Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Merkelig smerte i balla :s


me1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk testikkeltorsjon for noen år siden. Den ene stenen ble stor og det var innmari ømt... Det kom og gikk i en periode helt til det en dag ble skikkelig ille. Jeg kom meg til legevakta hvor til sammen fire sykepleiere og en lege (alle kvinner!) følte og kjente på dem.

 

Det var nummeret før operasjon, men heldigvis førte helsepersonellets tafsing til at den vred seg tilbake.

 

Dersom det er dette du lider av, så må du komme deg til lege. Testikkelvridning kan føre til sterilitet.

Ikke noe flaut i det, så drit i hva andre måtte mene!!

 

Det har heldigvis aldri skjedd igjen! Var bare ømt i en periode etterpå.... :)

 

Kom deg til lege uansett, du.

Lykke til!

er det hastverk, eller kan jeg vente å se hva som skjer?
Lenke til kommentar

er det hastverk, eller kan jeg vente å se hva som skjer?

 

Det kan slå seg vrangt, slik at du får lite blodtilførsel til den ene ballen, og vevet i den kan da dø og så råtner den i pungen og du får infeksjon og til slutt må kirurgene skjære alt i sammen bort og de gir deg estrogen-kur slik at du får bryster og så skifter du bare kjønn.Eller du kan rydde litt opp i dette ved å vri og vende og massere på greiene.Eller bare slå på hele skiten med en hammer. Hardt. Og lenge.Kom deg til legen din balle-tafse-vegrer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Homo Sapiens Sapiens

 

Edit: Slapp av. Du er ikke noe freakshow. For det første er det sikkert tiende gang jeg er her inne. Du kan nok minst regne ti ganger per deltager i tråden. I tillegg så trekker tråder om kjønnsorgan etter min erfaring mange lesere.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

La meg sitere en film: Smerte er bare svakhet som forlater kroppen. :p

Neida, jeg har muligens litt høyere smerteterskel enn en del andre. Har brandet (brennmerket) meg selv et par ganger. Det var forøvrig ikke like ille.

Men nå går jeg fryktelig off topic. Beklager.

Lenke til kommentar

La meg sitere en film: Smerte er bare svakhet som forlater kroppen. :p

Neida, jeg har muligens litt høyere smerteterskel enn en del andre. Har brandet (brennmerket) meg selv et par ganger. Det var forøvrig ikke like ille.

Men nå går jeg fryktelig off topic. Beklager.

hvorfor i all verden gjør du det?? Er du din egen slave eller hva? Hvilken film var det btw?
Lenke til kommentar

hvorfor i all verden gjør du det?? Er du din egen slave eller hva? Hvilken film var det btw?

Scarification. Jeg synes det er en kulere bodymod enn f.eks. tatovering.

Jeg husker ikke hvilken film. Men nå synes jeg vi kan gå tilbake til temaet. Selv om du egentlig har fått alle de svarene du trenger da.

Kort oppsumert: Ta kontakt med helsevesenet. Enten via helsesøster, legevakt eller lege. Det er ingenting å være flau over. For en lege er det rutine å undersøke slikt. De tenker ikke noe over det.

Lenke til kommentar

Normalregelen er at så lenge du er under 16 kan har ikke legen taushetsplikt overfor foreldrene dine. Når du er 16 har du det som kalles medisinsk selvråderett eller noe slikt. Det er likevel en klausul som sier at hvis det foreligger særlige grunner kan det åpnes for at de ikke trenger få vite det.

Jeg tror du kan hevde at det er særlige grunner i dette tilfellet. Om legen er enig er en annen ting. Men hvis du ikke oppsøker, sammen med dine foreldre, legen før du er 16 så tror jeg ikke legen oppsøker dem. Skulle operasjon være aktuelt får de garantert vite det.

 

NB: Jeg er ikke jurist og ei heller noen utdanning innenfor helsevesene.

Lenke til kommentar

Har hatt denne smerten noen ganger selv ja. Sitter i en samtale på Skype også plutselig kjennes det ut som noen asfalterer pungen min, blir mange random hyl da. Jeg driter i det da, men så aner jeg jo ikke om du har noe seriøst eller ikke. Det jeg anbefaler deg er å gå til lege, ellers fortjener du ikke de ballene du har fått :)Anonym poster: 87b992b8c6177165dc8edac2bae555a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...