Auto Asmodeus Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Da oppretter vi en wizardtråd også, så har vi et eget sted å diskutere denne fantastiske, men sårbare klassen. Kan starte med å fortelle om min wizard som pt er lvl 49 og stanger for øyeblikket mot Diablo i NM. Opp til ca midten av NM hadde jeg en ganske sterk dps-build med disintegrate, chain lightning, force armor og meteor som skar igjennom det meste som ble kastet mot meg, men etterhvert ble jeg truffet såpass hardt av mobsene så jeg måtte legge om strategien. Har nå ray of frost, frost nova, weapon enchant poison og frost armor for å kunne kontrollere fienden litt enklere. Archon meier ned champions og rares i de fleste tilfellene - sliter kanskje en av ti ganger.. Andre stats - damage: 2500 buffed og rundt 14000hp Follower Templar, tauntspecca og med ca 40000 hp. Jobben hans er rett å slett å tanke så jeg pleier å passe på at dpsoutputen min ikke overgår hans evne til å holde på mobs. Slik tar jeg ned ganske mange av de sterkeste fiendene.. Er spent på hva dere andre har og hvordan dere spiller så kom gjerne med input Lenke til kommentar
KakeMonster3 Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 spennende. har ikke tenkt på å bruke followeren min til å tanke. Har egentlig bare hatt de med for pisspreiket de kommer med ^^ Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 25. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2012 He he Skal spille igjennom med Scoundrel som follower. Han har et par smarte replikker til kvinnelige protagonister! Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Kanskje prøve Force Weapon (Magic Weapon med Froce rune), den skal vist nok gi 30% dmg istedenfor 15% (med mindre de har hotpatchet det allerede). Arcane Hydra eller Poison Hydra gjør veldig mye skade, spesielt Poison Hydra hvis du har Blizzard stil å slowe fiender sånn at de står i poison pool lengre. Diamond Skin (med rune som dobler mengden skade absorbert), veldig god skill som gjør at du får noen sekunder med tanking der du kan gjøre fritt med DPS før du må løpe. Hvis du kjører Blizzard, bruk rune som senker kostnaden med 20 AP, og du kan godt ta med deg Glass Cannon passiv og Cold Blooded. Sammen med Poison Hydra gjør det utrolig mye skade, men krever noe mer kiting. Builden jeg bruker nå er: LMB: Ray of Frost, rune før å redusere AP kostnad RMB: Blizzard, igjen rune for redusert AP kostnad 1: Diamond Skin med dobbel absorberings runen 2: Poison Hydra 3: Familiar Arcanot rune som... enten redusere kostnad på alle skills, eller gir mer AP regen, husker ikke. Her kan runen byttes ut mot den som øker total skaden din hvis du føler du får nok AP uten. 4: Magic Weapon, Force rune for økt skade. Passives: Cold Blooded for økt skade mot frozen/chilled monstre Glass Cannon. MOAR DMG! Astral Presence, tror det er det den heter. Øker max AP og gir AP når du plukker opp health globes? Krever den del mer kiting enn jeg var vant til mot champions/elites etc, men føler fortsatt jeg dreper vanlige fiender veldig raskt, om ikke raskere enn min forrige build. Noe mer vrien å spille, siden ikke du har Frost Nova som ekstra defensive build, så det gjelder å bruke Diamon Skin når den trengs. Men det har fungert så langt i hell. Det skal sies at jeg ligger på rundt 2k (eller 2.2k) dmg, men har 25k hp. Diablo i nm. Der brukte jeg min gamle build der jeg hadde Frost Nova og Diamon Skin. Husker ikke om jeg hadde Hydra, men den er veldig grei å ha for å gjøre skade mens du kiter. Bruk Diamond Skin hvis du ser det er et ranged attack du ikke kan dodge, som regel mot fire ball som etterlater seg aoe skaden på bakken. Fire Nova er ikke fult så kritisk å bruke Diamon Skin på, med mindre du nesten dør. Sloss i nærheten av en ene health shrinen, og bruk den kun når nødvendig. Gjør det samme med den andre health shrinen, og veksl mellom å bruke de to, samt potions, Frost Nova (hvis du har den) når han er i melee, og Diamond Skin. Når du måter klonene dine og Diablo har du ikke health shrines, så her er det enda viktigere at du ikke sløser med defansive cooldowns. Hvis du har svake potions, så ikke være redd for å bruke de tidlig, så lenge ikke de gir det helt full helse. Da vil den være klar fra cooldown igjen og du kan bruke den med en gang (med mindre health shrine gir det fult helse). Da får du brukt potions oftere, isteden for å vente til du nesten er dø, for så at potion skal gå på cooldown igjen. Hvis du blir trappet av bone prison, kan du bruke Frost Nova rett etter at Diablo slenger deg i bakken, eller Diamond Skin for å unngå skade fra melee angrepet han alltid følger opp med. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 25. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2012 Nice. Takk for tips - skal prøve i kveld igen og da kommer jeg nok til å eksperimentere litt med nettopp poison hydra.. Lenke til kommentar
sunsunsun Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Jeg spilte med sammen med 3-4 fram til hell og var hele tiden tank med Wizard. Men i Hell begynte jeg å bli en glass cannon. Det var en stund jeg hadde 45k dps og 4k HP, men som dere sikkert vet har Blizzard nerfet Force armor. Gikk til innkjøp av nytt gear i dag og klarer meg fint i Act 2 Inferno nå. Edit: her er builden min: Jeg kan skrive litt om min spillemåte. 1. Shock pulse - Piercing orb Skyter ut en ball som går gjennom fiendene, ganske lik frozen orb fra D2, bortsett fra at det bare er en orb. Prodigy gir meg 4 arcane power for hver fiende jeg treffer. Siden den går igjennom fiendene, så fylles arcane power opp fort. Casting time på 1.9 hjelper også stort, så disse kan spammes fort. 2. Arcane orb - Celestial orb Funker nesten likt som Piercing orb. Den gjør mer skade, men koster mye mer. Får bare brukt 2 før jeg er tom for arcane power. Men med piercing orb er det ikke noe problem. 3. Hydra - Venom hydra Legger små dammer med poison på bakken. Med mye casting time ticker den fortere, og får gjort mer skade mot fiender som går rundt. Kjekt å ha hvis man dør mye. Fiender pleier å stå på liket mitt etter jeg er død, og da ligger det som regel en dam der med poison. 4. Magic weapon - Force weapon Gir meg mer damage. Vanlige mobs går ned på 2-3 hits. Så jeg har prioritert dette forran crowd control. 5. Energy armor - Force armor Jeg tar aldri mer enn 35% fra en hit. Bortsett fra når fienden skader meg mer enn 100% av min HP på en treff. 6. Diamond skin - Crystal armor Når ting ikke går som det skal, er det kjekt med en ekstra sjanse. Endret 25. mai 2012 av elos Lenke til kommentar
KakeMonster3 Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 poison hydra og archon har hjulpet meg ganske mye til nå, diamond skin også. Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Energy Armor er hotfixet, sånn at du tar mer enn 35% skade. Diamond Skin har jeg hørt (hvis du blir truffet av riktig monster) vill gå ned med 1 hit og vel så det. Sikkert greit med en ekstra sjangse, men føles som Frost Nova, i hvert fall mot melee monstre er bedre. Visse unntak så klart, sånn som shielded. Skal sies at jeg ikke har spilt inferno, så dette er bare "theorycrafting" hvis du kan kalle det det. Lenke til kommentar
scenest Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Kjører ca. samme builden som elos i inferno act 1 og 2, og den funker veldig greit atm. Føler ikke frost nova har en plass i den builden, iom at damagen burde være bra nok. Lenke til kommentar
Korialstraz Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Frost Nova ville vært for cc og ikke damage. Lenke til kommentar
scenest Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Damage burde være bra nok uten at man trenger frost nova til kiting/killing. Hvertfall på act 1. Vet godt at frost nova er cc Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Hvor mye dps har dere som er i act1 inferno uten frostnova og teleport? Må vel ha en del for å klare seg uten å cc. Lenke til kommentar
scenest Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 30k unbuffed. Tror jeg lå på ca 18-20k når jeg gikk igjennom act 1 første gangen. Lenke til kommentar
KakeMonster3 Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 hva er cc? For tiden løper jeg rundt i nightmare med meteor, diamond skin og archon. Lightning-sakene og frost ray funker utmerket til det. Husker ikke hva de passive skillsene heter men de gjør -15% cooldown, gir meg arcane mana hvis jeg bruker lightning og sakker ned fiender ved bruk av arcane. Utrolig hvor mye skade meteorene gjør hvis du har runen som fremkaller fleire enn 1, i tillegg til lightning som lader opp mana'en. ^^ Ps. Er det en bugg at når du transformerer til Archon så forlenges tiden for hvert kill du tar eller skal det være slik? Det var innmari nyttig hos meg i alle fall ;p Lenke til kommentar
scenest Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 (endret) cc = crowd control. Stun, hold etc. Archan forlenges ved killing blow ja, og det er vel med vilje. Endret 26. mai 2012 av scenest Lenke til kommentar
sunsunsun Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Apropos archon; jeg lagde en liten film her om dagen hvor jeg viser hvor lett man kan farme i Act 4 Hell. Har man nok gold find så kan man tjene en del på dette. Jeg syns dette er morsommere enn å lage et nytt game og løpe til et sted hvor det er 50% sjanse for at en kiste har spawnet der. http://www.youtube.com/watch?v=eG91iF8rP-o 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 26. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2012 Apropos archon; jeg lagde en liten film her om dagen hvor jeg viser hvor lett man kan farme i Act 4 Hell. Har man nok gold find så kan man tjene en del på dette. Jeg syns dette er morsommere enn å lage et nytt game og løpe til et sted hvor det er 50% sjanse for at en kiste har spawnet der. Takk for tipset. Har selv nettopp startet Hell, men skal huske dette da jeg selv synes det er kulere å slakte for fote enn å loke rundt etter kister.. Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 (endret) La nettopp ut denne videoen - Akt 4 Inferno, første boss farming. Endret 27. mai 2012 av DeeTee Lenke til kommentar
Licht Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Dette er planen min når eg treff 48 (siden det er då Comet-runa vert låst opp). Er nesten 40 no. Innspel? Dei andre runene er i utgongspunktet ikkje så viktig, og eg vurderer fortløpande Diamond Skin i staden for Frost Nova. Men kjerna planen er synergi mellom Comet, Blizzard og Cold Blooded, med lightning og arcane for variasjon i skadetype (og fordi Arcane Orb er ein fin fire and forget-greie). Har forresten binda musetastar til alt bortsett fra Nova (spacebar) og Armor (1). Lenke til kommentar
porlaket Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 La nettopp ut denne videoen - Akt 4 Inferno, første boss farming. Kan du si statsa dine? Tror du jeg kunne gjort det der med: 32k hp 36k dps med Force Weapon Resists er ... crap... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå