Gå til innhold

Trenger ny LED tv

Anbefalte innlegg

Hei jeg er helt blank på det med tver. Og skulle gjerne hatt en ny tv til stuen. har fra før en 37" men den er knøttliten og er omtrent umulig å se sport på den. Vil gjerne ha en 50" som kan brukes til alt mulig egentlig. Trenger ikke noe fancy smart tv med nettleser og alt sånn. Bare en stor og fin tv som har godt bilde. Ser en god del ishockey på den så den burde sikkert ha god kontrast. Eller hva vet jeg

Nei, fyr løs med anbefalinger. Den kan koste mellom 10-17.000

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

De tre vanligste TV merkene er Samsung, LG, og Philips.

Samsung gir fantastisk bra bilde og de nye modellene er stappfulle av fancy funksjonalitet. Personlig så har jeg dårlig erfaring med at Samsung TVer er lite kompatible med annet utstyr, og har selv måtte bytte TV fordi nesten ingenting virket med Samsungen. Får du det til å virke, så kan du glede deg over bra bilder og mase funksjoner.

LG er min favoritt, og har vært det de siste årene. Har fungert feilfritt hos meg, og så har de greie løsninger. Mange velger LG fordi de har en billig 3D løsning (passive briller) som gjør at hvis de pakkene med 12 briller som ofte følger med ikke er nok kan du kjøpee flere på alle kinoer til 30 kroner. Det er heller ingen batterier som går tomme midt i en film, og passive briller gir ikke hodepine som flimringen i de aktive brillene kan gi. En annen sak med LG TVer er at de tar flere formater, dvs at du kan laste ned filmer fra nettet og legge dem på en minnepinne og så spille dem av på TVen. LG tar mange formater, så du får sett bilder, film, og spilt av musikk lettere enn andre merker. Av de reperatørene jeg har snakket med, så er også LG merket med minst problemer.

Philips er også bra. De er kjent for ambilight, dvs systemet hvor en rad med lysdioder bak skjermen lyser opp veggen bak i samme farger som det er på skjermen. Så før på det som en teit gimmick, men etter å ha brukt det så synes jeg det er fantastisk. Er blitt frelst på systemet, og hadde virkelig vurdert det på min neste TV. Det krever jo at TVen står rett mot veggen, og så bør du ha de litt dyrere modellene som har ambilight både på sider og toppen.

LG har en ny serie som skal være bra:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746275

Vil du ha aktive 3d briller så har både philips og samsung gode Tver. Samsung er vel så mye et multimediesenter nå, med bl.a innebygget kamera for å ta videotelefoni via skype osv så for å få full utbytte av tven må den tilkobles nett.

Lenke til kommentar

Årets lg tvr har skuffet fælt i tester ... desverre fryktelig mange problemer i år vs 2011

Årets budget tv er panasonic st serien, uslåelig i pris vs performance

serien har dypere sortnivå en fjorårets topp serie vt30.fantastisk at panasonic har jobbet med bilde mot design som de andre ser på som bedre.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...