sdf123 Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Lurer på å bytte til rammelån, slik at vi styrer lånet selv, jeg kan bare se positive sider med den, finnes det noen negative? For å si de positive jeg ser, vi kan ha alt av bufferpenger stående på den kontoen(det vil gjøre at renta på lånet blir lavere), slik a tvi slipper mange småkontoer med dårlig sparerenter. Skulle vi trenger et lite lån, så fikser vi det selv og slipper tinglysning og andre avgifter. Når man får feks feriepenger/skattepenger så setter man dem på lånskontoen og renten går ned helt til man begynner å bruke av feriepengene. Jeg skjønner at for ustrukturerte så kan det være veldig farlig med rammelån. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Nei, den eneste negative siden (som jeg vet om..) er den du selv har påpekt; du har ingen fastsatt nedbetalingsplan som må følges, du trenger ikke engang betale rentene (de trekkes jo fra selve lånekontoen, så lenge du er innenfor kredittrammen der), langt mindre noe til avdrag. For den ustrukturerte er det dermed veldig lett å bruke opp pengene på "tant og fjas" som du selv har innsett... Lenke til kommentar
what_no2000 Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Renten på boligkredittlån kan i noen banker være høyere enn på et tilsvarende vanlig boliglån. Lenke til kommentar
KS Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Og i andre banker kan den være lavere. Lurt å sjekke betingelser. Jeg ville ha lagt opp til at renter ble trukket av lønnskontoen. Ellers akkumulerer renter seg fort. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå