Pantera Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Kanskje noen av dere her inne kan gi noen svar på følgende: Satte opp en ny maskin med Asus A7N8X Deluxe, AMD XP2800+, og 1024 MB Corsair DDR minne. Plugga i Creative GeForce4 Ti4600 kortet, og startet opp maskina. Alt i det første bildet (Award Modular....og alt det der) var helt kryptisk. Bare rot, og masse tegn som mangler. Kom etterhvert inn i bios, og der alt var det like ille. Tenkte derfor at skjerkortet har tatt kvelden. Testet kortet i en eldre Compaq Deskpro-maskin, og der kommer maskina opp som normalt, bortsett fra en masse røde striper, som etterhvert gikk over i prikker. Prøvde å legge på siste nvidia-drivere, men ingen forandringer. Fikk heller ikke flere oppløsnings/farge-valg i Properties. (dette kan vel også være pga ukompatibelt HK) Alt det andre i maskina med Asus-kortet funker. Satte inn et gammelt Riva TNT kort, for å få opp systemet, og ingen problemer der. Kan det være noen instillinger i bios jeg har glemt, eller connectors på HK, eller er rett og slett skjermkortet ødelagt?? mvh Pantera Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 En kamerat av meg hadde AKKURAT det samme problemet. Da var det grafikk kortet som var ødelagt. Det var et GeForce4 Ti4200 fra Asus. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Dette skjedde akkuratt med meg, samme hovedkort, og GF TI 4600 kort. Lurer på om d er noe med hovedkortet. Hvis du har problemer i bios, og oppstart er d ikke driverne i windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå