fargoth Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 (endret) Hei. I 2005 kjøpte jeg en Mist 500w strømforsyning, og denne har blitt brukt stort sett daglig siden den gang. Jeg har bygget flere maskiner opp igjennom årene, og strømforsyningen har jeg tatt med meg over til de nye maskinene hver gang. Nå begynner den å bli såpass gammel (snart syv år) at jeg lurer på om det kanskje kan være lurt å bytte? Jeg er litt engstelig for at den en dag plutselig skal gå istykker og med det ta med seg resten av maskinen. Er det noen grunn til å være bekymret for dette? Det skal nevnes at den fungerer godt, og at jeg gjerne benytter den i syv år til dersom det dere mener det ikke er noe problem.. Hadde satt pris på noen innspill angående dette. Edit: Desember 2013: PSUen er nå død. Endret 17. desember 2013 av fargoth Lenke til kommentar
fenele Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Hvis du har en manual eller orker å lete på nettet kan du se om du finner MTBF på PSUen. Corsair PSUer har MTBF på 100.000 timer som tilsvarer rundt 11år. Så når det nærmer seg MTBF tiden ville jeg ha byttet. Men igjen kan en helt ny PSU ta kvelden etter kun et par mnd eller et par år. Jeg har selv hatt PSU som har gått sunn og det gikk bra med resten av maskinen. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Sjekk uansett først kondensatorene i PSU, siden tidlige MIST-forsyninger brukte billige kondensatorer. De kan ofte sprekke og begynne å lekke, og dermed forverre kvaliteten på strøm den gir ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå