Gå til innhold

Spilldesigner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke du kommer innenfor programering på noe annet enn IKT som valgfag på studiespesialisering. Så viss du vil på en linje der du kan begynne så smått med programering for å lage spill, så tror jeg du er nødt til å velge studiespesialiserende.

Etter studies. så er nok en bachelorutdanning på en linje som tar for seg spillutvikling og spilldesign det som er best vil jeg tro. Så til sammen 6 år med utdanning vil jeg si.

Lenke til kommentar

Spilldesigner er et yrke som krever talent og hard innsats. Om du vil gå i denne retningen så må du tåle å lage annen programvare eller grafiske simuleringer om du ikke får det som du vil.

Det er mange universitet som har spillutvikling som bachelor- og mastergrad.

Lenke til kommentar

Studiespesialiserende er nok veien å gå. Jeg er usikker på om du kan velge IKT iløpet av det første året, men det er definitivt en linje du bør melde deg opp på i andre og tredje året. For å bli spilldesigner må du ikke bare mestre programmering, men også ha talent innenfor andre områder som f.eks. matte og engelsk. Etter dette er det som Gavekort beskriver; universitet som gjelder. Spillmekanikk og design er et stadig voksende og relativt nytt, så dette er en spennende og nyskapende form innen utdanning. Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...