Gå til innhold

kjøp av gaming pc

Anbefalte innlegg

hei :) jeg skal kjøpe en helt ny datamaskin som skal klare å skjøre ALT av spill helt perfekt. den skal ver helt perfekt i alt. jeg har max 17 tusen jeg kan bruke. kan noen hjelpe meg å finne en fin pakke som takler alt? har ingen ting utstyr enda men trenger hjelp til gode tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du overklokke eller ikke?

- INTEL 3rd Generation Core i5-3570 eller i5 2500k om du skal overklokke.

- 8GB DDR3 1333MHz

- seagate barracuda 2 tb 7200RPM harddisk

- Standard DVD-brenner

- Noctua NH-D14 om du vil overklokke eller Cooler Master Hyper 212 Evo om du ikke trenger overklokking.

- Asus Radeon HD 7970 DirectCU II Top eller Gigabyte Radeon HD 7970 3GB OC Version om du vil ha ati eller Gigabyte GeForce GTX 680 OC 2 GB om du vil ha nvidia.

- Corsair TX 650W (grei nok for single skjermkort eller 850 watt i samme serie om du vil ha SLi/crossfire.

Hvor mange skjermer vil du ha? Ellers burde de fleste spill fungere bra nok.

At spill spiller perfekt kan det diskuteres spessiel på 120 hz skjermer er det få skjermkort som klarer f.eks crysis der maksimalt før man får optimal spill opplevelse.

Skal du ha nvidia vision 3d briller? Er nok nvidia valget her.

BenQ XL2420T er jo god spillskjerm.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Regner med du skal kjøpe ferdigbygd her?

Bare så det er klart: det er ikke mulig å få en maskin som har enorm ytelse uten et og annet problem med drivere eller annet rart. Dessuten vil flere kraftige skjermkort alltid bråke mer enn et svakere skjermkort. Om du går for vannkjøling (som du setter sammen selv) kan du oppnå stillhet og fortsatt ha massiv ytelse, men dette koster fort mange lapper.

Din post antyder at du ikke har store mengder erfaring med high-end maskiner, det jeg hadde kjøpt om jeg var deg hadde da blitt: http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10601

Og så byttet skjermkort til MSI GeForce GTX 670 2GB.

Da bør du ende opp med bra ytelse istand til å takle nesten alt av spill på 1920x1080 med 60 bilder i sekundet på maksimale innstillinger. For å få mer ytelse må man over på SLI/CFX og slike løsninger har problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...