Gå til innhold

Erfaringer med multicom?


Anbefalte innlegg

Styr LANGT unna Multicom, særlig deres egenproduserte (eller egen-sammensatte) PCer, merket MUlticom.


Jeg har eid en 17" Multicom-laptop i et år, og maken til drittPC har jeg aldri vært borti.


Her er mine erfaringer:


1. PCen klarer ikke lese eksterne harddisker via USB (dersom de ikke har egen strømforsyning. Dette fordi maskinens USB-porter ikke leverer nok strøm. Dette har jeg aldri opplevd med noen annen bærbar jeg har prøvd.


2. Elendig touchpad, som har vært inne til reperasjon 2 ganger. Og før det var gått et år hadde det oppstått slitemerker på touchpaden. Det har jeg heller aldri opplevd før.


3. Elendig byggekvalitet på selve PCen. Den virker skranglete.


4. Elendige høyttalere, virkelig dårlig. Jeg har faktisk bedre lyd på mobiltelefonen min...


5. Gammeldags og bråkete tastatur.

5.1 F-tastene er default. For å få tak i mer hyppig brukte funksjoner som lyd og lysjustering må man klikke Fn-tasten.

5.2 Ikke egne taster for lydjustering. Og sleep-tasten er plassert MELLOM "mute" og "lyd ned"-knappen. Dette fører til at jeg stadig setter PC til sleep når jeg mente å mute lyden. Utrolig irriterende!

5.3 Tastaturet er dårlig plassert på maskinen - for langt opp mot skjermen.

5.4 Touchpaden er plassert midt på maskinen, ikke midt under tastaturet. Dermed kommer høyre hånd stadig borti touchpaden når jeg skriver touch.


DRITTMASKIN!!


IKKE kjøp Multicom PC

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter mine erfaringer så bør du unngå å bestille flere ting samtidig der. Du kan f.eks. bestille en skjerm, PC og en HDMI-kabel og så måtte vente to uker fordet de ikke har kabelen på lager. Lagerstatusen de oppgir er stort sett på trynet. Dette fordet de opererer med leverandørenes lagerstatus.

 

Men har aldri hatt problemer med service der.

Lenke til kommentar

Kaster meg inn med litt av de samme erfaringene.

 

De har litt lang leveringstid, men utover det aldri hatt noen problemer med de.

 

Totalt uenig med Konsumer når det kommer til deres selvbygde PCer. Dette er jo ene og alene spill-pcer slik jeg ser det. De er ikke påkostet i byggekvaliteten, greit nok, men innmaten kan ingen ta de på. Som er det du kjøper disse maskinene for. Skal du skrive touch og frakte den masse rundt mener jeg at man burde kjøpe et annet produkt. Har dog ikke opplevd at den ikke kan drive eksterne harddisker etc fra usb-porten, det funker fett hos meg. Har kjørt alt fra 5.1 headset med usb strøm, til 2 eksterne harddisker og kjølepad samtidig. knirkefritt.

 

Selv bruker jeg heller ikke touchpaden, og har den avskrudd så og si alltid. Som sagt, det er spill PC som helst burde brukes med ekstern mus og headset - min mening.

 

Skal du ha en skolepc, kjøp noe annet, helt klart. Skal du ha en gamingpc på budsjett, som du kan ta med deg, finner du ikke bedre. Skal du ha begge deler, så burde du legge mer penger på det, ettersom dine krav er høyere enn hva de tilbyr.

 

Billig - Bra innmat - Kvalitetsbygg

 

velg 2

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Totalt uenig med Konsumer når det kommer til deres selvbygde PCer. Dette er jo ene og alene spill-pcer slik jeg ser det. De er ikke påkostet i byggekvaliteten, greit nok, men innmaten kan ingen ta de på. Som er det du kjøper disse maskinene for. Skal du skrive touch og frakte den masse rundt mener jeg at man burde kjøpe et annet produkt.

.....

 

Billig - Bra innmat - Kvalitetsbygg

 

velg 2

 

Forsvarer du helt seriøst at det er "greit nok" med en bærbar maskin man ikke kan flytte rundt på og at man da heller må kjøpe et annet produkt?

 

Det handler ikke om å velge to av "billig, bra innmat, kvalitetsbygg". Da handler det om å velge en annen produsent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...