Gå til innhold

Headset til gaming


Anbefalte innlegg

Hei, skal til USA om mindre enn en måned og tenkte derfor å kjøpe et gaming headset der borte. En venn av meg anbefalte Razer Tiamat 7.1 surround. Lurer litt på om dette headsettet vil fungere med denne pcen (som jeg enda ikke har kjøpt, men veldig sannsynlig at jeg gjør) http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10616578;c:100561;fl:0#2999-4710186-1;3007-4603260-1;3003-10582288-1;3009-10604168-1;3005-10500502-1;3001-10571620-1;3000-10583002-2;2998-10616579-1

 

Og finnes det andre alternativer som er like gode og billigere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Razer Tiamat 7.1 har litt dårlig lydkvalitet, selv om den gjengir surround veldig bra.

Det fungerer også best med skikkelig 7.1 lydkort, neppe noe den laptopen har.

 

Jeg er veldig fornøyd med mitt Corsair Vengance 1500 7.1 USB headset, men det er jo et ganske mye billigere headset, så godt mulig det finnes bedre alternativer som er vel innen for budsjettet.

 

Anbefaler deg og finne noen headset som du syns er aktuelle å så lese litt reviews. (google: headset navn review)

Lenke til kommentar

Logitech G35. Det er konge til både musikk og gaming syntes nå jeg. Det er en knapp som du kan switche mellom surround og stereo.

 

Har sett litt rundt og tror jeg heller vil gå for dette headsettet. Men det jeg lurer på er om det vil støtte 7.1 surround sound og hvis ikke hvor bra vil da lydkvaliteten bli?

Lenke til kommentar

Det er ikke noe poeng med surroundlyd i hodetelefoner. Du får akkuratt like god surround i et stereo-headset som i et "surroundheadset". Se heller etter lydkvalitet og byggekvalitet enn teite features og klistremerker. G35 er utrolig tung og dårlig bygget. Kabelen er også irriterende tykk og krølles lett. Lyden er heller ikke noe å skryte av.

 

Ville heller sett på Corsair headsettet som blir nevnt over.

Endret av Dassen
Lenke til kommentar

Det er ikke noe poeng med surroundlyd i hodetelefoner. Du får akkuratt like god surround i et stereo-headset som i et "surroundheadset". Se heller etter lydkvalitet og byggekvalitet enn teite features og klistremerker. G35 er utrolig tung og dårlig bygget. Kabelen er også irriterende tykk og krølles lett. Lyden er heller ikke noe å skryte av.

 

Ville heller sett på Corsair headsettet som blir nevnt over.

 

Takk for svar! Kanskje det blir dem jeg kjøper da :p Var også mye billigere i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...