surfacetension Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Jeg synes at det er ganske råttent at man i praksis ikke tar ut Oslo i streik. Mens de som avgjør hvem som tas ut i streik, ofte bor der. 'jeg vil ha høyere lønn, og du skal skaffe meg det!' Er ikke det kraftig sleipt? Lenke til kommentar
surfacetension Skrevet 25. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2012 Ingen tør å ha meninger om denne sannhet? Skal man fortsette å tie det i. hjel? Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Jeg regner med at det er streiken i stat og kommune du snakker om? Det er normalt å starte en streik litt i det små, for så å trappe opp etterhvert hvis partene ikke kommer til enighet, og å ta ut kommuneansatte i Oslo i streik vil bli såpass merkbart for såpass mange, at det er nok et "våpen" de sparer litt til. 1 Lenke til kommentar
surfacetension Skrevet 25. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2012 Jeg regner med at det er streiken i stat og kommune du snakker om? Det er normalt å starte en streik litt i det små, for så å trappe opp etterhvert hvis partene ikke kommer til enighet, og å ta ut kommuneansatte i Oslo i streik vil bli såpass merkbart for såpass mange, at det er nok et "våpen" de sparer litt til. 'det er normalt'... dennne streeiken er bare det siste eksemplet på det som er et prinsipp hver ggang. jeg synes at allle som beeordrer andreå streike, bør streike selv. bli upopulær, eller risiker det. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Hæ? Blir like upopulær hele gjengen. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Jeg regner med at det er streiken i stat og kommune du snakker om? Det er normalt å starte en streik litt i det små, for så å trappe opp etterhvert hvis partene ikke kommer til enighet, og å ta ut kommuneansatte i Oslo i streik vil bli såpass merkbart for såpass mange, at det er nok et "våpen" de sparer litt til. 'det er normalt'... dennne streeiken er bare det siste eksemplet på det som er et prinsipp hver ggang. jeg synes at allle som beeordrer andreå streike, bør streike selv. bli upopulær, eller risiker det. Tatt i betraktning at en fagorganisasjon fungerer som et demokrati, så er det teknisk sett medlemmen/de streikende som har valgt sitt forhandlingsutvalg og sin forbundsledelse, så det er de "som beordrer andre til å streike" som streiker... Lenke til kommentar
thelomen Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Det bor så mange sutrete folk med makt i Oslo, så tar de ut stor streik der i starten blir det tvungen forhandlinger med en gang, derfor venter man? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå