Jarmo Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Presiserer at nynorsk er likestilt med bokmål her i huset, en post slettet som OT og brudd på retningslinjene. Mvh Admin Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Eg ser ikkje på personen som spiller musikk som eit objekt for nytelse, eg nyter musikken. Der er forskjellen. Og horekunden nyter sex'en. Jeg ser ikke forskjellen. Ser du ikkje forskjellen på å stikke noko inn og ut av ein person, som ofte er tvunge til det, og å høyre på musikken? Forstår du ikkje at ho blir nedverdriga? Gjort til noko som ikkje er meir verdt enn eit objekt? Viss du virkelig ikkje gjer det, synes eg synd i deg. Endret 25. mai 2012 av medlem-141789 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 mhm? Når eg pratar om noko godt, meinar eg ikkje noko som følest godt. Neivel, for noe som føles godt er somregel godt. Selvsagt har prostistusjon negative sider, men det har også bilkjøring (prepte personer, forrurensning), CocaCola (Fedme, etser på tenner...) og Snekring (Hørselskader, slagskader osv..). Lenke til kommentar
Pjoltergeist Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Forstår du ikkje at ho blir nedverdriga? Gjort til noko som ikkje er meir verdt enn eit objekt? Snakk for deg selv, mister. Jeg ser som sagt ikke på noe ærlig arbeid som nedverdrigende og har null behov for å se ned på prostituerte eller anse dem som objekter bare fordi de selger sex. Jeg vil påstå at dersom det du beskriver virkelig er et problem, så ligger det problemet hos de som innehar dette synet. Det er i bunn og grunn det samme argumentet en del mennesker bruker for å nekte homofile å adoptere: "Jeg skal lære opp mine unger til å mobbe dine unger, så derfor burde du ikke få adoptere". Endret 25. mai 2012 av Pjoltergeist Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Forstår du ikkje at ho blir nedverdriga? Gjort til noko som ikkje er meir verdt enn eit objekt? Snakk for deg selv, mister. Jeg ser som sagt ikke på noe ærlig arbeid som nedverdrigende, ei heller prostitusjon. Utenfor bensinstasjonen i sta så jeg en person med skilt hengende rundt halsen "TILBUD PÅ BOLLER". DET er vel heller det man kan kalle nedverdigende jobb, man er rett og slett bare et skilt, og det er det.. 1 Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Tøys. Det er mye man kan gjøre for å få yrket mer allment akseptert. For eksempel kan man slutte å bruke "hore" eller "prostituert" som nedsettende begreper. Det er mye som har eksistert i tusenvis av år, men som har blitt forandret i løpet av bare noen tiår. akkurat som vi kan slutte å kalle kiwi-medarbeidere for kiwi-medarbeidere? Hva skal vi ellers kalle de prostituerte? Les litt nøyere neste gang, kanskje. Jeg sier slutte å bruke ordene som nedsettende ord, ikke slutte å bruke de om de det faktisk gjelder for. Likens som at det blir ganske teit og usaklig å kalle noen du ikke liker for en "jævla svakstrømselektriker", så er det ikke usaklig å kalle en faktisk svakstrømselektriler for nettopp det. Endret 25. mai 2012 av Pseudopod Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Jeg er tydeligvis en hore. You jelly? Lenke til kommentar
Thrinduil Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Eg ser ikkje på personen som spiller musikk som eit objekt for nytelse, eg nyter musikken. Der er forskjellen. Og horekunden nyter sex'en. Jeg ser ikke forskjellen. Ser du ikkje forskjellen på å stikke noko inn og ut av ein person, som ofte er tvunge til det, og å høyre på musikken? Forstår du ikkje at ho blir nedverdriga? Gjort til noko som ikkje er meir verdt enn eit objekt? Viss du virkelig ikkje gjer det, synes eg synd i deg. Jeg føler meg nedverdiget fordi jeg allerede blir "eid" av Statens Lånekasse pga jeg måtte ha studielån. Det argumentet kan brukes om alt. Hadde prostitusjon, etter ditt synspunkt, hvert noe bedre om det hadde vært frivillig? Lenke til kommentar
Pjoltergeist Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Utenfor bensinstasjonen i sta så jeg en person med skilt hengende rundt halsen "TILBUD PÅ BOLLER". DET er vel heller det man kan kalle nedverdigende jobb, man er rett og slett bare et skilt, og det er det.. Ikke for å være så sinnsykt seriøs her, men jeg anser det ikke som nedverdrigende overhodet. I og med at jeg bor i et land (Norge) hvor nærmere 30% av befolkningen er på en eller annen form for trygd eller stønad, så har jeg massiv respekt for folk som er villige til å ta klassiske drittjobber slik at de kan tjene sine egne penger istedet for å være en økonomisk byrde på alle andre. Alt for mange mennesker her i landet som ikke er villige til å jobbe på lager, som levende skilt eller ta betalt for å suge kuk fordi det er "under deres verdighet". En har jo tross alt utdannet seg til statsviter, må vite... Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Tøys. Det er mye man kan gjøre for å få yrket mer allment akseptert. For eksempel kan man slutte å bruke "hore" eller "prostituert" som nedsettende begreper. Det er mye som har eksistert i tusenvis av år, men som har blitt forandret i løpet av bare noen tiår. akkurat som vi kan slutte å kalle kiwi-medarbeidere for kiwi-medarbeidere? Hva skal vi ellers kalle de prostituerte? Les litt nøyere neste gang, kanskje. Jeg sier slutte å bruke ordene som nedsettende ord, ikke slutte å bruke de om de det faktisk gjelder for. Likens som at det blir ganske teit og usaklig å kalle noen du ikke liker for en "jævla svakstrømselektriker", så er det ikke usaklig å kalle en faktisk svakstrømselektriler for nettopp det. prostituert er vel i seg selv et ord som ikke gir intrykk av at man mener noe negativt. Man kan dra paraleller til Neger-ordet. Neger er i utgangspungtet et greit ord, men har i senere tid blitt sett på som et stygt ord. Så slik er vel status: Neger=Hore (tolkes undertrykkende) Prostituert=Mørkhudet (saklig ikke-negativ betyrning) Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Utrulig kva meiningar folk har på dette forumet, enkelt meinar pedofili er greit, andre meinar at prostitusjon er greit. Det dykk som meinar prostitusjon er greit gløymer er at slike ting fører til at folk ser på andre som objekt for nytelse. Eg har hatt nok av samfunnets tendensar til å sjå på menneske kun som vandrande ting, og ikkje som menneske og sjelar som dei eigentleg er. Tenk deg om når du vil ha slike forandringar, eg kan love deg at det ikkje fører med seg noko godt. Folk er ein ende i seg sjølv, ikkje berre noko for å nå eit mål. - En idrettsutøver er et objekt for å tilfredsstille folks trang til å se gode idrettsprestasjoner. - En massør er et objekt for nytelse. - En modell er et objekt for skjønnhet. - En bilmekaniker er et objekt for å reparere bilen din. - osv. Alle er objekter som følge av jobben sin. Problemet har alltid vært halliker og "gratispassasjer" noe som politikere vil til livs, med det rette. Dog er virkemiddel noe vag og politisk feilrettet. Hva er vitsen med å tillate salg men ikke kjøp? Hva er problemet med halliker så lenge de ikke er voldelige? Managere til idrettsutøvere eller artister er jo det samme som en prostituerts hallik . Så er du også mot at det er lovlig å være manager? Ser du ikkje forskjellen på å stikke noko inn og ut av ein person, som ofte er tvunge til det, og å høyre på musikken? Forstår du ikkje at ho blir nedverdriga? Gjort til noko som ikkje er meir verdt enn eit objekt? Viss du virkelig ikkje gjer det, synes eg synd i deg. Det er masser av folk som har yrker som sees på nedverdigende av mange. Og det er også masser av folk som ikke liker jobben sin, men bare gjør det for å tjene penger. Og det finnes ingen andre yrker med en så god timepris som prostitusjon som ikke krever noen form for utdanning og som ikke betaler skatt en gang. Er hun her nedverdiget? Er hun tvunget til å gjøre det?: http://www.youtube.com/watch?v=7D7nOh57-I8 Se hele klippet. Endret 25. mai 2012 av flesvik 3 Lenke til kommentar
Pjoltergeist Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Se hele klippet. Oppegående dame. Langt mer intelligent enn de aller fleste sykepleiere jeg har møtt. Lenke til kommentar
snowduude Skrevet 25. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2012 Det dykk som meinar prostitusjon er greit gløymer er at slike ting fører til at folk ser på andre som objekt for nytelse. På samme linje som at en vanlig arbeider er et objekt for andres behov og nytelser, som f eks den tilfredsheten en baker gir sine brukere ved å produsere sitt produkt (med sin egen generelle arbeidskraft). Jeg ser på bakeren som en personlig lykkebringer, jeg kan be ham bake kaken jeg vil ha for min egen lykkefølelse, og han gjør det mot cash. Han er objekt som lager kakene jeg ber om, slik tradisjonelle horer er et objekt for den samme nytelsen bare på et seksuelt plan... 1 Lenke til kommentar
snowduude Skrevet 25. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2012 Står mer respekt av å suge kuk og deale dop enn å gå på NAV, spør du meg. Likte innlegget ditt helt til den siste setningen. Du skal ikke se ned på de av samfunnets borgere som ikke er i fysisk eller psykisk stand til å utøve horeri, verken på tradisjonellt eller moderne plan. Mener du virkelig at alle som av virkeligere årsaker går til NAV fremfor å selge sine tjenester de ikke kan yte (enten i begrenset eller varig tidsrom) er avskum? Da synes jeg faktisk alle oss andre er mer avskum, som faktisk går med på å selge oss selv for et livsopphold! Vi har jo overlevd i mange århundrer som ikke-horer. 2 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Utrulig kva meiningar folk har på dette forumet, enkelt meinar pedofili er greit, andre meinar at prostitusjon er greit. Det dykk som meinar prostitusjon er greit gløymer er at slike ting fører til at folk ser på andre som objekt for nytelse. Eg har hatt nok av samfunnets tendensar til å sjå på menneske kun som vandrande ting, og ikkje som menneske og sjelar som dei eigentleg er. Tenk deg om når du vil ha slike forandringar, eg kan love deg at det ikkje fører med seg noko godt. Folk er ein ende i seg sjølv, ikkje berre noko for å nå eit mål. Hvis jeg var fattig, og jeg ikke hadde noen mulighet til å kunne tjene penger på noen annen måte, så ville jeg nok ha blitt en hore... Skjønner ikke hvorfor sånne som deg ønsker å presse meg inn i fengsel fordi jeg gjør noe jeg selv ønsker, og gir kundene det de vil ha i fortjeneste... Skjønner ikke helt logikken bak å ulovliggjøre noe som er frivillig fra begge parter.... Jeg er veldig liberal på det punktet. Jeg tror ikke straff vil føre til noe bedre liv for de prostituerte heller. Og livene deres blir ødelagte på grunn av mennesker med likt intollerant syn som deg ovenfor de som er annerledes, og som tar annerledes valg enn deg, i livet.... For meg er det en forskjell på det jeg ønsker å forby, og det jeg ikke liker! 1 Lenke til kommentar
Pjoltergeist Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Likte innlegget ditt helt til den siste setningen. Du skal ikke se ned på de av samfunnets borgere som ikke er i fysisk eller psykisk stand til å utøve horeri, verken på tradisjonellt eller moderne plan. Mener du virkelig at alle som av virkeligere årsaker går til NAV fremfor å selge sine tjenester de ikke kan yte (enten i begrenset eller varig tidsrom) er avskum? Det blei sagt på en litt tounge-in-cheek-måte. Nei, jeg mener ikke at folk som faktisk har behov for stønad (fordi de rett og slett ikke kan jobbe) skal ha noen grunn til dårlig samvittghet. Men da skal en virkelig ikke kunne jobbe heller. Når en går på NAV fordi en ikke får akkurat den jobben en ønsker seg eller har utdannet seg til og sier nei til andre jobber fordi det er "under ens verdighet", da syns jeg faktisk at det å deale dop eller selge sex er langt mer verdig. Da synes jeg faktisk alle oss andre er mer avskum, som faktisk går med på å selge oss selv for et livsopphold! Vi har jo overlevd i mange århundrer som ikke-horer. Det syns jeg overhodet ikke. Vi som selger oss selv tjener til livets opphold, mens de som urettmessig mottar trygd er tjuvradder. Og tjuvradder er siste sort. I dyreriket kalles de gjerne "parasitter". Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Det dykk som meinar prostitusjon er greit gløymer er at slike ting fører til at folk ser på andre som objekt for nytelse. På samme linje som at en vanlig arbeider er et objekt for andres behov og nytelser, som f eks den tilfredsheten en baker gir sine brukere ved å produsere sitt produkt (med sin egen generelle arbeidskraft). Jeg ser på bakeren som en personlig lykkebringer, jeg kan be ham bake kaken jeg vil ha for min egen lykkefølelse, og han gjør det mot cash. Han er objekt som lager kakene jeg ber om, slik tradisjonelle horer er et objekt for den samme nytelsen bare på et seksuelt plan... Eg trur du snart burde skjønne poenget, eg har skreve detta før. Forskjellen mellom ein baker og ei prostituert er at ho er objektet som blir brukt. Det er som om bakeren skulle sjølv vere brødet, eller at musikeren sjølv er nytelsen og ikkje musikken han skaper. Mann skulle nesten tru at det er sjølvsagt, men tydligvis er ikkje det det. Ved å utføre ei teneste for andre blir ikkje du objektet folk søker etter, her er ho produktet.. Eg likar musikken ein personen skaper, og brødet til bakeren, reisa til norway-bussekspress, maten på rema 1000 osv, men her er det produkt som blir solgt, ikkje personar. Ovanfor her var det ein person som snakka om underholdning (idrett), og at personane var eit objekt for nytelse. Men her er det vel heller å sjå på personar gjer noko, og ikkje i seg sjølv bruke personen. Her er det også personar som gjer detta for eigen ære, men prostituerte er veldig ofte tvungne. Ikkje minst blir dei vanæra i staden for å få ære. Endret 25. mai 2012 av medlem-141789 Lenke til kommentar
тurbonєℓℓo Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Står mer respekt av å suge kuk og deale dop enn å gå på NAV, spør du meg. Det syntes ikke jeg. Jeg syntes begge deler er like greit. Både suge kuk, og gå på NAV...Eller en kombinasjon.... Tjener jo mer på begge deler... 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 For meg er det en forskjell på det jeg ønsker å forby, og det jeg ikke liker! Har eg nevnt å ulovliggjere noko? Eg seie berre at eg misslikar det. Lenke til kommentar
Pjoltergeist Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Det syntes ikke jeg. Jeg syntes begge deler er like greit. Både suge kuk, og gå på NAV...Eller en kombinasjon.... Tjener jo mer på begge deler... Forskjellen er at den som suger kuk og dealer dop selger en tjeneste eller en vare og har dermed rett på de pengene. Den som urettvis går på NAV stjeler andres hardt opptjente penger. Ikke at jeg er kristen, men jeg ser på tyveri som en stor synd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå