fargerikt Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Yes, en wizardtråd! Kan dele min måte å surfe gjennom Act 1 og 2 inferno på (Jeg tok også Ghom to ganger i går med denne builden) Med riktig build/equipment var act 2 inferno helt greit frem til Belial. Jeg skippet kanskje 2-3 mobs totalt, og tror det nå er mulig å gjøre det på samme måten som meg med gear for ca 200-300k uten den kjedelige blizzard/hydra komboen. Tanken er at man skal overleve 2-3 hits med force armor og helst ha over 40k dps buffed for å smelte ting før de når frem. Builden: http://eu.battle.net...XRSO!YdW!bYabZY Her er en video fra Act 3 inferno der dere kan se en typisk encounter. Jeg møter også på en vanskeligere pack mot slutten) http://www.youtube.com/watch?v=8U7FOLmT2K4 For å oppsummere: alltid ha force armor/weapon aktivt. Legg ned en hydra(så lenge den er nede slipper du å stresse med å gjøre damage)->teleporter litt bakover for å spawne distractions->drep alt med ray of frost->vinn. Dersom noen kommer for nærme popper du diamond skin, absorberer, og da vil cooldownen på teleport forsvinne og du kan stikke av. Super survivability + dmg output så lenge du kan kite og følger med på hva som skjer. Gå for en treig(0,9-1aps) 2H med høy dps (1100-1200 er bra, hold utkikk etter høy +damage), tror ikke dette koster mer enn 150k nå. Det meste av equipmentet er lavbudsjett: 2 blå ringer og en blå amulett med int og attack speed(vitality kan du samle på chest og annet, men du trenger kun nok til at force armor fungerer ordentlig) samt blå hansker med attack speed og int holder lang vei. Ellers er det bare å satse Int>vit>attack speed på resten av equipmentet(Du kan selvfølgelig ha mindre attack speed om du ikke vil at arcane power skal gå ned for fort), og aller helst ha over 10% movement speed på boots. Belial: Belial er den store testen på ferdighetene dine, ettersom alle hans attacker i andre fase vil oneshotte noen som bruker denne builden(spesielt aoe meteorregnet er ille). Du har lite rom og må kite minionene samt attackene hans. Dersom du har vendt deg til builden vil du på en måte skjønne hva du skal gjøre når det spawner fiender rundt om osv. I siste fase når det er meteorregn handler det om movement speed og flaks. Teleporter dersom du er usikker, og alltid ha ute en hydra. Prioriter heller å overleve enn å gjøre damage. Kjempemorsom måte å spille wizard på, håper det hjelper dersom noen er stuck! Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 13. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2012 Kult. Skal definitivt prøves!! Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 13. juni 2012 Del Skrevet 13. juni 2012 Veldig kul build, skal teste den selv om jeg spiller mest sammen med en Monk Lenke til kommentar
MindZlave Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Noen som har noen tips til hva jeg burde se etter når jeg er på utkikk etter 1-hand våpen? Bruker skjold ved siden av... Er lvl 60 nå og har 24k dps buffed med magic weapon og glass canon. (våpenet har 781 dmg) Lenke til kommentar
jroekke Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Nesten ferdig med Act II Inferno nå, skiftet build fra ett ganske offensivt til mer defensivt med: 1. Blizzard (Stark Winter) 2. Energy Armor (Force) 3. Magic Weapon (15 % mer damage) 4. Teleport (Fractured) Mouse1: Hydra(Venom) Mouse2: Shock pulse (Orb) Også kjøpt noe nytt gear og ligger på 34k dps, 30k hp og rundt 300 allress buffed. Ikke brukt store pengene på AH da, så fullt mulig uten flere millioner! Mye gøyere build enn mitt gamle og + 12 % move speed på boots er ett must fant jeg fort ut og. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 I Act 2 gikk jeg en full offensiv build med min Wizard da jeg fant ut at det fungerte mye bedre. Var vel denne builden jeg brukte: http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#alQOSj!Yaf!aZYYZa . Hadde vel ca 30-32k damage buffed med denne builden og det gikk lett. Om du blir oneshotta med force armor uansett ville jeg gått for noe annet. Muligens crit rune på Energy Armor om du har mye ekstra Crit Hit Damage. Nå i Act 3 så sliter jeg bittelitt, men har ikke noen ekstremt store problemer med å komme meg gjennom det. Noen mob packs har ekstremt bra synergy, men ellers ikke noe problem. Er vel på 30k hp, 3-400 resist, 42k damage buffed og rundt 5k armor. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Jeg er bare i slutten av Act 3 på Nightmare, men så langt vil jeg si det nesten er for lett. Bruker denne builden: http://eu.battle.net/d3/en/calculator/wizard#aeYkQg!ZXe!aaaZZZ Mot enslige fiender fyrer jeg løs med Arcane Torren. Distruption-runen gjør at fiender som blir truffet tåler mindre Arcane Damage, så jeg fyrer løs med Magic Missile når jeg er tom for Arcane Power. Mot større grupper går det Frost Nova først for å fryse dem ned, så de ikke stikker av. Deretter spammer jeg Meteor tre, fire ganger midt i gruppen. Takket var Star Pact-runen koster Meteor fint lite, så det tar bare noen sekunder å få nok Arcane Power til å kaste den på ny. Det eneste minuset er at det tar litt tid før den kommer, så jeg kiter fiendene og kaster Meteor der de kommer til å være om noen sekunder. Med litt treninger er ikke det noe problem. Teleport med Worm Hole er en enkel måte å komme seg unna (kan 'dobbel' teleporte.) Slow Time bruker jeg fordi jeg ikke har noe bedre å sette der. Lenke til kommentar
jroekke Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Og der var Act II Inferno ferdig! Fint å se det er så mange forskjellige måter å spille på, virker som flesteparten kjører forskjellige speccs og ikke noe "mainstream" specc alle følger. Lenke til kommentar
fargerikt Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Og der var Act II Inferno ferdig! Fint å se det er så mange forskjellige måter å spille på, virker som flesteparten kjører forskjellige speccs og ikke noe "mainstream" specc alle følger. Enig, det er gøy å se alle forksjellige builds og ha muligheten til å prøve de ut on the fly! Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Og der var Act II Inferno ferdig! Fint å se det er så mange forskjellige måter å spille på, virker som flesteparten kjører forskjellige speccs og ikke noe "mainstream" specc alle følger. Bortsett fra at 99% av alle som spiller Wizard jeg har møtt bruker Disintegrate. Men hvorfor!!!! Det irriterer vettet av meg. Ingen andre klasser er så konsekvente til å bruke en bestemt skill, kun wizard. Det har gått så langt at jeg kvier meg for å spille med andre Wizards, fordi jeg er så drittlei Disintegrate. Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 INGEN jeg kjenner bruker disintegrate på Inferno. Du er dead meat om du må stå stille for å kaste en spell. Før inferno er Disintegrate bare helt awesome. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Er bare på Nightmare så langt, men jeg synes ikke Disintegrate er så bra. Arcane Torrent er mye bedre på mange måter. Det gjør mer skade, koster mindre og ser kulere ut. Btw jeg levler alle fem klassene side om side, så det tar tid for meg å komme til Inferno. Så langt har jeg en Witch Doctor i Act 1 på Nightmare, en Barbarian, Demon Hunter og Wizard i Act 3 Nightmare, og en Monk i Act 1 på Hell. Lenke til kommentar
fredes Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Disintegrate med chaos nexus er langt bedre enn arcane torrent. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Hei, kunne tenke meg å få opp dmgen på Wizarden min litt. Har god dmg på våpen vitror jeg? men det får dere se. Hvilke endringer ville dere gått inn for å gjort? Mainhand Mace 810 dps 422-929 damage 1.20 attacks pr sec 235-581 poison dmg 70 Int 75 Vit Ofhand Magic Source 60-301 damage 79 Int 80 Vit Har med cold blood og Force weapon 26700 dmg. Kan legge til at jeg har 350 all ress uten buffs. 5300 armor m/buff. 1525 Intellect 1141 Vit 40011 Life Lenke til kommentar
fredes Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Har med cold blood og Force weapon 26700 dmg. Kan legge til at jeg har 350 all ress uten buffs. 5300 armor m/buff. 1525 Intellect 1141 Vit 40011 Life Ofre vit for int, ikke legg for mye vekt på om våpenet har int - base dmg (uten aps modifier) er viktigst. Jeg bruker 0.9 aps 2 hand for å få mer dmg pr orb. IAS på gear sørger for å få opp castrate. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Hei, og takk for svar! Base dmg er vell 422+929/2= 485? Burde jeg ikke se etter våpen med noen modifiers? Type IAS og int, etc? Offhanden da? Er få offhander som gir så høy base dmg hvis det er det det er, 180 på den jeg har nå. Må ganske høy opp i pris hvis jeg skal ha noe bedre. Hva du leiter etter går vell litt på hva slags build man kjører også da. Hvilken vanskelighetsgrad er du på? Veit ikke om orbs er det beste i inferno på act 2 og utover, selv om jeg har prøvd meg litt med det nå. Har liksom ikke helt funnet en build jeg er helt fornøyd med, blir få orbs å kaste ut når man må kjøre så deffansivt på de andre skillsa for å kunne kite og overleve. Ser at en del av folka på inferno bruker primary skills og ikke store secondary skills som koster mye mana. Og da trenger man vell endel haste? Lenke til kommentar
fredes Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Det kommer absolutt an på build\spillestil. Jeg er Act 3 Inferno, har egentlig ikke prøvd å komme meg videre. Bruker Arcane orb (Tap the source), Venom Hydra, Archon (Improved), FW + Wormhole + Force armor. Har på ingen måte superstats: 300-350 res all (avhengig av gear) 700 vit 1538 int 5000 armor (inkl force armor buff) 56k dps (inkl FW buff) Blå 1350 dps, 0.9 aps 2 hander kjøpt for 1.25 mill Får 1.4 aps med IAS gear. Akkurat nå føler jeg at jeg har for lite int i forhold til feks IAS, men IAS må med når våpenet er såpass treigt. Når det gjelder våpen-teorien: DPS-verdien inkluderer Increased Attack Speed, +XXX-XXX Poison (feks) damage og +X% Damage. Den Attacks per Second -verdien som står i hvitt inkluderer eventuell Increased Attack Speed by x%, og det Damage-intervallet som står i hvitt inkluderer eventuell +X% Damage. Det jeg kaller base dmg blir som du (nesten) sa (422+929) / 2 = 675.5. Ganger du det med 1.2 så får du 810.5 DPS. Poenget mitt er da at 1 Orb med feks 100% dmg vil dele 675.5 dmg, selv om DPS er 810.5. Når det gjelder off-hand så er jeg ikke 100% sikker, men jeg tror Damage-intervallet fra den tas med i våpenets intervall FØR APS ganges inn. Det samme gjelder Damage fra ringer osv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8723 Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Okay, så jeg har nå en level 36 wizardo. current lvling build; http://eu.battle.net...XQSj!bYd!baaZZa Suggestions? tips? tricks? thanks <3 Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 Tusen takk Fredes for en flott gjennomgang, fikk svar på mye jeg lurte på =) Blir nok å være på jakt etter bedre våpen selvfølgelig, og få meg litt mere IAS. Bare sånn for å se hvor mye IAS man trenger for å få 1.40 som du har, hvor mye IAS og på hvilke utstyr? Et annet spm når vi først er så godt igang : Hvor mye IAS bør man ligge på hvis man bruker f.eks blizzard og magic missils som main dmg spells? Lenke til kommentar
fredes Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Rare ringer og amu med 15,15,13. Lacuni prowlers (legendary bracers) med 13. Har i tillegg TR's Guardianship med 13 og Andy's med 13, men de har for dårlige stats ellers. Bruker som sagt kun IAS for å få opp castrate litt. Hva de gjør for dps bryr meg lite. IAS har ingen innvirkning på blizzard, annet enn animasjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå