Paeder Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 hei, jeg trenger noen råd. Jeg lurer på om det er noen som vet om jeg kan bruke en gammel windows 7 home premium key til pcen min? Keyen er ikke i bruk, men har blitt brukt på en annen pc, som nå bruker en annen key. Jeg har lagt merke til at windows 8 preview er veldig treigt, og jeg liker det ikke så veldig godt. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Kommer ann på hvilken lisens det er. Hvis det er en OEM lisens, så nei. De blir låst til hovedkortet. Hvis det er en retail lisens, så ja. De kan brukes om igjen (men bare på en PC om gangen) Lenke til kommentar
Paeder Skrevet 24. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2012 (endret) søren noen som har en crack versjon eller, er helt tom for penger? Endret 24. mai 2012 av Paeder Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 (endret) Du har god tid til å skaffe pengene. Windows 7-installasjonen spør pent om lisenskoden, men du kan faktisk trykke "hopp over". Du vil få påminnelse senere. Til sist må du ha lisenskode, men det haster ikke. Dette er forskjellig fra tidligere utgaver av Windows, som XP. De krevde lisenskode før installasjonen fikk fortsette. http://www.mydigital...-7-to-120-days/ Du får lovlig bruke Windows 7 i 30 dager. Da må du taste en kommando som resetter nedtellingen, og gir deg nye 30 dager. Kommandoen for å resette nedtellingen virker 3 ganger. Altså har du Windows 7 LOVLIG og GRATIS i 4 måneder. Det ligger mye rart på bukta. Du kan risikere at den Windowsen du laster ned har virus. Dersom du faktisk har tenkt å betale, er det ingen grunn til å bruke en "tvilsom" installasjons-CD som du hentet fra bukta. Du kan LOVLIG og GRATIS laste ned .iso-fila for installasjonsplata fra hvor du vil, inkludert bukta. Men om du vil være sikker på at den kommer rett fra Microsoft, og ikke er tuklet med, laster du ned fra Digital River. Instruksjoner om hvordan man installerer får du av Trainman sitt innlegg i denne tråden: http://www.diskusjon...post&p=19207333 Det hjalp meg da jeg hadde mistet Recovery-partisjonen min. Laster du ned rein Windows, slipper du jalla-programmene som følger med de fleste PCer. Ingen masete demoversjoner av Norton Antivirus og slikt. Men du vil også mangle en del drivere. De må du installere selv. Sjekk hvilken maskinvare som har gult utropstegn i Kontrollpanelet, og last ned relevante drivere fra produsenten av laptopen/hovedkortets hjemmeside. Endret 24. mai 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Vel, det finnes en svensk bukt som har det meste av slike ting Lenke til kommentar
greenman Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Vel, diskusjon rundt piratkopiering er ikke lov her på forumet. Samme regler gjelder for PM også. 1 Lenke til kommentar
Paeder Skrevet 24. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2012 Du har god tid til å skaffe pengene. Windows 7-installasjonen spør pent om lisenskoden, men du kan faktisk trykke "hopp over". Du vil få påminnelse senere. Til sist må du ha lisenskode, men det haster ikke. Dette er forskjellig fra tidligere utgaver av Windows, som XP. De krevde lisenskode før installasjonen fikk fortsette. http://www.mydigital...-7-to-120-days/ Du får lovlig bruke Windows 7 i 30 dager. Da må du taste en kommando som resetter nedtellingen, og gir deg nye 30 dager. Kommandoen for å resette nedtellingen virker 3 ganger. Altså har du Windows 7 LOVLIG og GRATIS i 4 måneder. Det ligger mye rart på bukta. Du kan risikere at den Windowsen du laster ned har virus. Dersom du faktisk har tenkt å betale, er det ingen grunn til å bruke en "tvilsom" installasjons-CD som du hentet fra bukta. Du kan LOVLIG og GRATIS laste ned .iso-fila for installasjonsplata fra hvor du vil, inkludert bukta. Men om du vil være sikker på at den kommer rett fra Microsoft, og ikke er tuklet med, laster du ned fra Digital River. Instruksjoner om hvordan man installerer får du av Trainman sitt innlegg i denne tråden: http://www.diskusjon...post&p=19207333 Det hjalp meg da jeg hadde mistet Recovery-partisjonen min. Laster du ned rein Windows, slipper du jalla-programmene som følger med de fleste PCer. Ingen masete demoversjoner av Norton Antivirus og slikt. Men du vil også mangle en del drivere. De må du installere selv. Sjekk hvilken maskinvare som har gult utropstegn i Kontrollpanelet, og last ned relevante drivere fra produsenten av laptopen/hovedkortets hjemmeside. takker, hvor kan jeg i så fall laste ned Windows til en minnebrikke eller cd fra, ikke keyen, men selve programmet: )? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 (endret) Key kjøper du innen 4 måneder. Håper det er tilstrekkelig mye tid til å skaffe pengene. Hvor du laster ned plata står i innlegget til Trainman, som jeg linket til i forrige innlegg. Min erfaring (det er noen uker siden jeg gjorde dette) er at du kan ikke laste ned Home Premium i norsk utgave. Du må laste ned norsk pro-utgave. Legg den på minnepinne. Og så må du slette en konfigurasjonsfil, sånn at du kan velge versjon under installasjonen. Trainman forklarer hele prosessen i innlegget jeg linket til. IKKE bruk CD-plate. Da får du ikke slettet den konfigurasjonsfila. Bruk minnepinne, og følg Trainmans instruksjoner. Det er raskere og mer miljøvennlig også, dersom du har minnepinne fra før. Du kan selvsagt likevel bruke CD, dersom du planlegger å betale for key til Pro-utgaven. Men jeg antar du nøyer deg med Home Premium. Keyen er gyldig for en bestemt versjon (eks. Home Premium), og diskriminerer ikke på språk eller 32/64 bit. Last ned det du vil ha. Er du polsk, kan du laste ned polsk språkutgave. Det går fint. EDIT: Skrev feil. Endret 24. mai 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
myhken Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Du kan enten laste ned Pro versjonen fra Digital River og fjerne ei.cfg filen som nevnt over, eller du kan laste ned følgende versjon fra Digital River (du finner Norsk bokmål i listen) som gir deg valget om alle versjoner under installasjonen. Forskjellen er i prinsippet at du ikke trenger å redigere .iso filen selv og fjerne ei.cfg filen. Følg rådet til Mannen med ljåen, å installer den versjonen du faktisk tenker å kjøpe. Ett annet tips er jo å installere Home Premium utgaven som du faktisk har en OEM lisens til, for å så prøve å aktivere denne på nytt. Min erfaring er at det ikke er noe problem å få aktivert en gammel OEM lisens på ny hardware, så lenge det er en god stund siden den ble aktivert sist. Dette gjelder selvsagt kun OEM COA nøkler som er de som står fysisk under pcene på lappen, og ikke OEM SLP nøklene som er installert på pcen da den kommer som ny (er ikke samme nøkkel som står på lappen under). Så det kan faktisk funke helt. Om ikke, bruk -rearm funksjonen til du har råd til å kjøpe deg en ekte kopi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå