Populært innlegg snowduude Skrevet 24. mai 2012 Populært innlegg Del Skrevet 24. mai 2012 Jeg skjønner ikke hvorfor horer, herunder prostituerte, bestandig skal bli så uglesett for å selge kroppen sin! Den eneste forskjellen mellom dem og vanlige arbeidstakere, er nemlig bare det faktum at den tradisjonelle horen tar betalt for å selge seksuell arbeidskraft, mens den ortodokse horen tar betalt for å selge sin generelle arbeidskraft. Felles for begge typer horeri er at du selger deg selv i form av å by på dine egne tjenester, og tar betalt for det du kan utrette. Så lenge du skaffer deg penger ved å selge en tjeneste, altså din egen arbeidskraft, betyr det nødvendigvis at du selger deg selv for så å dra inn fortjeneste av det. Ergo, du lever av å selge deg selv. Det burde ikke være en så stor forskjell på disse to formene for horeri, at den mest lyssky varianten av de to skal fordømmes kun fordi de velger en mer uortodoks vei å dele arbeidskraft på enn det den ortodokse horen gjør - i prinsippet gjør jo begge det samme. Åpenbart grunner slik fordømmelse i at vi instinktivt forakter slik primitiv oppførsel som det jo er å leve av å formere seg, eller forsøke å formere seg, da vi ser på slik blottlegging som noe motbydelig, sett i forhold til det liberale horeriet vi øvrige proletarer bedriver. Så nedkokt til én setning vil jeg erklære at samtlige av oss, så fremt vi deltar yrkesmessig, er horer! 33 Lenke til kommentar
ameriie Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 (endret) Der vred du det veldig om. Men morsomt å lese. Vil bare si at fra gammelt av så har det vært veldig strengt når det gjelder kvinner og kroppene deres, så det er nok hovedårsaken til at horeri har blitt uakseptabelt å drive med. Og en gammel vane er vond å vende, bare tenk på hvor lang tid det tok før kvinnene fikk rettigheter! Endret 24. mai 2012 av ameriie 2 Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 (endret) Man er vel kun en hore om man selger seg. De som er sine egne sjefer selger seg ikke til en arbeidsgiver. Dette må være den mest fornuftige tråd jeg har sett. Hadde bare folk tenkt litt på andre enn seg selv og innsett hvor nedverdigende og menneskefiendtlig det er å selge seg til en arbeidsgiver og kvitte seg med sin frihet i bytte mot en lønn. For 150 år siden ble lønnsarbeid ansett for å være en form for midlertidlig slaveri - til og med blandt republikanerne i USA. I dag kan man ikke engang snakke om det. Endret 24. mai 2012 av A H P 1 Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Horeri er helt greit. Kunne ikke vært mer enig... Lenke til kommentar
snowduude Skrevet 25. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2012 Hvilken form for horeri er det du omtaler som ok? Er den ene ok, som de fleste ser ut til å være enige i, så bør jaggu den tradisjonelle, kroppslige varianten også være ok! Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Og en gammel vane er vond å vende, bare tenk på hvor lang tid det tok før kvinnene fikk rettigheter! Og bare tenk på hvor lang tid det tok før mennene fikk rettigheter.... Hvilke rettigheter er det du snakker om forresten? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Ser ikke noe galt i dette selv. Men samfunnet forndømmer jo prostitierte, og kanskje enda mer kjøpere (som juridisk sett er ulovlig). Det er nok lite man kan gjøre for å få dette yrket allmenn akseptert. Yrket har eksistert i tusenvis av år uten å få noe særlig anerkjennelse, tror ikke det vil endre seg de nermeste årene, Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Tøys. Det er mye man kan gjøre for å få yrket mer allment akseptert. For eksempel kan man slutte å bruke "hore" eller "prostituert" som nedsettende begreper. Det er mye som har eksistert i tusenvis av år, men som har blitt forandret i løpet av bare noen tiår. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Utrulig kva meiningar folk har på dette forumet, enkelt meinar pedofili er greit, andre meinar at prostitusjon er greit. Det dykk som meinar prostitusjon er greit gløymer er at slike ting fører til at folk ser på andre som objekt for nytelse. Eg har hatt nok av samfunnets tendensar til å sjå på menneske kun som vandrande ting, og ikkje som menneske og sjelar som dei eigentleg er. Tenk deg om når du vil ha slike forandringar, eg kan love deg at det ikkje fører med seg noko godt. Folk er ein ende i seg sjølv, ikkje berre noko for å nå eit mål. Endret 25. mai 2012 av medlem-141789 Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Hva er galt med å se på andre som et objekt for nytelse, når denne personen selv har valgt å bli sett på som et objekt for nytelse? 5 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Tøys. Det er mye man kan gjøre for å få yrket mer allment akseptert. For eksempel kan man slutte å bruke "hore" eller "prostituert" som nedsettende begreper. Det er mye som har eksistert i tusenvis av år, men som har blitt forandret i løpet av bare noen tiår. akkurat som vi kan slutte å kalle kiwi-medarbeidere for kiwi-medarbeidere? Hva skal vi ellers kalle de prostituerte? Utrulig kva meiningar folk har på dette forumet, enkelt meinar pedofili er greit, andre meinar at prostitusjon er greit. Det dykk som meinar prostitusjon er greit gløymer er at slike ting fører til at folk ser på andre som objekt for nytelse. Eg har hatt nok av samfunnets tendensar til å sjå på menneske kun som vandrande ting, og ikkje som menneske og sjelar som dei eigentleg er. Tenk deg om når du vil ha slike forandringar, eg kan love deg at det ikkje fører med seg noko godt. Folk er ein ende i seg sjølv, ikkje berre noko for å nå eit mål. mhm? Endret 25. mai 2012 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Er det noen som ser ned på horer da? I min erfaring er det vel horekunder de fleste kritiserer... Lenke til kommentar
Pjoltergeist Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Jeg syns det bør bli ulovlig å høre på musikk, men det skal fortsatt være lov å utøve musikk (sarkasme slutt). Som musiker håper jeg inderlig at jeg blir sett på som nettopp "et objekt for nytelse". Noe annet ville vært skuffende med tanke på min videre karriere. Horer meg rundt gjør jeg definitivt også, billig. Når du spiller cover-låter av Vassendgutane på det lokale fjord-hotellet men egentlig liker skikkelig musikk, så er du vitterlig en hore med stor H. Og det er helt ok for min del, men så ser jeg heller ikke ned på andre prostituerte. Ser egentlig ikke ned på noen som tjener sine egne penger. Står mer respekt av å suge kuk og deale dop enn å gå på NAV, spør du meg. Endret 25. mai 2012 av Pjoltergeist 3 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Som musiker håper jeg inderlig at jeg blir sett på som nettopp "et objekt for nytelse". Noe annet ville vært skuffende med tanke på min videre karriere. Trur du at andre ser på deg som eit objekt for nytelse når du spiller musikk? Eg ser i vertfall på musikear som personar som spelar musikk, ikkje som objekt. Hva er galt med å se på andre som et objekt for nytelse, når denne personen selv har valgt å bli sett på som et objekt for nytelse? Problemet er at synet smitter over generelt i samhandling med personar. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Hehe! Kvinnene har solgt seg i flere tusen år, om ikke ang. penger men også for makt, innflytelse og for andre goder osv. Problemet har alltid vært halliker og "gratispassasjer" noe som politikere vil til livs, med det rette. Dog er virkemiddel noe vag og politisk feilrettet. Hva er vitsen med å tillate salg men ikke kjøp? Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 mhm? Når eg pratar om noko godt, meinar eg ikkje noko som følest godt. Lenke til kommentar
Pjoltergeist Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Trur du at andre ser på deg som eit objekt for nytelse når du spiller musikk? Eg ser i vertfall på musikear som personar som spelar musikk, ikkje som objekt. Og jeg ser på prostituerte som personer for nytelse, ikke objekter for nytelse. Så vi er like langt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Trur du at andre ser på deg som eit objekt for nytelse når du spiller musikk? Eg ser i vertfall på musikear som personar som spelar musikk, ikkje som objekt. Og jeg ser på prostituerte som personer for nytelse, ikke objekter for nytelse. Så vi er like langt. Eg ser ikkje på personen som spiller musikk som eit objekt for nytelse, eg nyter musikken. Der er forskjellen. Lenke til kommentar
Pjoltergeist Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 (endret) Problemet har alltid vært halliker og "gratispassasjer" noe som politikere vil til livs, med det rette. Og det ironiske i så måte er jo at takket være nettopp denne forbuds-politikken er ikke prostituerte beskyttet av arbeidsmiljøloven. Jeg har for lengst konkludert med at alle som mener at forbudspolitikken er en bra ting enten hater prostituerte og/eller ser ned på dem, eller så er de så stokk dumme i hodet at de ikke evner å se konsekvensene av sin egen politikk. Ihvertfall kan Ingen oppegående person som heller ikke har noe imot prostituerte være anti legalisering. Eg ser ikkje på personen som spiller musikk som eit objekt for nytelse, eg nyter musikken. Der er forskjellen. Og horekunden nyter sex'en. Jeg ser ikke forskjellen. Du kjøper en tjeneste og så nyter du den tjenesten. Enkelt og greit. Har null og niks med menneskesyn å gjøre. Endret 25. mai 2012 av Pjoltergeist 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå