HiSpeed Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Jeg har et problem som jeg håper at noen har en løsning på. Jeg har søkt litt rundt men finner innen løsning på dette. Saken er som følger. Jeg har ingen spesielle kunnskaper om programmering og startet derfor med å lage meg 2 Windows Phone apper hos Appmakr.com. Denne ene som gratis og den andre som betal app. Disse appene ble publisert i Marketplace og var selvfølgelig laget med engels språk. I ettertid har jeg utforsket litt og prøver å lage meg app gjennom Visual Studio. Disse appene er satt med norsk språk og norske menyer og når jeg nå prøver å legge inn en oppdatering på tidligere publiserte apper får jeg bl.a. feilmeldingen: « Comments: The application’s UI text and long description are not localized to the targeted language English. » Når jeg legger inn norsk som språk så jeg beskjed om at jeg ikke kan ha “mindre” språk enn tidligere. Hvordan kan jeg få fikset dette slik at jeg får publisert appene som «Neutral Language: Norsk Bokmål» og bli kvitt det engelske spøkelse? PS! Alle appene er publisert i Norge, Danmark og Sverige. M.a.o. ingen engelskspråklige land. Lenke til kommentar
etse Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 (endret) Er det noe som hindrer deg å lansere den norske versjonen som en frittstående app? Er slik jeg føler app-hub er lagt opp. Dermed vil du ha 2 ulike versjoner ute, en på engelsk og en annen på norsk. Årsaken til at det er slik, er fordi om du lansere den som en oppdatering til Norsk - og noen engelskspråkelige har lastet den ned så vil de få beskjed om å oppdatere, og plutselig sitte med en app de ikke forstår noe av. Ser du sier den er kun lansert i norge, danmark og sverige - tror bare rett og slett ikke apphub tar hånd om slike spesialtilfeller. Endret 24. mai 2012 av etse Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 Hei og takk for svar. Har vært på reise og har ikke fått tid å svare før nå. Problemer er at jeg har tatt betalt for den ene appen og jeg ønsker å oppdatere denne til en ny versjon. Jeg kan legge den ut som en ny app men da har jeg 2 apper (som er identisk) som jeg må oppdatere. Jeg kan jo ikke fjerne den appen som allerede er publisert/solgt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå