*F* Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Likte innlegget ditt helt til den siste setningen. Du skal ikke se ned på de av samfunnets borgere som ikke er i fysisk eller psykisk stand til å utøve horeri, verken på tradisjonellt eller moderne plan. Mener du virkelig at alle som av virkeligere årsaker går til NAV fremfor å selge sine tjenester de ikke kan yte (enten i begrenset eller varig tidsrom) er avskum? Det blei sagt på en litt tounge-in-cheek-måte. Nei, jeg mener ikke at folk som faktisk har behov for stønad (fordi de rett og slett ikke kan jobbe) skal ha noen grunn til dårlig samvittghet. Men da skal en virkelig ikke kunne jobbe heller. Når en går på NAV fordi en ikke får akkurat den jobben en ønsker seg eller har utdannet seg til og sier nei til andre jobber fordi det er "under ens verdighet", da syns jeg faktisk at det å deale dop eller selge sex er langt mer verdig. Da synes jeg faktisk alle oss andre er mer avskum, som faktisk går med på å selge oss selv for et livsopphold! Vi har jo overlevd i mange århundrer som ikke-horer. Det syns jeg overhodet ikke. Vi som selger oss selv tjener til livets opphold, mens de som urettmessig mottar trygd er tjuvradder. Og tjuvradder er siste sort. I dyreriket kalles de gjerne "parasitter". Nå er det kanskje litt utenfor topic, men de fleste på NAV (på arbeidsledighetstrygd) er der ikke fordi dem ikke får den perfekte jobben, men fordi det er vanskelig å få seg jobb.Det er lett å argumentere i mot at det er vanskelig å få jobb, men nå er det slik at noen er veldig gode til å gi et godt intrykk, mens andre ikke er det, selv jobben i kassa på kiwi er det mange sloss om. Det dykk som meinar prostitusjon er greit gløymer er at slike ting fører til at folk ser på andre som objekt for nytelse. På samme linje som at en vanlig arbeider er et objekt for andres behov og nytelser, som f eks den tilfredsheten en baker gir sine brukere ved å produsere sitt produkt (med sin egen generelle arbeidskraft). Jeg ser på bakeren som en personlig lykkebringer, jeg kan be ham bake kaken jeg vil ha for min egen lykkefølelse, og han gjør det mot cash. Han er objekt som lager kakene jeg ber om, slik tradisjonelle horer er et objekt for den samme nytelsen bare på et seksuelt plan... Eg trur du snart burde skjønne poenget, eg har skreve detta før. Forskjellen mellom ein baker og ei prostituert er at ho er objektet som blir brukt. Det er som om bakeren skulle sjølv vere brødet, eller at musikeren sjølv er nytelsen og ikkje musikken han skaper. Mann skulle nesten tru at det er sjølvsagt, men tydligvis er ikkje det det. Ved å utføre ei teneste for andre blir ikkje du objektet folk søker etter, her er ho produktet.. Eg likar musikken ein personen skaper, og brødet til bakeren, reisa til norway-bussekspress, maten på rema 1000 osv, men her er det produkt som blir solgt, ikkje personar. Ovanfor her var det ein person som snakka om underholdning (idrett), og at personane var eit objekt for nytelse. Men her er det vel heller å sjå på personar gjer noko, og ikkje i seg sjølv bruke personen. Her er det også personar som gjer detta for eigen ære, men prostituerte er veldig ofte tvungne. Ikkje minst blir dei vanæra i staden for å få ære. La oss si at dem er objekter, gjør det egentlig noe så leng det er frivillig?Og for å ta et litt nærmere yrke, er det egentlig noe forskjell på en massør som berører kroppen din eller ei prostituert som berører kroppen din? Når det gjelder at mange er tvunget til prostitusjon er det en annen sak. Å tvinge noen til å utføre en handling er i Norge ulovlig, dette er forbudt forruten alle lover som omhandler prostitusjon. Det blir som å argumentere mot at det ikke bør være lov å lage iPod-er fordi mange kinesere blir tvundeg til å lage iPod-er.. Endret 25. mai 2012 av Dj_Evelen 2 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 For meg er det en forskjell på det jeg ønsker å forby, og det jeg ikke liker! Har eg nevnt å ulovliggjere noko? Eg seie berre at eg misslikar det. Ja, det kan du jo selvsagt få lov til å misslike. Men med tanke på innlegg 10 (link) så er det innlysende at ønsker å forby det også... Men det siste var egentlig ikke en kommentar til deg, det er bare at slagord.... (ofte brukt i Venstre) Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 - En idrettsutøver er et objekt for å tilfredsstille folks trang til å se gode idrettsprestasjoner. - En massør er et objekt for nytelse. - En modell er et objekt for skjønnhet. - En bilmekaniker er et objekt for å reparere bilen din. - osv. Alle er objekter som følge av jobben sin. Desse tilbyr alle eit produkt, men dei er ikkje produktet i seg sjølv. Hva er problemet med halliker så lenge de ikke er voldelige? Managere til idrettsutøvere eller artister er jo det samme som en prostituerts hallik . Så er du også mot at det er lovlig å være manager? Eg har ikkje prata om hallikar. Det er masser av folk som har yrker som sees på nedverdigende av mange. Og det er også masser av folk som ikke liker jobben sin, men bare gjør det for å tjene penger. Og det finnes ingen andre yrker med en så god timepris som prostitusjon som ikke krever noen form for utdanning og som ikke betaler skatt en gang. Poenget mitt er at eg ikkje ønsker at vesener med sjel, skal bli behandla som ting. Om du ønsker det, får det være opp til deg, men eg meinar i vertfall at dette er feil. Eg gidder ikkje å sjå videoen din. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Det syntes ikke jeg. Jeg syntes begge deler er like greit. Både suge kuk, og gå på NAV...Eller en kombinasjon.... Tjener jo mer på begge deler... Forskjellen er at den som suger kuk og dealer dop selger en tjeneste eller en vare og har dermed rett på de pengene. Den som urettvis går på NAV stjeler andres hardt opptjente penger. Ikke at jeg er kristen, men jeg ser på tyveri som en stor synd. Ok. Du er av den oppfatning ja... At du mener at jeg stjeler andres hardt oppsparte penger, fordi jeg får arbeidsledighetstrygd, jeg tror det sier litt mer om deg enn om meg.... Og hva slags verdisyn du har i motsetning til mitt. Jeg vil heller få penger fra nav som folk FLEST skatter frivillig for at vi skal ha disse godene i samfunnet, enn å gjøre ulovlige ting å ødelegge menneskers liv med dop.. Forøvrig er jeg for å legalisere all narkotika. Men saken endrer seg ikke av den grunnen... Folk flest ønsker desverre, eller de ønsket seg for noen år siden.... En sosialistisk regjering. Jeg ønsker en liberal høyreorientert regjering! Redigerte bort noe jeg angret på Endret 25. mai 2012 av turbonello Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 For meg er det en forskjell på det jeg ønsker å forby, og det jeg ikke liker! Har eg nevnt å ulovliggjere noko? Eg seie berre at eg misslikar det. Ja, det kan du jo selvsagt få lov til å misslike. Men med tanke på innlegg 10 (link) så er det innlysende at ønsker å forby det også... Men det siste var egentlig ikke en kommentar til deg, det er bare at slagord.... (ofte brukt i Venstre) Kor ser du dei orda? Eg ser ingen plassar der eg skriv det. Viss ikkje det er ein kommentar til meg, så ikkje svar på mitt innlegg da. Lenke til kommentar
Pjoltergeist Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Nå er det kanskje litt utenfor topic, men de fleste på NAV (på arbeidsledighetstrygd) er der ikke fordi dem ikke får den perfekte jobben, men fordi det er vanskelig å få seg jobb. Akkurat hvordan statistikken ser ut vet jeg ikke, men jeg har fått med meg at "NAVing" er et samfunnsproblem. Og det stemmer også ganske bra med mine egne erfaringer. Jeg kjenner 4 stykker som går på arbeidsledighetstrygd hos NAV. Hun ene er et ærlig menneske som gjenyter med dugnadsarbeid for NAV. De tre andre venter på jobber innen IT og takker nei til alle andre jobber. Ja, det er mulig det er off-topic. Men jeg mener det er relevant i og med at vi bl.a. diskuterer folks holdninger til prostituerte og min mening er at det ikke finnes noen grunn til å se ned på et ærlig arbeide, samme hva det er for noe. Sammenligningen med NAV'ere er derfor relevant for min del. Det er lett å argumentere i mot at det er vanskelig å få jobb, men nå er det slik at noen er veldig gode til å gi et godt intrykk, mens andre ikke er det, selv jobben i kassa på kiwi er det mange sloss om. Helt ærlig mener jeg at det ikke finnes noen god grunn til å være noenlunde ung, frisk og uten arbeid i Norge, spesielt dersom du er mann. F.eks. skriker norsk helsevern etter mannlige pleiere innenfor psykiatri og andre instanser med utagerende brukere. Der får en jobb uten noen som helst kvalifikasjoner kun på bakgrunn av at du er en mann i din beste alder. Til nød kan jeg gå med på at en 25 år gammel arbeidsledig kar er arbeidsledig fordi han er for treig til å være klar over hvilke muligheter han faktisk har på jobbmarkedet. Og det å være treig er tross alt mange hakk bedre enn å være en kalkulerende tyv. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) - En idrettsutøver er et objekt for å tilfredsstille folks trang til å se gode idrettsprestasjoner. - En massør er et objekt for nytelse. - En modell er et objekt for skjønnhet. - En bilmekaniker er et objekt for å reparere bilen din. - osv. Alle er objekter som følge av jobben sin. Desse tilbyr alle eit produkt, men dei er ikkje produktet i seg sjølv. Hva er problemet med halliker så lenge de ikke er voldelige? Managere til idrettsutøvere eller artister er jo det samme som en prostituerts hallik . Så er du også mot at det er lovlig å være manager? Eg har ikkje prata om hallikar. Det er masser av folk som har yrker som sees på nedverdigende av mange. Og det er også masser av folk som ikke liker jobben sin, men bare gjør det for å tjene penger. Og det finnes ingen andre yrker med en så god timepris som prostitusjon som ikke krever noen form for utdanning og som ikke betaler skatt en gang. Poenget mitt er at eg ikkje ønsker at vesener med sjel, skal bli behandla som ting. Om du ønsker det, får det være opp til deg, men eg meinar i vertfall at dette er feil. Eg gidder ikkje å sjå videoen din. 1. Nei ingen av dem selger et produkt. Alle tilbyr en tjeneste akkurat som en prostituert. De bruker alle kroppen sin for å gi andre folk det de vil ha i bytte mot penger. 2. Se hvem jeg siterte. Det er vel ikke for mye forlangt at du faktisk leser hva du svarer på? 3. Så du tenker over hvordan livet til personen i kassa på rema er hver gang du handler og finner frem til personen bak den i kassa gjennom dype samtaler mens køen bygger seg opp bak deg? Eller for å istedenfor ta en kroppslig tjeneste hva med frisøren? Er det personen bak frisøren du er interessert i eller er det å få håret klippet? Endret 25. mai 2012 av flesvik Lenke til kommentar
snowduude Skrevet 25. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2012 Det er lett å argumentere i mot at det er vanskelig å få jobb, men nå er det slik at noen er veldig gode til å gi et godt intrykk, mens andre ikke er det, selv jobben i kassa på kiwi er det mange sloss om. Jeg kjenner en dude som konsekvent unnlater å ta seg jobb, da han ikke tar hva som helst, og mens dette vedvarer suller han hos NAV. Han fikk en liten smakebit som horepraktikant hos MEKK, der han selv mente han var meget passende, da han var en god selger, ifølge seg selv... Til en viss grad var han også det; det var aldri mangel på innlevelse når han fortalte sine kunder om de forskjellige produktene han tilbød. Drillen, for eksempel, en Black and Decker, demonstrerte han som en kombinert drill og anal-dildo! "Dette kan du bruke i ræva når den ellers ikke er i bruk; 2 in 1, kaller jeg den." - så holdt han den påslått mot sin egen bakdel, utenpå buksen! Alt dette mens jeg betraktet ham på avstand... for å si det slik er jeg glad han ble sparket. Det er forskjell på gode salgsmanøver og direkte forkastelige salgsmanøver. Poenget er da at jeg vil påstå det er mer nedverdigende mot seg selv å bedrive sin praksis slik som dette, enn å bedrive den avkledd i en seng som klassisk hore. 2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) 1. Nei ingen av dem selger et produkt. Alle tilbyr en tjeneste akkurat som en prostituert. De bruker alle kroppen sin for å gi andre folk det de vil ha i bytte mot penger. 2. Se hvem jeg siterte. Det er vel ikke for mye forlangt at du faktisk leser hva du svarer på? 3. Så du tenker over hvordan livet til personen i kassa på rema er hver gang du handler og finner frem til personen bak den i kassa gjennom dype samtaler mens køen bygger seg opp bak deg? Eller for å istedenfor ta en kroppslig tjeneste hva med frisøren? Er det personen bak frisøren du er interessert i eller er det å få håret klippet? Vel, slik er det når du må svare på over ti kommentarar. Men likvel tilbyr ingen av dei seg sjølv, som objekt som du på mange måtar kan "konsumere". Dette var det eg mente. Kvifor skal eg tenke over livet til den tilsette på rema 1000? Trenger eg å vite noko om folk for å ikkje ville dei noko slikt? Endret 25. mai 2012 av medlem-141789 Lenke til kommentar
snowduude Skrevet 25. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2012 Desse tilbyr alle eit produkt, men dei er ikkje produktet i seg sjølv. Jo, de former produktet med sin egen arbeidskraft, ergo er det seg selv de byr på. Lenke til kommentar
Pjoltergeist Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Ok. Du er av den oppfatning ja... At du mener at jeg stjeler andres hardt oppsparte penger, fordi jeg får arbeidsledighetstrygd, jeg tror det sier litt mer om deg enn om meg.... Og hva slags verdisyn du har i motsetning til mitt. Jeg vil heller få penger fra nav som folk FLEST skatter frivillig for at vi skal ha disse godene i samfunnet, enn å gjøre ulovlige ting å ødelegge menneskers liv med dop.. Forøvrig er jeg for å legalisere all narkotika. Men saken endrer seg ikke av den grunnen... Folk flest ønsker desverre, eller de ønsket seg for noen år siden.... En sosialistisk regjering. Jeg ønsker en liberal høyreorientert regjering! Jeg ser du er en som prøver å være tøff her inne... Et dypt sukk fra meg... Jaja.. Vi må dessverre bite i det sure eple å akseptere at det finnes skrullinger som deg som har disse synene... Hehe... Det er egentlig ikke et så surt eple, da... For folk flest ser jo hvem som har tullete, og ofte helt idiotiske meninger, når alt kommer til alt... Så for meg så er det greit at du kommer med slike tåpelige påstander og vrangforestillinger... Folk ser det, og troll sprekker i lyset (offentligheten) Tror nok du misforstår meg ganske kraftig her. Legg merke til at jeg poengterte "urettmessig" i innlegget du siterte. Å gå på NAV fordi det er noe galt med deg eller fordi du er mellom to jobber er helt ok, bare så det er klart. Men å gjøre karriere som NAV-klient er ikke greit, ikke i det hele tatt. Og poenget mitt er at i et land hvor frivillig NAVing faktisk er et samfunnsproblem, så fremstår det som ikke så rent lite absurd at folk da skal se ned på prostituerte som faktisk yter en tjeneste de får betalt for. Jeg syns rett og slett at det er skammelig. P.S. Jeg ønsker meg også en liberal høyreorientert regjering. Og da mener jeg ikke FRP (som verken er liberale eller høyreorienterte), men DLF Endret 25. mai 2012 av Pjoltergeist 1 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) 1. Nei ingen av dem selger et produkt. Alle tilbyr en tjeneste akkurat som en prostituert. De bruker alle kroppen sin for å gi andre folk det de vil ha i bytte mot penger. 2. Se hvem jeg siterte. Det er vel ikke for mye forlangt at du faktisk leser hva du svarer på? 3. Så du tenker over hvordan livet til personen i kassa på rema er hver gang du handler og finner frem til personen bak den i kassa gjennom dype samtaler mens køen bygger seg opp bak deg? Eller for å istedenfor ta en kroppslig tjeneste hva med frisøren? Er det personen bak frisøren du er interessert i eller er det å få håret klippet? Vel, slik er det når du må svare på over ti kommentarar. Men likvel tilbyr ingen av dei seg sjølv, som objekt som du på mange måtar kan "konsumere". Dette var det eg mente. Kvifor skal eg tenke over livet til den tilsette på rema 1000? Trenger eg å vite noko om folk for å ikkje ville dei noko slikt? Jo det er akkurat det de gjør. Det var jo du som kom med påstanden om at man ikke skulle se på en person som et objekt. La meg oppfriske hukommelsen din noen få minutter: Poenget mitt er at eg ikkje ønsker at vesener med sjel, skal bli behandla som ting. Om du ønsker det, får det være opp til deg, men eg meinar i vertfall at dette er feil. Eg gidder ikkje å sjå videoen di Det var dette jeg siterte. Så kansje det er på tide å begynne å lese det du svarer på? Og hvorfor vil du ikke se klippet mitt. Det er veldig relevant og varer ikke noe lenge. Endret 25. mai 2012 av flesvik Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Det dykk som meinar prostitusjon er greit gløymer er at slike ting fører til at folk ser på andre som objekt for nytelse. På samme linje som at en vanlig arbeider er et objekt for andres behov og nytelser, som f eks den tilfredsheten en baker gir sine brukere ved å produsere sitt produkt (med sin egen generelle arbeidskraft). Jeg ser på bakeren som en personlig lykkebringer, jeg kan be ham bake kaken jeg vil ha for min egen lykkefølelse, og han gjør det mot cash. Han er objekt som lager kakene jeg ber om, slik tradisjonelle horer er et objekt for den samme nytelsen bare på et seksuelt plan... Eg trur du snart burde skjønne poenget, eg har skreve detta før. Forskjellen mellom ein baker og ei prostituert er at ho er objektet som blir brukt. Det er som om bakeren skulle sjølv vere brødet, eller at musikeren sjølv er nytelsen og ikkje musikken han skaper. Mann skulle nesten tru at det er sjølvsagt, men tydligvis er ikkje det det. Ved å utføre ei teneste for andre blir ikkje du objektet folk søker etter, her er ho produktet.. Eg likar musikken ein personen skaper, og brødet til bakeren, reisa til norway-bussekspress, maten på rema 1000 osv, men her er det produkt som blir solgt, ikkje personar. Ovanfor her var det ein person som snakka om underholdning (idrett), og at personane var eit objekt for nytelse. Men her er det vel heller å sjå på personar gjer noko, og ikkje i seg sjølv bruke personen. Her er det også personar som gjer detta for eigen ære, men prostituerte er veldig ofte tvungne. Ikkje minst blir dei vanæra i staden for å få ære. Jeg var på SPA når jeg var i kreta. Disse kvinne brukte sine hender, som da er en del av kroppen, vil jeg nå tro, til å gi meg nytelse både på mage, rygg, bein og så videre.... Er dette galt? Eller ikke? Tipper at du ikke mener dette er galt, men da spør jeg deg, .... Stopper alt dette når det kommer til sex? Og i så fall hvorfor? Sex er jo noe godt, og når det er frivillig fra begge parter, hva er problemet DITT med det??? Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 For meg er det en forskjell på det jeg ønsker å forby, og det jeg ikke liker! Har eg nevnt å ulovliggjere noko? Eg seie berre at eg misslikar det. Ja, det kan du jo selvsagt få lov til å misslike. Men med tanke på innlegg 10 (link) så er det innlysende at ønsker å forby det også... Men det siste var egentlig ikke en kommentar til deg, det er bare at slagord.... (ofte brukt i Venstre) Kor ser du dei orda? Du mener det er greit at man legaliserer prostitusjon? Selv om du missliker det? Hvorfor er det da galt av oss å mene det vi mener her inne? Du begynte jo innlegget ditt med å si følgende: "Utrulig hva slags meninger dere har her inne" .... Du mener jo tydelig vis det samme som oss selv, at det burde være lovelig, selv om du missliker det.... Eller hadde jeg rett likevel at du er en av dem som ønsker å fremdeles forby prostitusjon? Dette kommer du deg ikke unna vet du, selv om du tar årene fatt og begynner å ro deg unna. Jeg har ikke en robåt skjønner du, jeg har fått låne røkkes lille raske båt, så du har ikke noen sjanse.. Ikke noe vits i å prøve deg engang Eg ser ingen plassar der eg skriv det. Vel, det blir jeg vel vari ganske straks håper jeg... Viss ikkje det er ein kommentar til meg, så ikkje svar på mitt innlegg da. Jo, jeg sier bare det jeg mener. Til slutt skrev jeg bare at min mening var at det er forskjell på hva jeg ønsker og forby og det jeg ikke selv liker, som en kommentar på det jeg skrev øverst..... Det er denne kommentaren som forklarer hvorfor jeg faktisk mener det jeg mener! Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Jeg var på SPA når jeg var i kreta. Disse kvinne brukte sine hender, som da er en del av kroppen, vil jeg nå tro, til å gi meg nytelse både på mage, rygg, bein og så videre.... Er dette galt? Eller ikke? Tipper at du ikke mener dette er galt, men da spør jeg deg, .... Stopper alt dette når det kommer til sex? Og i så fall hvorfor? Sex er jo noe godt, og når det er frivillig fra begge parter, hva er problemet DITT med det??? Det er nedverdigende. Det kunne like gjerne blitt gjort av en maskin, istedet for at individer med unike ideer og tanker skal måtte kaste bort sitt liv på kort nytelse for deg. Ideen om at frie personer ville brukt sin frihet til å ha sex med totalt fremmede personer som arbeid eller gjøre annet nedverdigende arbeid kan ikke være basert på annet enn myter. Og nei, jeg ønsker ikke å forby noe. Endret 25. mai 2012 av A H P Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 - En idrettsutøver er et objekt for å tilfredsstille folks trang til å se gode idrettsprestasjoner. - En massør er et objekt for nytelse. - En modell er et objekt for skjønnhet. - En bilmekaniker er et objekt for å reparere bilen din. - osv. Alle er objekter som følge av jobben sin. Desse tilbyr alle eit produkt, men dei er ikkje produktet i seg sjølv. Jo... Faktisk er massørene er produktet i seg selv... Men du diskriminerer kanskje mellom ulike kropsdeler? Hender, er greit, men fitta, mannemusa, eller kuken er, noe høyhellig som det burde være ulovlig å tjene penger på i motsetning til hendene? Hvorfor er snurrebassen min for eksempel mer hellig enn hendene mine? Fordi jeg også kan bruke den til noe annet nyttig? som å produsere barn? :-P Lenke til kommentar
snowduude Skrevet 25. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2012 Det er nedverdigende. Det kunne like gjerne blitt gjort av en maskin, istedet for at individer med unike ideer og tanker skal måtte kaste bort sitt liv på kort nytelse for deg. (massasje) Hvor får du alt det her fra, egentlig? Jeg har en homovenn som helt frivillig har utdannet seg som massør! Han ELSKER yrket sitt. 1 Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Det er nedverdigende. Det kunne like gjerne blitt gjort av en maskin, istedet for at individer med unike ideer og tanker skal måtte kaste bort sitt liv på kort nytelse for deg. (massasje) Hvor får du alt det her fra, egentlig? Jeg har en homovenn som helt frivillig har utdannet seg som massør! Han ELSKER yrket sitt. Det er mulig, men da antar jeg også at han har gjort det uavhengig av lønn. Hvis han liker det er det flott for han. Likevel forandrer vel ikke det faktumet at det finnes forskjellige massasjemaskiner, stoler o.l, men om de gjør en like god jobb tviler jeg på. Det er også typisk feriesteder å ha mange slike tilbud, uten at jeg tror det er så mange flere der som ønsker å være massører eller jobbe i butikker enn her hjemme. Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 'A H P, her er jeg hundre prosent enig med snowduude, så jeg trenger nesten ikke kommentere det ytterligere. Men jeg velger å svare på min egen måte likevel. Jeg var på SPA når jeg var i kreta. Disse kvinne brukte sine hender, som da er en del av kroppen, vil jeg nå tro, til å gi meg nytelse både på mage, rygg, bein og så videre.... Er dette galt? Eller ikke? Tipper at du ikke mener dette er galt, men da spør jeg deg, .... Stopper alt dette når det kommer til sex? Og i så fall hvorfor? Sex er jo noe godt, og når det er frivillig fra begge parter, hva er problemet DITT med det??? Det er nedverdigende. Det kunne like gjerne blitt gjort av en maskin, istedet for at individer med unike ideer og tanker skal måtte kaste bort sitt liv på kort nytelse for deg. Mange massører ville sett på det som nedverdigende dersom man laget maskiner som gjorde samme jobben som dem, like behagelig etc. De ville mistet jobben sin. En jobb de frivillig har utdannet seg til, og som de følgelig ønsker å jobbe med, og som svært mange faktisk ELSKER å jobbe med.... Du er trangsynt også mener jeg... Det du ikke liker, det liker ikke andre heller, gir du et sterkt uttrykk for her! Sånn er det jo med dere sosialister.., er det ikke? Det dere ikke liker det vil dere altid prøve å forby siden dere tilsynelatende tror at dette er det beste for alle, og derfor må det være slik.... Jeg ønsker meg heller en liberal stat, som ikke ønsker å detaljkontrolere borgernes gjøren og laden så lenge det ikke skader eller går ut over andre... Massasje har aldri skadet noen, verken massør, eller den som blir massert... Ideen om at frie personer ville brukt sin frihet til å ha sex med totalt fremmede personer som arbeid eller gjøre annet nedverdigende arbeid kan ikke være basert på annet enn myter. Fordi du ikke kunne tenkt deg å gjort det frivillig, så er det slik for alle andre også.. Sånn er mentalliteten din.... Jeg mener den er riv ruskende gal.. Jeg mener at jeg er herre over min egen kropp. Jeg mener at det er jeg som bestemmer over den, og ikke arbeiderpartiet, SV, eller staten, og at jeg burde ha rett til å gjøre hva jeg selv ønsker å bruke den til. Enten det er å ta livet av meg selv. Eller det er å ha sex med eldre stygge kvinner å få godt betalt for det, eller det er å jobbe på et SPA.... Og nei, jeg ønsker ikke å forby noe. Nei vel... Men jeg er ganske sikker på at du er i mot legalisering av prostitusjon? Om så er, så går det for det samme.... Slik jeg ser det. Faktum er jo at det er ulovlig, og da er det jo enkelt å si at "man ikke ønsker å forby noe" ... For det er jo allerede forbudt!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå