satset mest på når det gjelder gear? Og hvor mye har du av, A Speed og Crit chance og damage??

Edit:

Bruker ellers teleport (fracture), venom hydra, magic weapon (force) og energy armor (Prismatic/force)

Endret av beverpower
Lenke til kommentar

Vil tipse alle der ute som før 1.0.3 har gjort seg avhengig av force armor (jeg var det selv), om å skifte til prismatic. Med 50k hp, 5000 armor og ca. 600 all res med prismatic, blir man ikke lengre one-shotta på A4 inferno. Ganske langt unna også. Med unntak av Rakatosh-blink og Oppressors, mister man faktisk mer liv med force armor enn med prismatic.

Endret av whorebeast
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...