filipxl Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Hei på deg. Kjøpte for en stund siden en netgear WNDR3700 router, men den trådløse rekkevidden er rett og slett dritt, så jeg må fortsatt bruke vår gamle router for at familiemedlemmene i hjemmets fjerne strøk og utkanter også skal få nett. Men i all sorgen håper jeg hvertfall at jeg kan bruke den nye routeren som switch, så værtfall jeg som er innen kabelavstand kan få full hastighet. Den gamle routeren har mye lavere hastighet også på kabel. Derfor har jeg prøvd å koble følgende: MEN (((( Den gamle routeren som sender ut til fam vil ikke funke når den er plugget gjennom en annen router først! Hva kan jeg gjøre for å få min nye til å kun være en switch og ikke kødde med signalet? Svar mottages med meget store overdoser takknemmelighet. Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Det skal være mulig om du går inn på den nye routeren og disabler DHCP server. Routeren vil da ikke assigne IP til klienter automatisk. Hvordan det blir med IP adressen til din PC er jeg litt usikker på, kankje du kan assigne manuelt, altså statisk ip? Gjorde et google søk: http://homecommunity.cisco.com/t5/Wireless-Routers/make-the-router-act-just-as-a-switch/td-p/34028 Prøv å google: "How to make a router to a switch", eller noe i den duren. Lenke til kommentar
filipxl Skrevet 24. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2012 God kveld, og takk for svar! Har googlet i det uendelige, og prøvd å disable DHCP på den nye routeren. Funker fortsatt ikke, den gamle routeren får ikke nett. Har dog ikke gjort noe med noens IP noe sted, men her trenger jeg litt mer forklaring om jeg skal forstå Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Du skal ikke disable DHCP på den nye routeren. Koble internettporten til WNDR3700 til modem. Aktiver DHCP i WNDR3700. Koble PC til din gamle router. Logg inn på den og slå av DHCP. Koble så nettverkskabel fra LAN WNDR3700 til LAN på den gamle. Vær obs på at WNDR3700 er kjent for å ha endel feil på trådløssender. Det er derfor mulig at du burde reklamere på den. I følge en test, så skal rekkevidden på 2,4GHz være helt grei på den når den er i orden... http://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/31396-netgear-wndr3700v2-n600-wireless-dual-band-gigabit-router-reviewed?showall=&start=2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå