Gå til innhold

Diablo 3: Wizardtråden - spørsmål, svar, tips og triks


Anbefalte innlegg

Yes, en wizardtråd! Kan dele min måte å surfe gjennom Act 1 og 2 inferno på :D (Jeg tok også Ghom to ganger i går med denne builden)

 

Med riktig build/equipment var act 2 inferno helt greit frem til Belial. Jeg skippet kanskje 2-3 mobs totalt, og tror det nå er mulig å gjøre det på samme måten som meg med gear for ca 200-300k uten den kjedelige blizzard/hydra komboen. Tanken er at man skal overleve 2-3 hits med force armor og helst ha over 40k dps buffed for å smelte ting før de når frem. Builden:

http://eu.battle.net...XRSO!YdW!bYabZY

 

Her er en video fra Act 3 inferno der dere kan se en typisk encounter. Jeg møter også på en vanskeligere pack mot slutten)

 

http://www.youtube.com/watch?v=8U7FOLmT2K4

 

For å oppsummere: alltid ha force armor/weapon aktivt. Legg ned en hydra(så lenge den er nede slipper du å stresse med å gjøre damage)->teleporter litt bakover for å spawne distractions->drep alt med ray of frost->vinn. Dersom noen kommer for nærme popper du diamond skin, absorberer, og da vil cooldownen på teleport forsvinne og du kan stikke av. Super survivability + dmg output så lenge du kan kite og følger med på hva som skjer.

 

Gå for en treig(0,9-1aps) 2H med høy dps (1100-1200 er bra, hold utkikk etter høy +damage), tror ikke dette koster mer enn 150k nå. Det meste av equipmentet er lavbudsjett: 2 blå ringer og en blå amulett med int og attack speed(vitality kan du samle på chest og annet, men du trenger kun nok til at force armor fungerer ordentlig) samt blå hansker med attack speed og int holder lang vei. Ellers er det bare å satse Int>vit>attack speed på resten av equipmentet(Du kan selvfølgelig ha mindre attack speed om du ikke vil at arcane power skal gå ned for fort), og aller helst ha over 10% movement speed på boots.

 

Belial:

 

 

Belial er den store testen på ferdighetene dine, ettersom alle hans attacker i andre fase vil oneshotte noen som bruker denne builden(spesielt aoe meteorregnet er ille). Du har lite rom og må kite minionene samt attackene hans. Dersom du har vendt deg til builden vil du på en måte skjønne hva du skal gjøre når det spawner fiender rundt om osv. I siste fase når det er meteorregn handler det om movement speed og flaks. Teleporter dersom du er usikker, og alltid ha ute en hydra. Prioriter heller å overleve enn å gjøre damage.

 

 

Kjempemorsom måte å spille wizard på, håper det hjelper dersom noen er stuck!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nesten ferdig med Act II Inferno nå, skiftet build fra ett ganske offensivt til mer defensivt med:

1. Blizzard (Stark Winter)

2. Energy Armor (Force)

3. Magic Weapon (15 % mer damage)

4. Teleport (Fractured)

Mouse1: Hydra(Venom)

Mouse2: Shock pulse (Orb)

 

Også kjøpt noe nytt gear og ligger på 34k dps, 30k hp og rundt 300 allress buffed. Ikke brukt store pengene på AH da, så fullt mulig uten flere millioner! Mye gøyere build enn mitt gamle og :) + 12 % move speed på boots er ett must fant jeg fort ut og.

Lenke til kommentar

I Act 2 gikk jeg en full offensiv build med min Wizard da jeg fant ut at det fungerte mye bedre. Var vel denne builden jeg brukte: http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#alQOSj!Yaf!aZYYZa . Hadde vel ca 30-32k damage buffed med denne builden og det gikk lett. Om du blir oneshotta med force armor uansett ville jeg gått for noe annet. Muligens crit rune på Energy Armor om du har mye ekstra Crit Hit Damage.

 

Nå i Act 3 så sliter jeg bittelitt, men har ikke noen ekstremt store problemer med å komme meg gjennom det. Noen mob packs har ekstremt bra synergy, men ellers ikke noe problem. Er vel på 30k hp, 3-400 resist, 42k damage buffed og rundt 5k armor.

Lenke til kommentar

Jeg er bare i slutten av Act 3 på Nightmare, men så langt vil jeg si det nesten er for lett. Bruker denne builden:

 

http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#aeYkQg!ZXe!aaaZZZ

 

Mot enslige fiender fyrer jeg løs med Arcane Torren. Distruption-runen gjør at fiender som blir truffet tåler mindre Arcane Damage, så jeg fyrer løs med Magic Missile når jeg er tom for Arcane Power. Mot større grupper går det Frost Nova først for å fryse dem ned, så de ikke stikker av. Deretter spammer jeg Meteor tre, fire ganger midt i gruppen. Takket var Star Pact-runen koster Meteor fint lite, så det tar bare noen sekunder å få nok Arcane Power til å kaste den på ny. Det eneste minuset er at det tar litt tid før den kommer, så jeg kiter fiendene og kaster Meteor der de kommer til å være om noen sekunder. Med litt treninger er ikke det noe problem. Teleport med Worm Hole er en enkel måte å komme seg unna (kan 'dobbel' teleporte.) Slow Time bruker jeg fordi jeg ikke har noe bedre å sette der.

Lenke til kommentar

Og der var Act II Inferno ferdig! Fint å se det er så mange forskjellige måter å spille på, virker som flesteparten kjører forskjellige speccs og ikke noe "mainstream" specc alle følger.

 

Enig, det er gøy å se alle forksjellige builds og ha muligheten til å prøve de ut on the fly!

Lenke til kommentar

Og der var Act II Inferno ferdig! Fint å se det er så mange forskjellige måter å spille på, virker som flesteparten kjører forskjellige speccs og ikke noe "mainstream" specc alle følger.

 

Bortsett fra at 99% av alle som spiller Wizard jeg har møtt bruker Disintegrate. Men hvorfor!!!! Det irriterer vettet av meg. Ingen andre klasser er så konsekvente til å bruke en bestemt skill, kun wizard. Det har gått så langt at jeg kvier meg for å spille med andre Wizards, fordi jeg er så drittlei Disintegrate.

Lenke til kommentar

Er bare på Nightmare så langt, men jeg synes ikke Disintegrate er så bra. Arcane Torrent er mye bedre på mange måter. Det gjør mer skade, koster mindre og ser kulere ut. ;)

 

Btw jeg levler alle fem klassene side om side, så det tar tid for meg å komme til Inferno. Så langt har jeg en Witch Doctor i Act 1 på Nightmare, en Barbarian, Demon Hunter og Wizard i Act 3 Nightmare, og en Monk i Act 1 på Hell. ;)

Lenke til kommentar

Hei, kunne tenke meg å få opp dmgen på Wizarden min litt. Har god dmg på våpen vitror jeg? men det får dere se.

 

Hvilke endringer ville dere gått inn for å gjort?

 

Mainhand

 

Mace 810 dps

422-929 damage

1.20 attacks pr sec

235-581 poison dmg

70 Int

75 Vit

 

Ofhand

 

Magic Source

60-301 damage

79 Int

80 Vit

 

 

Har med cold blood og Force weapon 26700 dmg.

Kan legge til at jeg har 350 all ress uten buffs.

5300 armor m/buff.

1525 Intellect

1141 Vit

40011 Life

Lenke til kommentar

Har med cold blood og Force weapon 26700 dmg.

Kan legge til at jeg har 350 all ress uten buffs.

5300 armor m/buff.

1525 Intellect

1141 Vit

40011 Life

Ofre vit for int, ikke legg for mye vekt på om våpenet har int - base dmg (uten aps modifier) er viktigst.

 

Jeg bruker 0.9 aps 2 hand for å få mer dmg pr orb. IAS på gear sørger for å få opp castrate.

Lenke til kommentar

Hei, og takk for svar!

 

Base dmg er vell 422+929/2= 485?

Burde jeg ikke se etter våpen med noen modifiers? Type IAS og int, etc?

 

Offhanden da? Er få offhander som gir så høy base dmg hvis det er det det er, 180 på den jeg har nå. Må ganske høy opp i pris hvis jeg skal ha noe bedre.

 

Hva du leiter etter går vell litt på hva slags build man kjører også da.

Hvilken vanskelighetsgrad er du på? Veit ikke om orbs er det beste i inferno på act 2 og utover, selv om jeg har prøvd meg litt med det nå.

 

Har liksom ikke helt funnet en build jeg er helt fornøyd med, blir få orbs å kaste ut når man må kjøre så deffansivt på de andre skillsa for å kunne kite og overleve.

 

Ser at en del av folka på inferno bruker primary skills og ikke store secondary skills som koster mye mana. Og da trenger man vell endel haste?

Lenke til kommentar

Det kommer absolutt an på build\spillestil.

 

Jeg er Act 3 Inferno, har egentlig ikke prøvd å komme meg videre.

Bruker Arcane orb (Tap the source), Venom Hydra, Archon (Improved), FW + Wormhole + Force armor. Har på ingen måte superstats:

 

300-350 res all (avhengig av gear)

700 vit

1538 int

5000 armor (inkl force armor buff)

 

56k dps (inkl FW buff)

Blå 1350 dps, 0.9 aps 2 hander kjøpt for 1.25 mill

Får 1.4 aps med IAS gear.

 

Akkurat nå føler jeg at jeg har for lite int i forhold til feks IAS, men IAS må med når våpenet er såpass treigt.

 

Når det gjelder våpen-teorien:

 

DPS-verdien inkluderer Increased Attack Speed, +XXX-XXX Poison (feks) damage og +X% Damage.

Den Attacks per Second -verdien som står i hvitt inkluderer eventuell Increased Attack Speed by x%,

og det Damage-intervallet som står i hvitt inkluderer eventuell +X% Damage.

 

Det jeg kaller base dmg blir som du (nesten) sa (422+929) / 2 = 675.5.

Ganger du det med 1.2 så får du 810.5 DPS.

Poenget mitt er da at 1 Orb med feks 100% dmg vil dele 675.5 dmg, selv om DPS er 810.5.

 

Når det gjelder off-hand så er jeg ikke 100% sikker, men jeg tror Damage-intervallet fra den tas med i våpenets intervall FØR APS ganges inn. Det samme gjelder Damage fra ringer osv.

Lenke til kommentar

Tusen takk Fredes for en flott gjennomgang, fikk svar på mye jeg lurte på =)

Blir nok å være på jakt etter bedre våpen selvfølgelig, og få meg litt mere IAS.

Bare sånn for å se hvor mye IAS man trenger for å få 1.40 som du har, hvor mye IAS og på hvilke utstyr?

 

Et annet spm når vi først er så godt igang :

Hvor mye IAS bør man ligge på hvis man bruker f.eks blizzard og magic missils som main dmg spells?

Lenke til kommentar

Rare ringer og amu med 15,15,13. Lacuni prowlers (legendary bracers) med 13. Har i tillegg TR's Guardianship med 13 og Andy's med 13, men de har for dårlige stats ellers. Bruker som sagt kun IAS for å få opp castrate litt. Hva de gjør for dps bryr meg lite.

 

IAS har ingen innvirkning på blizzard, annet enn animasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...