Gå til innhold

Vi er alle horer!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hun blir ikke deprimert av å selge smør, hun blir deprimert av at vennene hennes har bedre jobber og av at hun vet at hun KUNNE hatt en bedre jobb

(selv om hun eventuelt ikke hadde kunnet det fordi hun var så skolelei at hun ville tatt livet sitt på universitetet eller høyskolen før hun fikk lov til å begynne å HØRE om å få lov til å LESE i fagbøkene hun interesserer seg for fordi skolesystemet er så lite fokusert at det DREPER mane som vet eksakt hva de vil men som må gjennom mange år med tull for å komme dit -- og dermed reddet livet sitt ved å slutte på skolen og begynne på rimi hvor hun mistrives fordi hun er for intelligent for oppgavene og umotivert til å oppnå noe fordi det ikke er dette hun vil.).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen mennesker klarer å leve i åpne forhold. Det bør være helt opp til hver enkelt par hvordan de gjør ting.

Nå blir analogien veldig drøy på min side her, men:

Mange soldater klarer å drepe uten å ta skade.

Andre blir traumatisert av utroskap og åpne forhold uansett hvor positive de var til det i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Bra du er klar over at den var drøy, menne hva har det å si?

Ja, noen takler kanskje ikke åpne forhold, men andre gjør det. Jeg mener ikke det er riktig å nekte folk muligheten til å finne ut dette på egen hånd. Det er en risiko de selv må ta. Jeg har ikke tenkt å late som om jeg vet hva som funker for andre par. Har du?

Faktisk har jeg lettere for å tro at folk blir nedbrutt av å være prostituert mer på grunn av samfunnets holdning til horer, enn det rent mekaniske ved jobben deres.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar
(selv om hun eventuelt ikke hadde kunnet det fordi hun var så skolelei at hun ville tatt livet sitt på universitetet eller høyskolen før hun fikk lov til å begynne å HØRE om å få lov til å LESE i fagbøkene hun interesserer seg for fordi skolesystemet er så lite fokusert at det DREPER mane som vet eksakt hva de vil men som må gjennom mange år med tull for å komme dit -- og dermed reddet livet sitt ved å slutte på skolen og begynne på rimi hvor hun mistrives fordi hun er for intelligent for oppgavene og umotivert til å oppnå noe fordi det ikke er dette hun vil

Hva har du drukket?

Lenke til kommentar

Hun blir ikke deprimert av å selge smør, hun blir deprimert av at vennene hennes har bedre jobber og av at hun vet at hun KUNNE hatt en bedre jobb

(selv om hun eventuelt ikke hadde kunnet det fordi hun var så skolelei at hun ville tatt livet sitt på universitetet eller høyskolen før hun fikk lov til å begynne å HØRE om å få lov til å LESE i fagbøkene hun interesserer seg for fordi skolesystemet er så lite fokusert at det DREPER mane som vet eksakt hva de vil men som må gjennom mange år med tull for å komme dit -- og dermed reddet livet sitt ved å slutte på skolen og begynne på rimi hvor hun mistrives fordi hun er for intelligent for oppgavene og umotivert til å oppnå noe fordi det ikke er dette hun vil.).

Dette er helt korrekt. Norge i et nøtteskall.

Lenke til kommentar

Det er beviselig at man blir deprimert av å stå i butikk. Ikke fordi det er en påminnelse om alt du går glipp av og alt du egentlig heller ville ha utført, men ikke får til, fordi du er stuck akkurat der, men fordi det er en jobb som driver en stakkars hore til vanvidd.

VIL du bli gynekolog, så blir du faen gynekolog! Er du stuck i en kasse, så er det fordi du enten ikke har tiltak nok til å bane deg vei der du egentlig ønsker å gå, eller simpelthen fordi du bare ikke har kompetanse nok til å utføre noe mer avansert. Det er mange som ikke oppnår høyere kompetanse enn hva som kan kvalifisere til en butikkjobb, og da får du som hore bare deale med det, om ikke går du jo bare til nav og blir forsørget der.

Det finnes en løsning for alle, og de som blir værende bak kassen til de er rundet 30, de burde jo etterhvert ha guts nok til å kontakte attføringen og dra seg til et kurs som kan gi de en mer meningsfull arbeidstilværelse. Det er aldri for sent å utdanne seg!

Lenke til kommentar
Faktisk har jeg lettere for å tro at folk blir nedbrutt av å være prostituert mer på grunn av samfunnets holdning til horer, enn det rent mekaniske ved jobben deres.

I likhet med alle andre jobber tror jeg dette kommer helt an på innstillingen til hva man gjør. Jeg kjente f.eks. en jente med en lignende utdannelse og jobb som min egen men som synes det ble forferdelig kjedelig i lengden og heller ikke spesielt godt betalt. Hun prøvde seg som prostituert og synes det var langt mer spennende samtidig som hun fikk råd til å shoppe og reise så mye hun ville uten å tenke på penger - det ligger absolutt en frihet og en livskvalitet i det.

Lenke til kommentar

I likhet med alle andre jobber tror jeg dette kommer helt an på innstillingen til hva man gjør. Jeg kjente f.eks. en jente med en lignende utdannelse og jobb som min egen men som synes det ble forferdelig kjedelig i lengden og heller ikke spesielt godt betalt. Hun prøvde seg som prostituert og synes det var langt mer spennende samtidig som hun fikk råd til å shoppe og reise så mye hun ville uten å tenke på penger - det ligger absolutt en frihet og en livskvalitet i det.

Det er jo i og for seg greit, bortsett fra at a tar pikk for penger?

Lenke til kommentar

Hva er problemet med det? Jeg ser ingen grunn til at sex skal forstås annerledes enn andre tjenester man kan selge.

Hun behøver ikke stå tidlig opp, forholde seg til arbeidstid eller en sjef, og hun kan jobbe noen få timer i uka og tjene like mye som hun ville gjort på en 40-timers uke på kontoret.

Lenke til kommentar

Det er beviselig at man blir deprimert av å stå i butikk. Ikke fordi det er en påminnelse om alt du går glipp av og alt du egentlig heller ville ha utført, men ikke får til, fordi du er stuck akkurat der, men fordi det er en jobb som driver en stakkars hore til vanvidd.

VIL du bli gynekolog, så blir du faen gynekolog! Er du stuck i en kasse, så er det fordi du enten ikke har tiltak nok til å bane deg vei der du egentlig ønsker å gå, eller simpelthen fordi du bare ikke har kompetanse nok til å utføre noe mer avansert. Det er mange som ikke oppnår høyere kompetanse enn hva som kan kvalifisere til en butikkjobb, og da får du som hore bare deale med det, om ikke går du jo bare til nav og blir forsørget der.

Det finnes en løsning for alle, og de som blir værende bak kassen til de er rundet 30, de burde jo etterhvert ha guts nok til å kontakte attføringen og dra seg til et kurs som kan gi de en mer meningsfull arbeidstilværelse. Det er aldri for sent å utdanne seg!

Det er ikke så enkelt.

Jeg har egentlig aldri forstått hvorfor man skal stille så høye krav til at ALLE skal ha en viss andel "allmennkunnskap" fra skolen. Dette åpner bare for at flere idioter skal ha et ord med i laget, flere idioter skal holde i gang byråkratikverna, og flere potensielle genier degraderes til for eksempel en kassajobb på Rimi fordi de sugde balle i gym, musikk, heimkunnskap, kunst og håndtverk og engelsk.

Man blir deprimert av å stå i butikk fordi man lever i et samfunn med showoff-kultur og pengehorer som er villig til å gjøre alt for å få mer å forbruke. Når man ikke har nok lønn til å kjøpe fete biler og gå med dyre klær, blir man nedbrutt. Samtidig tror jeg dette er en typisk "gresset er alltid grønnere på den andre siden"-tematikk, der rike mennesker ikke nødvendigvis har det bedre. Men det er vanskelig å forklare en 35 år gammel kassadame som møter så mange rike, ekle, kyniske psykopater på arbeidet sitt hver dag.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Hun prøvde seg som prostituert og synes det var langt mer spennende samtidig som hun fikk råd til å shoppe og reise så mye hun ville uten å tenke på penger - det ligger absolutt en frihet og en livskvalitet i det.

Prostituert i overført betydning - eller mener du en klassisk tradisjonell hore, nå?

Lenke til kommentar

Argumentene til mange her om at salg av kroppen sin er likestilt med annen salg av tjenester, uteater et viktig aspekt: det at salg av vaginaen sin sannsynligvis oppleves som litt eklere enn å selge kroppen til for eksempel kassa på Rimi. Det er vel også dette motstandere av prostitusjon tar utgangspunkt i? De tenker at prostitusjon er skadelig for den prostituerte.

Hvor store psykiske skader prostitusjon fører med seg vet jeg ikke- forskningen jeg har funnet preges av at den er produsert av de moralske formynderne som vil forby prostitusjon. Derfor viser den store funn av for eksempel posttraumatisk stress. Hvis det dog er sant at prositusjon i de fleste tilfeller er skadelig for den prostituerte, anser jeg det som høyst umoralsk å kjøpe sex, siden du mest sannsynlig påfører den andre skade. Hvorvidt det skal være ulovlig å kjøpe eller ikke er komplisert, og salg bør selvfølgelig være lov siden det må være opp til eget individ hva hun/han gjør med egen kropp. Sliter egentlig litt med hva jeg mener rundt lovgivningen rundt kjøp, men vet selv at jeg aldri ville kjøpt sex fordi det er vanskelig å vite hvordan dette påvirker selgeren.

Lenke til kommentar

Det er forståelig at mange synes det er eklere å selge vaginaen sin enn det er å selge hendene og føttene sine, derfor er det bra at vi (i alle fall nordmenn) kan velge å la være å prostituere oss, og heller ta et annet yrke. De som derimot ikke synes det er for ekkelt å selge vaginaen sin, derimot, burde få selge den akkurat så mye de ønsker.

Man kan jo også si at mange sikkert synes det er eklere å være striptease enn det er å være klesmodell, men likevel så er det lovlig å være striptease. Her er det også slik at folk står fritt til å velge om de ønsker å strippe eller ikke.

Angående det at det er umoralsk å kjøpe sex dersom prostitusjon er skadelig for en viss andel av prostituerte er jeg heller ikke helt sikker på om holder vann. Vi benytter oss jo allerede av mange tjenester og produkter hvor det forekommer arbeidsulykker og slitasjeskader. Er det bedre å kjøpe en tjeneste som påfører fysisk skade enn å kjøpe en tjeneste som påfører psykisk skade? I så fall, hvorfor?

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Har jeg rett i mine antagelser om at de fleste thaimassasje-institutter i Norge er kamuflerte bordell?

Faktisk har jeg funnet ut at samtlige arbeidsinstitusjoner i verden er kamuflerte bordell.

Må bare gi creds for gode argumenter pesudopod, og si at jeg kommer ikke på noen solide motargumenter! Kan bare takke for argumenter som hjalp til god refleksjon!

Er du ironisk nå?

Lenke til kommentar

Må bare gi creds for gode argumenter pesudopod, og si at jeg kommer ikke på noen solide motargumenter! Kan bare takke for argumenter som hjalp til god refleksjon!

Er du ironisk nå?

Hehe, nei faktisk ikke! Er det ikke bra hvis en kan innrømme for seg selv at en tar feil og gi cred til den som har rett? ;) Slet lenge med et motsvar, men alle argumenter falt i fisk i eget hode, siden jeg så hvor de ville lede hen. Synes det er mer modent å da faktisk gi creds til motstander istedet for å ignorere samtalen eller å komme med useriøse motargumenter. Irriterer meg veldig over de som gjør det fordi de er redde for at egoet skal få seg en trøkk eller whatever. Men mistenker fortsatt at jeg kanskje har falt litt for en type retorikk som er vanskelig å motargumentere, så må innrømme at jeg ikke klarer helt å forkaste følelsen av at jeg har rett til tross for at jeg ikke kan argumentere for det :tease:

For meg føles det litt for enkelt å alltid argumentere med at en person må få gjøre som den selv vil, siden dette betinger en frivillighet jeg ser på som ikke-eksisterende i veldig mange tilfeller grunnet ulikhet i økonomi og personlige ressurser. Virker som det er mange her på diskusjon.no som har et slikt liberalistisk utgangspunkt, så kanskje jeg skal starte en egen tråd der vi diskuterer det, med mindre det finnes noen tidligere tråder som tar opp temaet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...